Gjest peppekakehuset Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Brukte i fjor melisglasur til pynt og lim, men synes ikke det ble så bra. Jeg lurer på om det er mulig å bruke piskede eggehviter istedet? noen som har prøvd det? Ønsker ikke bruke smeltet sukket på stekepannen til lim. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bustebeisa Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Pisk en eggehvite litt. Fyll på med melis til passe konsistens. Glasuren funker best når den er blank og litt seig. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Hvorfor vil du ikke bruke smelta sukker som lim for selve huset, da? Det er jo det eneste som fungerer når ungene skal pynte det... :-) Jeg bruker en eggehvite og noen dråper sitron, blander i melis til en ganske seig konsistens - og lar ungene kline det ut over tak og vegger før de setter på diverse pynt. Blir så lækkert, så! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Traff en gang en fyr som pleide å lage en pepperkake-dinosaur til jul og han brukte limpistol til å sette den sammen. Som han sa - det er jo ingen som spiser den alikevel! ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
songbirdy Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Traff en gang en fyr som pleide å lage en pepperkake-dinosaur til jul og han brukte limpistol til å sette den sammen. Som han sa - det er jo ingen som spiser den alikevel! ;o) Haha, så sant, så sant! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Vi limer med smeltet sukker, og pynter med melisglasur. Du kan gjerne ha i litt eggehvite + bittelitt eddik i denne. Da blir den holdbar og hvit og fin. I tillegg skal du selvsagt ha godterier. I år er det bestilt sure skrikerunger som skal passe på pepperkakeborgen. (Det ble borg i år:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Jeg synes det fungere bra med smeltet sukker til å montere huset. Min erfaring er at glasur ikke blir så holdbart. Vi pynter med melisglasur, nonstop og litt annen snop. Jeg foretar gjerne selve monteringen og hjelper barna litt med melisen, så pynter de med nonstop og seigmenn. Jeg setter gjerne opp gjerde av sjokolade rundt (litt styr å få det til å stå med melisglasur). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.