Anonym 82 Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Frøet er syk med høy feber og masse oppkast. Oppkastet kommer rett etter/under måltidet, og magen holder ingenting tilbake! Hun er sulten, og det eneste som holder seg i magen er bittelitt brystmelk, men hun vil ikke ha noe særlig av det lenger. Har dere noen tips til mat som ikke kastes opp så lett hos de minste? Grøt, ost, kjøttkaker, pasta, yoghurt, mellommåltid med havregryn...alt jeg har prøvd har kommet opp! Hun drikker mye vann da, og kaster ikke opp av det, så det er ingen akutt krise her. Men jeg ser jo helst at hun får i seg litt når hun faktisk er sulten! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Loff, og farris blandet med eplejuice. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Havresuppe, avsilt. 5 dl vann kokes opp, i en neve havregryn, og en knivsodd salt. Kok i 10 min, slik at all næring i havren kokes ut i vannet (å gud, for en dårlig setning). Søtes med sukker, 1-3 ss. Sil dette, ungen skal ha bare suppa, ikke grynene. Dette kjøles av til passe temperatur, og kan gies på tåteflaske/drikkekopp. Det har ingenting å si om dette er over kanten søtt, poenget er at ungen skal like å drikke det. Dette binder magen. Blåbærsaft er også bra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Jeg har hørt at morsmelk er best, så lenge de ammes allikevel 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 Loff, og farris blandet med eplejuice. Takk:-) Loff?! Jaha... Hmm, hun er jo ikke superglad i "brød" til vanlig, men nå er hun nok sulten nok til å spise hva som helst tror jeg! Noen forslag til pålegg? Hun spiser ikke leverpostei eller prim... Farris og eplejuice, det drikker vi mye selv faktisk. Eller Bris i hvert fall, men det er vel det samme. Er det kvalmedempende, eller bare noe som ikke provoserer frem brekningene? Hun var lunken til eplejuice sist hun var syk se, så jeg vil bare vite hvor hardt jeg skal jobbe med saken:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1229355237' post='4040169] Havresuppe, avsilt. 5 dl vann kokes opp, i en neve havregryn, og en knivsodd salt. Kok i 10 min, slik at all næring i havren kokes ut i vannet (å gud, for en dårlig setning). Søtes med sukker, 1-3 ss. Sil dette, ungen skal ha bare suppa, ikke grynene. Dette kjøles av til passe temperatur, og kan gies på tåteflaske/drikkekopp. Det har ingenting å si om dette er over kanten søtt, poenget er at ungen skal like å drikke det. Dette binder magen. Blåbærsaft er også bra. Urgh... :-( Hørtes jammen ikke godt ut, men så skal ikke hun lese oppskriften heldigvis! Det tror jeg at jeg skal prøve gett... Tusen takk:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 Jeg har hørt at morsmelk er best, så lenge de ammes allikevel Ja det har jeg hørt også, så jeg prøver! Men jeg har egentlig sluttet å amme på dagtid, det vil si _hun_ har sluttet med det! Så hun tar bare bittelitt... Kunne tenke meg å få i henne noe mer! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Takk:-) Loff?! Jaha... Hmm, hun er jo ikke superglad i "brød" til vanlig, men nå er hun nok sulten nok til å spise hva som helst tror jeg! Noen forslag til pålegg? Hun spiser ikke leverpostei eller prim... Farris og eplejuice, det drikker vi mye selv faktisk. Eller Bris i hvert fall, men det er vel det samme. Er det kvalmedempende, eller bare noe som ikke provoserer frem brekningene? Hun var lunken til eplejuice sist hun var syk se, så jeg vil bare vite hvor hardt jeg skal jobbe med saken:-) Loff uten noe. Og uten skorpen, ville jeg gjort til minsta mi iallfall, da hun var 9 mnd. Eplejuice og farris fordi hvis hun klarer å holde på det inneholder det mye som er bra for kroppen når man ikke får i seg mat, og i tillegg er det ikke vondt å kaste opp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 Loff uten noe. Og uten skorpen, ville jeg gjort til minsta mi iallfall, da hun var 9 mnd. Eplejuice og farris fordi hvis hun klarer å holde på det inneholder det mye som er bra for kroppen når man ikke får i seg mat, og i tillegg er det ikke vondt å kaste opp. Usj, nå kom jeg på at hun fikk litt klementin i sta. Sikkert ikke godt på vei opp igjen... Skorpe spiser hun ikke enda uansett nei, men jeg skal prøve med loff... Kjøpe en litt luftig en da, så det ikke bare blir en hard klump! Bris og eplejuice skal bli:-) Prøver til middagen nå jeg... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Usj, nå kom jeg på at hun fikk litt klementin i sta. Sikkert ikke godt på vei opp igjen... Skorpe spiser hun ikke enda uansett nei, men jeg skal prøve med loff... Kjøpe en litt luftig en da, så det ikke bare blir en hard klump! Bris og eplejuice skal bli:-) Prøver til middagen nå jeg... Jeg ville droppet loffen, den blir bare en seig klump som setter seg fast i ganen. Jeg hadde heller gitt henne Mariekjeks. Og prøv puppen så ofte du bare gidder - den er det beste nå! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnea78 Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Det beste er faktisk å ikke gi mat, så lenge hun kaster opp! Ihvertfall det tipset jeg fikk fra lege. Det irriterer kun magen, og får babyen til å kaste opp over lengre tid. Havre, gulrot, mais og andre matvarer som inneholder stivelse er anbefalt. God bedring, håper hun slipper diare også! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 Jeg ville droppet loffen, den blir bare en seig klump som setter seg fast i ganen. Jeg hadde heller gitt henne Mariekjeks. Og prøv puppen så ofte du bare gidder - den er det beste nå! Puppen har hengt utenfor i hele dag, men kun to ganger har hun tatt noen supper... Jeg er absolutt for amming, men frøet er ikke så ivrig lenger gitt:-/ Mariekjeks har vi ikke... Men er hun like ille i morgen, så kan sikkert samboeren kjøpe. Er ikke det kvalmende altså? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 Det beste er faktisk å ikke gi mat, så lenge hun kaster opp! Ihvertfall det tipset jeg fikk fra lege. Det irriterer kun magen, og får babyen til å kaste opp over lengre tid. Havre, gulrot, mais og andre matvarer som inneholder stivelse er anbefalt. God bedring, håper hun slipper diare også! Ingen diarè i dag i hvert fall... Men nå har hun nesten 40 i feber igjen! Har gitt henne ei pille, og sitter og hører på babycallen at pappaen prøver å synge henne i søvn oppe:-) Hun har ikke kastet opp siden i ettermiddag, og drukket MASSE vann! Men hun kaster altså ikke opp utenom måltidene. Skal jeg da la være å gi henne noe? Jeg aner jo ikke om hun har blitt bedre hvis jeg ikke prøver... Men det er kanskje lurt å prøve en sånn suppeoppskrift som Lotte kom med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Puppen har hengt utenfor i hele dag, men kun to ganger har hun tatt noen supper... Jeg er absolutt for amming, men frøet er ikke så ivrig lenger gitt:-/ Mariekjeks har vi ikke... Men er hun like ille i morgen, så kan sikkert samboeren kjøpe. Er ikke det kvalmende altså? Mine synes Mariekjeks hjelper godt når de er kvalme i alle fall. Marikjeks og tynn rødsaft, ikke av lett-typen for de har bare godt av litt sukker når de er syke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Morsmelk er kjempebra mot dårlig mage, så prøv å amme så mye som mulig. Bra for magen, bra for væskebalansen og god næring. Biola er også OK. Men når de kaster opp hele tiden, er det viktig å gi drikke i små doser, gjerne med teskje, ellers kommer det bare opp igjen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Mine synes Mariekjeks hjelper godt når de er kvalme i alle fall. Marikjeks og tynn rødsaft, ikke av lett-typen for de har bare godt av litt sukker når de er syke. Jeg fikk tips om Ritzkjeks for bittesmåttiser og potetgull (rett og slett) for større unger, så det har alltid poden fått. Greia er at saltet gjør dem tørste, og det å få i seg rikelig med væske er det viktigste både for syke voksne og barn. Jeg har også gitt tynn solbærsirup slik at han har fått i seg litt sukker. Det at de begynner å be om påfyll er dessuten verdens tydeligste indikator på at de er på bedringens veg, og da har nedtrappingen av potetgull begynt... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnea78 Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Ingen diarè i dag i hvert fall... Men nå har hun nesten 40 i feber igjen! Har gitt henne ei pille, og sitter og hører på babycallen at pappaen prøver å synge henne i søvn oppe:-) Hun har ikke kastet opp siden i ettermiddag, og drukket MASSE vann! Men hun kaster altså ikke opp utenom måltidene. Skal jeg da la være å gi henne noe? Jeg aner jo ikke om hun har blitt bedre hvis jeg ikke prøver... Men det er kanskje lurt å prøve en sånn suppeoppskrift som Lotte kom med. Det er ikke lett med syke barn, særlig di som ikke kan snakke selv. Håper hun er bedre i dag! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 Det er ikke lett med syke barn, særlig di som ikke kan snakke selv. Håper hun er bedre i dag! Ja hun er heldigvis litt bedre i dag:-) Ikke mye mat som går ned, men det kommer i det minste ikke opp igjen. Og tempen ligger på rundt 38, som er levelig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnea78 Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Ja hun er heldigvis litt bedre i dag:-) Ikke mye mat som går ned, men det kommer i det minste ikke opp igjen. Og tempen ligger på rundt 38, som er levelig! Rundt 38' er liksom greit. Ihvertfall sammenlignet med 40', for det er ikke noe morro. Håper hun ikek får diare heller og at hun er bra igjen nå. Husk at hun er smittsom i 48timer etter at hun er symptomfri. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 17. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2008 Rundt 38' er liksom greit. Ihvertfall sammenlignet med 40', for det er ikke noe morro. Håper hun ikek får diare heller og at hun er bra igjen nå. Husk at hun er smittsom i 48timer etter at hun er symptomfri. :-) Ja gjett om jeg husker, for nå lå gubben rett ut i går, og er ikke mye bedre i dag. Og jeg kommer visst etter jeg også kjenner jeg... Ja ja, godt vi får det unna før jul da! Frøet ser forresten ut til å være helt frisk i dag:-) 37,14 var godt å se! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.