Gå til innhold

Når psykiater ikke lenger er statsstøttet?

Anbefalte innlegg

Hva skjer når en psykiater mister statsstøtten? Må bare nye pasienter betale alt selv, eller må gamle pasienter også betale fult ut. Det er jo ganske håpløst når man har bygd opp en relasjon og må starte et nytt pasient forhold pga økonomiske årsaker.

Fortsetter under...

Hvis han ikke har drifttilskudd må alle betale satser som er på det private marked ja. Kjipt, men sånn er det.

Hva er de satsene? Jeg ble engang henvist til en pensjonert psykiater som bedrev hjemmepraksis. Første time kostet 500 kroner, og jeg fikk kun en resept på en ubrukelig medisin. Hasta la vista! Gikk aldri til han igjen.

Hva er de satsene? Jeg ble engang henvist til en pensjonert psykiater som bedrev hjemmepraksis. Første time kostet 500 kroner, og jeg fikk kun en resept på en ubrukelig medisin. Hasta la vista! Gikk aldri til han igjen.

Ja men hvis man alerede er pasient der hvor psykiateren har driftstilskud, men psykiateren flytter til et sted hvor han ikke lenger har tilskudd.Vil jeg fortsatt få deket det gjennom nav når jeg har frikort?

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ja men hvis man alerede er pasient der hvor psykiateren har driftstilskud, men psykiateren flytter til et sted hvor han ikke lenger har tilskudd.Vil jeg fortsatt få deket det gjennom nav når jeg har frikort?

Nei, det er ingen forskjell på gamle og nye pasienter.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...