Gå til innhold

Skulking av skole HJELP!

Gjest helstikkeidag

Anbefalte innlegg

Gjest helstikkeidag

Hva kan man gjøre når 10 klassingen plutselig begynner skulke skolen?

H*n sier det bare er mas av lærere på skolen. Blir ikke mobbet.

Er skolesvak- men det blir tatt hensyn til, tror i alle fall foreldre.

Hva gjør man? Tar permisjon og fysisk følger h*n? Drar inn PPT?

Skolen er passiv og usikker på hva å gjøre- annet enn å informere oss om fravær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Tar permisjon og fysisk følger h*n? ''

Ja. Om det ikke løser seg raskt må man på sikt ta i bruk venne- og familienettverk slik at han blir fulgt til skolen av noen.

''Drar inn PPT?''

Ja.

''Skolen er passiv og usikker på hva å gjøre- annet enn å informere oss om fravær.''

Kall inn til møte og forvent og forlang at også de følger opp.

Kontakt evt fastlege for henvisning til bup

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange tiltak her. Men skolevegring må tas på alvor raskt.

Ja du kan fysisk følge henne. La henne velge mellom skole eller psykolog. Og slik blir det.

Ellers skal ikke skolen være passiv på slikt. De kan også komme og hente barnet hjemme om det er det som skal til. Det siste tiltaket der er ikke uvanlig, og mange psykologer går til slike "dristige" tiltak i samarbeid med skolen for at det ikke får utvikle seg.

Jeg har selv nærmest bært barnet mitt ut i bil. Og det har fått alle disse valgene listet opp her. Mange i den alderen du nevner vil virkelig ikke ha noen fra skolen til å hente dem. Da går de heller. Hvis ikke de gjør dette, da er det psykolog.

Det nytter ikke fire her. Men alt dette tar ikke bort nødvendighetea av å snakke med barnet/tenåringen for å finne ut om det er noe galt, hva som er galt. Selv om det er en depresjon er det viktig at ikke skolevegringen får bre om seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Betina93

Det der med at 10 klassinger skulker skoler er helt normalt. De fleste begynner å bli dritt lei det siste året før de skal over på vidergående. 10 klasse er tross alt et hardt år. Da er det om og gjøre få de beste karakterene og gjøre det beste ut av alt. Men det værste er da eksamen. Det er mangen som gruer seg til den.

Men jeg ville kontakten PPT og se om det hjelper. Men jeg skjønner godt at han skulker, lærere er bare en pest og en plage!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...