Gå til innhold

Altfor trist ved juletider. Ønsker innspill-

Anbefalte innlegg

Nå er det snart jul, og jeg blir tydeligere nedstemt på denne tiden av året. Livet er ikke som jeg ønsker at det skal være. Har vært plaget med sykdom i en del år, og har mistet en del venner. Tar tid å begynne å "leve" igjen. Kommer til å være en del alene i jula, har det også vanskelig i forhold til familie. Blir opphold i kontakt med behandler på noen uker.

Alt i ett, jul er en tung tid, og kjenner allerede mye på tristhet, redsel for at det aldri skal bli bra. Med andre ord nokså depressive håpløshets tanker kommer trofaste tilbake når det blir tid for ettertanke. (Det er tid for ettertanke nå).

Hva er best å gjøre? -Noe sier meg at jeg skal legge meg ned, gråte og ha vondt, virkelig LIDE alene, fordi livet ER og har vært tungt og trist, og "jobbe med følelsene", stå i det vanskelige. Noe annet er å forsøke å avlede meg, være mye i aktivitet, selv om jeg da ikke er "tro mot" følelsene og de vil ligge og murre i bakgrunnen som vanlig, på et vis.

Har jeg tenkt på muligheten av å ta antidepressiva. Har en pakke cipralex liggende. Går det an å gå på denne i 2-3 uker for så å slutte igjen? Er det en god ide?

Jeg vet at det kommer til å bli tungt, og at jeg må leve igjennom det som vanlig. Skulle bare ha forsøkt å gjøre det _litt_ lettere i år, med å velge strategier på forhånd.

Innspill? Takk for det:-)

Fortsetter under...

Gjest ikke så glad i jul

slet veldig med jula før jeg og,men fikk det betydelig bedre etter at jeg begynte bruke tiden på noe givende;jobbe ved bymisjonenen o.l. Plutselig følte jeg meg heldig,som tross alt klarer meg greit:) i år er jeg dessverre for syk å delta på frivillig arbeid,så jeg gruer meg litt.men jeg vet jo at jeg har mange som bryr seg,det er mitt eget ønske å være alene."lov" til å sutre litt:P

når det gjelder antidepressive,har mine leger sagt at det er best å bruke fast,ikke bare en uke her og en uke der.har likevel prøvd på det siste,uten særlig effekt.mulig det finnes annen medisn-hjelp som virker mer "her og nå",men det vet nok andre mer enn meg

ønsker deg iallefall en flott jul!!vit at du ikke er alene om å ha det vondt!gjør ikke ting noe bedre for deg kanskje,men da vet du iallefall at det er en relativt vanlig reaksjon...

(min dobbeltvakt på krisetlf i jula noen år tilbake,viste at det er MANGE som sliter!!!)

slet veldig med jula før jeg og,men fikk det betydelig bedre etter at jeg begynte bruke tiden på noe givende;jobbe ved bymisjonenen o.l. Plutselig følte jeg meg heldig,som tross alt klarer meg greit:) i år er jeg dessverre for syk å delta på frivillig arbeid,så jeg gruer meg litt.men jeg vet jo at jeg har mange som bryr seg,det er mitt eget ønske å være alene."lov" til å sutre litt:P

når det gjelder antidepressive,har mine leger sagt at det er best å bruke fast,ikke bare en uke her og en uke der.har likevel prøvd på det siste,uten særlig effekt.mulig det finnes annen medisn-hjelp som virker mer "her og nå",men det vet nok andre mer enn meg

ønsker deg iallefall en flott jul!!vit at du ikke er alene om å ha det vondt!gjør ikke ting noe bedre for deg kanskje,men da vet du iallefall at det er en relativt vanlig reaksjon...

(min dobbeltvakt på krisetlf i jula noen år tilbake,viste at det er MANGE som sliter!!!)

Takk for hilsen:-)

Gjest julenissine

Det irriterer meg at i aviser, blader og alt snakk om julen så handler det år etter år om hvor trist den kan være for dem som har mistet sine kjære, rusproblematikk, fattige. En finner aldri noen som skriver positivt om julehøytiden. Klart det er en sår tid. Jeg har hatt to julaftener som har vært rimelig tøffe og såre. Men jeg løste den ene med å late som det ikke var jul. Det er bare snakk om en kveld, og om du er alene så dra for gardinene, se på film eller ta et bad.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...