Gå til innhold

Går dere noen gang i fra barna i bilen?

Gjest best wishes

Anbefalte innlegg

Gjest best wishes

I USA var det en dame som ble arrestert for å ha etterlatt sin to år gamle sovende datter i bilen, mens hun sto ni meter unna og holdt øye med bilen. I programmet (DR Phil) var det dere foreldre som hevdet at de ikke gikk en meter utenfor bilen mens barna var der.

Så hva tenker dere om dette?, er det uansvarlig å etterlate en toåring i en bil, selv om du kan se bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går helst ikke fra bilen med småen inni, men det har hendt. Aldri, aldri på bensinstasjoner eller ellers der andre kjører dog. De gangene det skjer har jeg plassert ham i stolen sin og kommer på at jeg har glemt en ting og løper inn i huset for å hente tingen. Bilen er aldri i gang når jeg går ut av bilen, en vet aldri hva som kan skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ofte latt ungene sove i bilen hvis den kunne parkeres rett utenfor f.eks en kafe eller liten butikk med utsyn rett på ungene.

Men det blir definitivt mindre av detfra nå av, bilen vår begynte nemlig å brenne her en dag... helt av seg selv der den sto parkert. Heldigvis ingen inni på det tidspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det ikke. Mest pga "skremselspropaganda" fra diskusjonsforum på nett. ;)

Ikke engang da snuppa var baby og sov i babysetet lot jeg henne være i bilen mens jeg hentet storesøster i barnehagen. Men jeg ser nesten daglig at andre foreldre lar sovende babyer ligge i bilen mens de er inne.

Har ingen sterke meninger om det er greit eller ikke. Jeg gjør det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjør det på egen gårdsplass når jeg bærer inn matvarer f.eks. Men alltid med låst dør, og kun få sekunder ute av syne av gangen.

Redd for gale mennesker og brann, men føler ikke jeg tar noen større sjanse med det jeg gjør. De fleste ulykker skjer i hjemmet før de fyller 4 år, har jeg lest. Mer bekymret for fall og sånt, når de utforsker verden, enn når de er fastspent i en låst bil 30 sekunder av gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere hendte det at vi lot et av barna sove ferdig ettermiddagsluren i bilen etter at vi hadde kommet hjem, for eksempel.

Nå kan jeg godt etterlate femåringen i bilen mens jeg er inne på skolen og henter annenklassingen eller kanskje en snartur i nærbutikken.

Tror ikke jeg ville etterlatt en toåring i bilen på offentlig sted - en toåring kan jo være ganske uforutsigbar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det er uansvarlig, særlig ikke når du kan se bilen. I USA har det vel vært noen tilfeller der barn har dødd av varmen i en parkert bil i solsteiken, men det er vel en annen problemstilling...

Jeg gjorde det rett som det var, gjør det faktisk ennå, men nå er barna større, da. Minsten spør ofte om å få sitte i bilen hvis han er sliten etter barnehagen, og jeg skal inn i butikken for et kjapt ærend. (Han er ca. 5 år)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg gjort mange ganger, særlig på småærend inne i butikken hvis barnet sov.

Nå lar jeg ungene sitte i bilen når jeg skal inn på butikken et kjapt ærend hvis de er kranglete, orker ikke å ha kranglete unger med inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerikanere er voldsomt paranoide når det kommer til barna sine - i alle fall i større byer.

Jeg mener at her jeg bor er det forbundet med liten fare å gå fra ungene i bilen for et kort ærend, og jeg gjør og gjorde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...