Gå til innhold

NHD/andre om unnvikende pf og reaksjoner

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

6

• frosken

5

• laban

2

• Nils Håvard Dahl, psykiater

1

Mest aktive i denne tråden

Jeg er ihvertfall glad for at det går fremover med deg og at du begynner å slå deg mer til ro. Som du selv sa så får du neturer innimellom, men det går uansett fremover. Det er gledelig lesning:-)

Er glad for å se deg skrive dette, veldig glad, for jeg har oppfattet deg og flere her inne som en utrolig god støtte også og har mange positive og gode erfaringer. Dere skal ha mye av æren for min positive utvikling :-) Det har rørt meg mange ganger, og har styrket selvtiliten min i stor grad. Det er utrolig mange flotte mennesker her inne, og jeg sitter ofte på sidelinja og følger med på diskusjoner osv. Det er både interssant og spennende. det blir så reellt, erfaringer man også kan ta med seg ut i RL. Har lært kjempemye på også de andre forumene som feks åpent og foreldre småbarn og samliv.

Og ja, du aner ikke hvor god følelse der er å føle den roen.. jeg tror at det er en ekte følelse som jeg for første gang i livet (iallefall på mange mange år) har kjent. Eksen gjorde meg utrolig stresset, og det er ikke det minste rart at datteren min ble urolig.

Men nå har jeg sittet her i snart to timer og skrevet, nå skal jeg ta meg en shoppingtur før ungene kommer hjem :-)

Takk for at dere har lyttet, det har vært godt de to siste dagene.

Er glad for å se deg skrive dette, veldig glad, for jeg har oppfattet deg og flere her inne som en utrolig god støtte også og har mange positive og gode erfaringer. Dere skal ha mye av æren for min positive utvikling :-) Det har rørt meg mange ganger, og har styrket selvtiliten min i stor grad. Det er utrolig mange flotte mennesker her inne, og jeg sitter ofte på sidelinja og følger med på diskusjoner osv. Det er både interssant og spennende. det blir så reellt, erfaringer man også kan ta med seg ut i RL. Har lært kjempemye på også de andre forumene som feks åpent og foreldre småbarn og samliv.

Og ja, du aner ikke hvor god følelse der er å føle den roen.. jeg tror at det er en ekte følelse som jeg for første gang i livet (iallefall på mange mange år) har kjent. Eksen gjorde meg utrolig stresset, og det er ikke det minste rart at datteren min ble urolig.

Men nå har jeg sittet her i snart to timer og skrevet, nå skal jeg ta meg en shoppingtur før ungene kommer hjem :-)

Takk for at dere har lyttet, det har vært godt de to siste dagene.

''Men nå har jeg sittet her i snart to timer og skrevet, nå skal jeg ta meg en shoppingtur før ungene kommer hjem :-)''

Det gjør du rett i:-) Det har jeg tenkt å gjøre etter jobben i dag også. Har mange julepresanger igjen og nå må jeg visst skrive meg en liste så jeg ikke bare går rundt i butikkene og soser og kaster bort tiden;o)

Gjest Milde måne

Nei, vi har ikke flyttet. Det er mulig vi blir værende pga flere årsaker. Det veier iallefall tyngre nå enn det har gjort tidligere. Det føles mer "riktig" om du forstår.

Vi har det bedre, spesielt fordi eksen er langt unna oss, og fordi vi alle har (hatt) fremgang.

takk som spør :-)

Bra det går fremover med dere : )

Og ikke minst er det bra at eksen har flytta,da blir jo alt mye lettere for deg.

Om en leser kriteriene for unnvikende pf, er det innlysende at svaret på ditt spørsmål er ja.

En ting som faktisk gikk opp for meg i dag, er at det jo høres logisk ut at det ligger i ordet "pf" at andre ser ting som en ikke ser selv. Fordi det er normalt å ha det sånn, for den som lider av det.. vet jo liksom ikke av noe annet. Det er iallefall slik jeg opplever det..

(Derfor synes jeg tilbakemeldinger er av stor betydning, både positive og negative, så lenge meningen er god... ).

Kan jeg spørre deg om du også har denne diagnosen? Jeg har jo sett at du sliter, og at du har lurt på om det kan være eupf (hvis jeg husker riktig). Kansje du har svaret på mange av dine plager i denne diagnosen?

Jeg har nemlig tenkt i samme baner selv, og noen her inne har også antydet det pga mine reaksjoner og slik du beskriver det. Men nå føler jeg at jeg har fått svar på det, og at jeg kan slå meg til ro med det, spesielt fordi nhd svarte meg på det. Det gir liksom en trygghet at en fagperson "bekreftet" det. Og han har jo vært "vitne" til mine reaksjoner i lang tid, akkurat som andre her inne.

Det er vondt å føle seg avvist og/eller ikke likt. Utryggheten, sårbarheten som du nevner på. Jeg har ikke lyst til å være sånn :-( Men det går an å gjøre noe med det. Jeg for min del har hatt fremgang som følge av å lære å tenke alternative tanker, og at min behandler styrket selvtilliten min (vi er akkurat like gamle, og det har vært en kjempefordel for meg i tillegg til at han var en mannlig terapeut - fordi det er ift jevngamle og menn jeg sliter aller mest). Han ga meg mer troen på meg selv.

Dessuten har jeg hatt mye trening her inne.. med hjelp av andre brukere. Det har også vært til stor hjelp. Sånn sett har jeg tro på at gruppeterapi kan hjelpe. Men heller ikke her inne, turte jeg "slippe meg løs" før jeg ble trygg nok til det.

Kan jeg spørre om du får behandling for dine problemer? Jeg håper at du får det, for jeg vet hvor slitsomt det er å ha det sånn ift flere områder i livet.

Det står bl.a.uvpf som diagonose i tillegg til tilbakevendende depressiv lidelse.

Jeg går til behandling. Det er vanskelig å bli bra, men jeg fungerer

stort sett greit. Iallefall på utsiden.

Noen ganger tror jeg at det kan være innen det bipolare p.g.a. mye

opp og ned, mens andre ganger tror jeg det ikke.

Annonse

Det står bl.a.uvpf som diagonose i tillegg til tilbakevendende depressiv lidelse.

Jeg går til behandling. Det er vanskelig å bli bra, men jeg fungerer

stort sett greit. Iallefall på utsiden.

Noen ganger tror jeg at det kan være innen det bipolare p.g.a. mye

opp og ned, mens andre ganger tror jeg det ikke.

Det er sånn med meg og, fungerer greit på utsiden.. det er jo et pluss det da, for oss begge to :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...