Gå til innhold

Middags-meny-problemer

spiky

Anbefalte innlegg

Jeg pleier å kjøpe den selv jeg. Tror den er klissete fordi de har lov til å tilsette en viss mengde vann. Jeg har alltid tenkte at kyllingkjøttdeig er «renere» enn annen kjøttdeig jeg, men det er jo selvfølgelig ikke sikkert det er riktig.

Man slipper iallefall de ekle blodflekkene *urk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ah. Steinsopprisotto. Det er digg. Jeg pleier å kjøpe tørket steinsopp å ha i skapet, slik at jeg kan lage det innimellom. Skulle ønske noen av ungene her i huset var så avansert i matveien. Jeg har et par nevør som er i den ligaen. Han eldste elsket blåskjell da han var 4 år.

:)

Det er utrolig greit når de spiser alt de får, ja. Datra til kjæresten er snart 13, da. Hun har visst blitt bare greiere og greiere i matveien jo eldre hun har blitt.

Datra mi er faktisk veldig easy to please, og spiser stort sett alt mulig hun også. Men hun har aldri likt konsistensen på risengrynsgrøt, og liker derfor heller ikke risotto. ;) Forrige uke lagde svigerinna mi en kjempegod salat av babyspinatblader, fetaost, cherrytomater og paprika, den gikk ned på høykant.

Sønnen min er litt mer selektiv i matveien, men han er glad i å smake på nye ting. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å kjøpe den selv jeg. Tror den er klissete fordi de har lov til å tilsette en viss mengde vann. Jeg har alltid tenkte at kyllingkjøttdeig er «renere» enn annen kjøttdeig jeg, men det er jo selvfølgelig ikke sikkert det er riktig.

Jeg bruker ikke vanlig kjøttdeig heller, jeg. Liker ikke tenke på hva den inneholder. Karbonadedeig er mye sunnere og bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest annlovinda

Og lårkjøtt er vel ikke spesielt magert?

Jeg har prøvd kyllingkjøttdeig en gang, syntes ikke den var noe god i det hele tatt.

Og restene dagen etter var iallefall uspiselig.

Vi holder oss til karbonadedeig vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten: Glemte å si at kjæresten og jeg også har mine og dine barn, men at datra hans er så avansert i matveien at jeg er imponert! Noe av det kuleste hun veit er når hun og pappaen hennes lager vårruller fra scratch. Og hun digger steinsopprisotto. Der kommer ungene mine til kort, selv om de er kjempeglade i vårruller begge to. ;)

Og en ting til: Taco er noe av det kjedeligste jeg veit om, men jeg spiser det noen ganger fordi unga liker det. Da bruker jeg kyllingfileter i stedet for karbonadedeig. Mye bedre! :)

'' Taco er noe av det kjedeligste jeg veit om,''

Veldig spennende er det ikke, men jeg synes det er godt, jeg! *S*

Men helst skal det være "lefser", og ikke skjell, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette pleier alltid å falle i smak hos kresne tenåringer, selv her hos oss hvor vi har en MEGA-kresen e. Horn med innbakt skinke og ost. Lag vanlig rundstykkedeig. Kevle ut til en rud leiv. Skær ut trekanter. Legg på skinke og ost, pluss litt krydder. Selv bruker jeg ofte gressløk eller litt finskåret purre. Rull sammen til et horn, og stek på vanlig måte. Pass bare på å klemme sammen gliper ellers tyter osten ut når den smelter. Servers med litt fingermat. Gulrotstaver, blomkålbuketter, agurkterningerog evt andre ting man måtte like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''særlig den vanlige med noe som ligner, det kjøttet lurer jeg bestandig på hva er.''

Særlig den vanlige med noe som ligner _kjøttdeig_..., skulle det stå.

Er ikke så nøye på det jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg lagd litt for enhver smak! :o) Man MÅ ikke nødvendigvis spise det samme mener nå jeg. Altså - til hvedags spiser vi samme middag vanligvis, men om man skal kose seg litt ekstra så kan vel han steke et par pizzaer til seg og sine og så kan du og gutten kose dere med en kyllinggryte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et tips hvis du vil ha kylling e.l. og de vil ha burger...

Vi bruker ofte kalkunpanetter som burger, mellom to mellomgrove brødskiver. Inni har vi selvsagt salat, agurk, tomat og dressing...

Kjempegodt:-) Hilsen alle her i huset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det bare er snakk om annenhver helg synes jeg de godt kan få viljen sin et godt stykke på vei. Kanskje dere kan bli enige om en felles søndagsmiddag som fungerer for dere alle, og så kan de få grandisen sin på fredagskvelden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Jeg lager gjerne noe barna liker i helgene, men de liker det meste. Det hender jeg lager mat ellers som jeg ikke liker så godt, men som hele gjengen elsker. F eks pølse med spaghetti. *Grøss*.

Hvis du lager lasagne med baguetter og salat, så liker de sikkert noe av det du serverer. Det er en typisk fredagsrett hos oss. Jeg diller ikke med flere ulike middager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...