Gå til innhold

Prokrastinering...

Gjest prokrastinering

Anbefalte innlegg

Gjest prokrastinering

Det har vært et aktuelt tema på DOL den siste tiden, og det er vel liten tvil om at det er mange av oss som benytter DOL nettopp til det - vi prokrastinerer bort livene våre.

For min egen del, så har det faktisk blitt noe av en tvangshandling. Ikke nødvendigvis å være på DOL, men å utsette ting i det aller, aller lengste. Jeg plages med kaldsvette og dårlig samvittighet ved tanken på det jeg utsetter, men klarer ikke å konsentrere meg og komme i gang likevel.

Har noen gode råd å komme med? Jeg vet jo med fornuften at det eneste å gjøre er å sparke seg selv bak og få satt i gang. Men så er det det mentale, da. Er det bare rein skjær latskap, eller kan det være mer som ligger bak? Det dreier seg ikke bare om ubehagelige ting som jeg ønsker å utsette, men også om ting jeg har gledet meg til å gjøre. Som blir bare tull når jeg utsetter det helt til det er for lite tid igjen til å gjøre en god jobb.

Jeg hadde vært hos psykolog for samtale om dette, som er et stort problem for meg, forlengst om vi bare hadde hatt sånt tilgjengelig i nærheten. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre?

Jadda, jeg vet det er lett å svare flåsete på dette. Men det er et veldig sårt punkt, og jeg har virkelig lyst til å skuffe unna det personlighetstrekket mitt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/320276-prokrastinering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prokrastinering er det jeg gjør akkurat nå, når jeg er her på dol i stedet for å skrive på den evinnelige master'n min ;-)

Kan vi ikke finne et bedre ord for det vi driver med akkurat nå? Jeg f.eks. kan vel i stedet si at jeg forbereder meg til møte med veileder? Tror du ikke dette er en fin form for forberedelse? Det er vel ikke prokrastinering dette vel?!?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/320276-prokrastinering/#findComment-2643781
Del på andre sider

Annonse

Aliza1365380759

Kan vi ikke finne et bedre ord for det vi driver med akkurat nå? Jeg f.eks. kan vel i stedet si at jeg forbereder meg til møte med veileder? Tror du ikke dette er en fin form for forberedelse? Det er vel ikke prokrastinering dette vel?!?

Jo, jeg må si meg enig i at dette må være en fin form for forberedelse! Jeg velger å se på doling/surfing som en nødvendighet for å bevare min mentale helse fram til det er juleferie på fredag, selv om jeg mistenker at hodet mitt har hatt juleferie en ukes tid allerede.. Dessuten er temaet jeg skriver om så smalt at jeg føler jeg må holde meg oppdatert på hva som skjer i resten av verden, ellers faller jeg utenfor sosialt sett :-P (det er jo ingen som _egentlig_ er interessert i å høre hva jeg skriver om og hvorfor! ;-))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/320276-prokrastinering/#findComment-2643816
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...