Gjest fullmåne Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 jeg har en mannlig psykolog nå.dette er for meg et ganske stort problem.tidlgere hadde jeg en kvinne.dette fungerte veldig bra synes jeg.men så ble jeg tvunget til å skifte.jeg har hele livet hatt problemer med menn.jeg har ingen guttevenner,har et veldig dårlig forhold til min far,og til alle partnere jeg har hatt.jeg klarer ikke å stole på psyklogen min.tør ikke å si det jeg føler jeg egentlig må si der. dette høres nok dumt ut,men jeg føler han ser på meg på en måte som gjør meg kvalm og redd,på samme måte som jeg føler alle menn ser på meg. har jeg noen rett til å kunne få en kvinnelig psykolog? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/320178-har-jeg-noen-rett-til-%C3%A5-f%C3%A5-kvinnelig-psykolog/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Du har ingen rett til det. Dette rett og slett fordi ikke alle poliklinikker har alle yrkesgrupper i begge kjønn. En skal prøve å sterkt ta hensyn til slike ønsker, men det er ikke alltid det er mulig. Siden det er mange kvinner med din bakgrunn, er det mange som ønsker kvinnelig behandler. Det er også langt flere som ønkser lege/psykolog enn behandlere med annen bakgrunn. Derfor kan de bl større etterspørsel enn tilbud på kvinnelige psykologer. Lederen må også se på fagutviklingen til hver enkelt ansatt. Også kvinnelige psykologer m¨ha andre pasienter enn kvinner med overgrepsbakgrunn. Ta det opp med behandleren din. De vil prøve å etterkomme ditt ønske om det er mulig. Husk også at din nåværende behandlingssituasjon kan gi det en mulighet for å få et mer nyansert forhold til menn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/320178-har-jeg-noen-rett-til-%C3%A5-f%C3%A5-kvinnelig-psykolog/#findComment-2642001 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest yin og yang Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Jeg synes det høres bra ut at du har en mannlig psykolog. I starten kan det være tøft, men som NHD sier får du muligheter til å jobbe med et viktig område for deg med en mannlig terapeut. Også var det det med yin og yang.. Jeg har hatt det akkurat slik som du en gang, men etter hvert fikser jeg ikke de kvinnelige psykologene, da det blir så uinteressant for meg. Jeg har også hatt mange rare menn i livet og vært utsatt for overgrep, og det kan være en bra mulighet å forholde seg til en mann. Derfor er det blitt ny lærdom for meg å ha mannlige terapeuter i mitt liv og jeg er veldig glad for det nå, selv om et var tøft i starten. Jeg håper du vil føle det slik etter hvert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/320178-har-jeg-noen-rett-til-%C3%A5-f%C3%A5-kvinnelig-psykolog/#findComment-2642100 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.