Gå til innhold

Studere, jobbe og en halvannen-åring?

Hope

Anbefalte innlegg

Jeg har ei snuppe på et halvt år. Når hun er halvannet skal jeg tilbake i jobb, 80% stilling. Jeg skal OGSÅ ta en videreutdannng, som fatisk er lagt opp tl å kunne jobbe 100% ved siden av....men nå har jeg bgeynt stille meg selv sprsmålet om jeg klarer dette?

Jobbe, studere OG ta vare på lille jenta mi? Blir det for mye? Hun skal jo ha dagmamma/barnehage 4 dager i uken, men så må jo mamman studere også...og er redd det vil gå utover henne, og at jeg kanskje blir for sliten også?

Noen med erfaring på dette? Funker det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikkje snuppa en far???

Joda, det har hun, for all del..! Men et modershjerte tenker da masse på sin lille snupp...og om mamman vil bli for mye borte fra den lille...

Men joda, godt poeng...

jeg lurer da uansett på om det blir mye å jobbe 80%, studere OG ha tid til den lille...så det så ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det har hun, for all del..! Men et modershjerte tenker da masse på sin lille snupp...og om mamman vil bli for mye borte fra den lille...

Men joda, godt poeng...

jeg lurer da uansett på om det blir mye å jobbe 80%, studere OG ha tid til den lille...så det så ;)

''jeg lurer da uansett på om det blir mye å jobbe 80%, studere OG ha tid til den lille...så det så ;)''

Det er mye å jobbe 80% og studere samtidig om en ikkje har barn også, så det blir helt klart mye verre med ett lite barn i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde planer om det samme da snuppa mi var omtrent på samme alder (bare at jeg skulle jobbe 100%)...

Jeg tok til fornuft og droppet det. Hun er det eneste barnet jeg skal ha, og jeg ville derfor ikke måtte slite meg ut mer enn jeg måtte...

Nå har hun fylt tre, og NÅ til høsten, rett før hun fyller 4, DA tror jeg at jeg skal starte prosjektet... Med andre ord, jeg har ikke vært klar før nå ;)

Men for all del! Det er mange som gjør det og får det til å funke kjempefint! Jeg er veldig glad for at jeg har ventet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hatt barnepass til henne 5 dager i uka, og brukt den 5.dagen til å studere når du trenger det, husarbeid når du trenger det, og ha henne hjemme hvis du har tid og overskudd til det.

Dessuten sover jo ungene endel da, så om du er strukturert nok til å gjøre litt skolearbeid på kvelden bør det ikke være noe problem i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Jeg studerte (30 SP), samtidig som jeg jobbet 100% og hadde to små (1 1/2 og 3 år). Det var tøft, men det gikk greit. Jeg var veldig strukturert. Målet var at studiene ikke skulle gå ut over barna, så det ble mye lesing på kveldstid.

Jeg tror du klarer det helt fint! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hatt barnepass til henne 5 dager i uka, og brukt den 5.dagen til å studere når du trenger det, husarbeid når du trenger det, og ha henne hjemme hvis du har tid og overskudd til det.

Dessuten sover jo ungene endel da, så om du er strukturert nok til å gjøre litt skolearbeid på kvelden bør det ikke være noe problem i det hele tatt.

Tror ikke man skal belage seg på at unga sover såååå mye. Ingen av mine tre har sovet mer enn en halvtime på dagen på den tiden. De to eldste sovnet nok tidlig på kvelden, men minsten var mer krevende enn noen gang på den tiden, så når kl var 20 var mor utslitt. Jeg hadde ikke orket å studere og lese på kveldstid da...... Men vi har hatt en far som har jobbet 2 uker borte og bare var hjemme annenhver helg da....har nok litt å si for overskuddet det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Jeg gjør det, og det går helt greit. Har gjort det i 2,5 år nå - og Billa er 5,5.

Jeg er alene med henne da, men hun er hos faren annenhver helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke samme erfaring, men jeg studerer på heltid med to barn som jeg har annenhver uke. Det funker helt fint, men det blir mye lesing på kveldstid når unga er hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke man skal belage seg på at unga sover såååå mye. Ingen av mine tre har sovet mer enn en halvtime på dagen på den tiden. De to eldste sovnet nok tidlig på kvelden, men minsten var mer krevende enn noen gang på den tiden, så når kl var 20 var mor utslitt. Jeg hadde ikke orket å studere og lese på kveldstid da...... Men vi har hatt en far som har jobbet 2 uker borte og bare var hjemme annenhver helg da....har nok litt å si for overskuddet det også.

''Tror ikke man skal belage seg på at unga sover såååå mye. Ingen av mine tre har sovet mer enn en halvtime på dagen på den tiden. De to eldste sovnet nok tidlig på kvelden, men minsten var mer krevende enn noen gang på den tiden, så når kl var 20 var mor utslitt. Jeg hadde ikke orket å studere og lese på kveldstid da...... ''

Akkurat samme her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det, og det går helt greit. Har gjort det i 2,5 år nå - og Billa er 5,5.

Jeg er alene med henne da, men hun er hos faren annenhver helg.

All ære til deg for at du klarer det, men det er noe ganske annet å ta seg av en på halvannet og en på fem og et halvt. En på halvannet må gjerne ha din oppmerksomhet hvert sekund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt det siste året, tar deltidsstudie samtidig som jeg har vært hjemme med lillegull alle dager i uka, og storegull de dagene hun ikke har vært i bhg (2dagr i uka). Jeg har klart meg bra på eksamner og slik altså, men hadde jeg visst hvor tøft det ble hadde jeg utsatt studiet. Nå skal jeg begynne å jobbe igjen i 50%og forstår ikke hvordan i all verden jeg skal klare alle oppgavene mine. Men det er mange som jobber og studerer og klarer det helt fint. Tross alt er vi forskjellige. Dersom du er usikker ville jeg nok venta med studiene ett år, så rekker du å komme inn i jobben igjen først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har studert mens alle mine tre barn var så små som snuppa di og studerer igjen nå med to på 5 og 8. Har vært i full jobb hele tiden mens jeg har studert.

Hvis studiene dine ike skal gå mye ut over ungen din må du være innstilt på å ta kveldene og natta til hjelp. Jeg studerer kun unntaksvis (feks rett før innlevering av en oppgave) når ungene er våkne.

Først kommer ungene og mannen, så jobben - elevene mine på jobb skal ikke lide fordi jeg tar utdanning, det som jeg har igjen av kreftene går til studiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har studert mens alle mine tre barn var så små som snuppa di og studerer igjen nå med to på 5 og 8. Har vært i full jobb hele tiden mens jeg har studert.

Hvis studiene dine ike skal gå mye ut over ungen din må du være innstilt på å ta kveldene og natta til hjelp. Jeg studerer kun unntaksvis (feks rett før innlevering av en oppgave) når ungene er våkne.

Først kommer ungene og mannen, så jobben - elevene mine på jobb skal ikke lide fordi jeg tar utdanning, det som jeg har igjen av kreftene går til studiene.

Men hvor mye får du ut av studiene da? Ikke for å være nesevis, jeg bare er nysgjerrig. Jeg har studert mange år selv også mens jeg hadde nyfødt baby og så like før barnehagestart. Det var slitsomt og jeg fikk ikke fullt utbytte av det jeg leste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jeg forstår ikke at dere orker jeg. Skulle gjerne ha tatt mer videreutdanning men jeg syns det er travelt med full jobb og to småskolebarn som går på div. aktiviteter. Er alene med dem en del fordi pappa jobber skift. Jeg trenger mye søvn og legger meg rett etter ungene så det blir jo ikke tid til lesing på kveldstid da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

All ære til deg for at du klarer det, men det er noe ganske annet å ta seg av en på halvannet og en på fem og et halvt. En på halvannet må gjerne ha din oppmerksomhet hvert sekund.

Men nå startet jeg med dette for 2,5 år siden - da var Billa såvidt tre.

Hun var i bhg hele dagen hver dag, jeg jobbet fulltid hver dag - og studerte på kveld og helg. Mao er det ikke så veldig annerledes.

Jeg fikk heller ikke gjort noe før hun hadde lagt seg om kvelden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet 50% samtidig som jeg fullførte et 100% studie. Var i tillegg alene på heltid med tre barn, to av dem med særskilte behov.

Det meste lar seg gjøre bare viljen er tilstede, men jeg vil ikke anbefale dette opplegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå startet jeg med dette for 2,5 år siden - da var Billa såvidt tre.

Hun var i bhg hele dagen hver dag, jeg jobbet fulltid hver dag - og studerte på kveld og helg. Mao er det ikke så veldig annerledes.

Jeg fikk heller ikke gjort noe før hun hadde lagt seg om kvelden...

Skjønner ikke hvordan du orker/orket, jeg :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Skjønner ikke hvordan du orker/orket, jeg :/

Nei, det skjønner ikke jeg innimellom heller :)

Det er ikke noe jeg anbefaler da, man skal være ganske målrettet - men det går, om man vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...