Gå til innhold

Utslett i ansiktet i kaldt vær

Gjest minnah

Anbefalte innlegg

Sønnen min får røde, ru flekker i fjeset når det blir vinter, tidligere har det hjulpet å smre med A-Derma Exomega, men nå blir det ikke særlig bedre av det.

Hva trenger han - kuldekrem? Har hørt både + og - ved slike kremer, og har liten erfaring med behandling av utslett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hilsen en mamma

Jeg er spent på hva du får av svar. Sønnen min på 2 får ikke utslett, men veldig tørr hud. Jeg lurer på hva slags krem jeg kan bruke på ham, uten parfyme, som kan gjøre huden hans myk igjen. Vil gjerne bruke en nattkrem også. Men den må jo ikke være farlig hvis han får noe av den i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikt får sønnen min også, han har generelt sart hud.

Det hjelper med enhver fet krem før han går ut i kulden, likeså med en krem før han legger seg på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er spent på hva du får av svar. Sønnen min på 2 får ikke utslett, men veldig tørr hud. Jeg lurer på hva slags krem jeg kan bruke på ham, uten parfyme, som kan gjøre huden hans myk igjen. Vil gjerne bruke en nattkrem også. Men den må jo ikke være farlig hvis han får noe av den i seg.

Babyen min har også fått tørre kinn i kulda. Jeg har hørt at man ikke skal bruke kuldekremer, men heller smøre godt når man er inne, og ikke rett før man skal ut! Jeg har litt vanskelig hud selv og bruker Decubal Recover. Dette er en veldig fet krem uten vann og uten parfyme. Den funka veldig bra på babyens kinn også. Smurte på hver gang jeg tok han inn en periode han var tørr, og nå har han myke babykinn igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Locobase fet krem vil jeg anbefale! Den er så fet at den står av seg selv når du klemmer den ut av tuba;-)

Smør tykt på om kvelden, og litt tynnere lag på dagen - etter hver ansiktsvask/tørk.

Den er helt super, synes nå jeg! Og helt ufarlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har fått noen svar om kremer her, men jeg vil gjerne legge til at det er lurt å la være å vaske barnet i ansiktet om morgenen. Vask om kvelden, men la være om morgenen, så blir det naturlige fettlaget i huden ikke så svekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi smører Ceridal på de områdene hvor gutten vår lett får utslett på grunn av kulde. Denne smører vi på minst 30 minutter før han skal ut, aller helst 45 min-1 time før. Ceridal inneholder ikke vann, så det vil ikke dannes iskrystaller som kan gi frostskader, slik det gjør med kremer som inneholder vann. Decubal, LocoBase og ApoBase inneholder alle litt vann, så disse bør brukes om kvelden for å gi huden litt fuktighet tilbake dersom det er behov for det. PS: Ikke smør inn huden til barna med fete kremer dersom huden er normal, for gjør man det når det ikke er behov for det nedsettes kroppens egen produksjon av fett til huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi smører Ceridal på de områdene hvor gutten vår lett får utslett på grunn av kulde. Denne smører vi på minst 30 minutter før han skal ut, aller helst 45 min-1 time før. Ceridal inneholder ikke vann, så det vil ikke dannes iskrystaller som kan gi frostskader, slik det gjør med kremer som inneholder vann. Decubal, LocoBase og ApoBase inneholder alle litt vann, så disse bør brukes om kvelden for å gi huden litt fuktighet tilbake dersom det er behov for det. PS: Ikke smør inn huden til barna med fete kremer dersom huden er normal, for gjør man det når det ikke er behov for det nedsettes kroppens egen produksjon av fett til huden.

Takk for tips! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...