UlrikkeE Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Nå som det er kaldt ute har jeg en tendens til å sprekke på huden på hendene... Særlig rundt neglene blir det sprekker som blør og er skikkelig vonde... Jeg tipper at det finnes flere der ute som blir sånn om vinteren - og jeg trenger DIN mirakelkur!! Jeg jobber i barnehage og vasker hender ca 100 ganger om dagen, så jeg håper noen har et tips som kan gjøre dette bra ganske fort, og aller helst forebygge det! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest helosan Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 har tørr hud året rundt, den beste "håndkremen" jeg bruker nå på vinteren er Helosan sin fotkrem. Den er feit og god, samt at den leger sprekkene mine. Den er å få kjøpt på apoteket, til ca 50 kroner, men du får også tak i den på Europris for 30 kroner 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Jeg har samme problem, og det eneste jeg har funnet som hjelper er å passe på å alltid ha hansker på ute. Det husker jeg selvsagt aldri på, så jeg ender opp med sprukken hud hvert år. Apobase repair (må være repair, ikke den vanlige) hjelper litt, men må smøres på ofte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sjømannen Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Jeg sover med fingerene i rompa. En finger for hver natt. I anus er det fuktig og varmt og det gjør underverker for tørr og sprukken hud. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Jeg pleier å sette på en klump vitapansalve, gjerne med plaster over slik at salven får virke ekstra lenge slik at huden blir myket opp... og så prøver jeg etter beste evne å fjerne så mye som mulig av den huden som fopprinnelig var hard.... og smører jevnt med vitapansalve... Hvis jeg er flink til å smøre.(hos meg gjelder dette både hender og føtter) berger jeg lenge, men jeg har en tendens til å glemme, og dermed sprekker det opp på nytt, på de samme stedene. Men jeg har bare meg selv å takke. Jeg har erfart at om jeg greier å holde huden myk så greier jeg å unngå at huden sprekker, men siden jeg ikke greier å følge opp å smøre ofte nok, så går det ofte galt... Og som du sier. Hyppig håndvask hjelper ikke akkurat,( da blir jo hendene enda mer tørre) Men det er jo også derfor det blir ekstra viktig å smøre inn hendene. Du burde kanskje smøre inn hendene med fetkrem og trekke hansker utenpå(slike hvite bomullshansker man kjøper på apoteket) så virker salva bedre og hendene får mer ro til å hele seg... Noen vidunderkur tror jeg desverre ikke finnes) men det er xxxx vondt når man får slike dype sprekker...Lykke til med problemet 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Jeg pleier å sette på en klump vitapansalve, gjerne med plaster over slik at salven får virke ekstra lenge slik at huden blir myket opp... og så prøver jeg etter beste evne å fjerne så mye som mulig av den huden som fopprinnelig var hard.... og smører jevnt med vitapansalve... Hvis jeg er flink til å smøre.(hos meg gjelder dette både hender og føtter) berger jeg lenge, men jeg har en tendens til å glemme, og dermed sprekker det opp på nytt, på de samme stedene. Men jeg har bare meg selv å takke. Jeg har erfart at om jeg greier å holde huden myk så greier jeg å unngå at huden sprekker, men siden jeg ikke greier å følge opp å smøre ofte nok, så går det ofte galt... Og som du sier. Hyppig håndvask hjelper ikke akkurat,( da blir jo hendene enda mer tørre) Men det er jo også derfor det blir ekstra viktig å smøre inn hendene. Du burde kanskje smøre inn hendene med fetkrem og trekke hansker utenpå(slike hvite bomullshansker man kjøper på apoteket) så virker salva bedre og hendene får mer ro til å hele seg... Noen vidunderkur tror jeg desverre ikke finnes) men det er xxxx vondt når man får slike dype sprekker...Lykke til med problemet 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Jeg var alltid plaget med dette tidligere, men de siste to vintrene har jeg ikke hatt det og det eneste jeg kan komme på som er forskjell nå er at jeg kjører bil istedetfor å ta buss... Men håndkrem - håndkrem - håndkrem! Jeg bruker spenol til daglig, men om jeg blir ekstra tør bruker jeg Locobase Repair, den er skikkelig fet, men virkelig god. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pondina Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Bruk beskyttelseshansker der du kan, da reduserer du vaskingen en del. Har dere såpedispenser e.l på jobben så bruk heller din private såpe, mild og uten parfyme. Du kan også bruke Antibac, håndesinfeksjon på flaske, eller våtservietter. Fås på apotek. Pass på at hendene er HELT tørre før du tar på håndkrem eller går ut. Pass også på at håndkremen ikke må inneholde vann hvis den er eneste beskyttelse ute i kaldt vær. Eller ville det kanskje vært en ide å be om henvisning til hudlege. De har greie på masse salver og kremer som sikkert hjelper. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.