Bonni Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Jeg gifter meg til sommeren. Det gleder jeg meg til, og jeg gleder meg over det. Den samme gleden kan jeg ikke si jeg har for kroppen min. Jeg skammer meg over den, og har store problemer med å forholde meg til den, noe som også går utover forholdet til samboeren min på det seksuelle plan. Da jeg engang begynte på Zyprexa og gikk opp 22 kg på 3 mnd, så ble det svært frustrerende for den anorektiker jeg var. Jeg har gått opp og ned i vekt, og det tærer helt enormt på selvbildet mitt. Jeg som brukte å være så tynn... Etter den verste vektøkningen, gikk jeg ned igjen fordi jeg lot være å spise. Det som er saken nå er at jeg småspiser hele tiden. Jeg har en schizoaffektiv lidelse av den depressive typen, men med Abilify 20 mg og Zyprexa 12,5 mg, så er den helt under kontroll. Lenge siden sist jeg var psykotisk, for å si det sånn. Av og til tenker jeg, at uansett hva jeg gjør, så får jeg ikke vekk den pokkers bilringen. Jeg går 1-2 timer tur hver dag med bikkja. Jeg har ikke vært flink til å trene styrke, men har iallefall holdt kondisjonen i gang. Nå spiser jeg 5 ganger daglig, glutenfritt pga cøliaki. Matinntaket mitt er jevnere og bilringen bare større og større ettersom jeg merker at jeg går ned i vekt. Nå har jeg nettopp hatt moren min på besøk, og vi har diskutert dette med mageplastikk. Hva tenker du om det og min problematikk ifht spiseforstyrrelser og schizoaffektiv lidelse? Hva er gode argumenter for og i mot? Jeg skulle så gjerne vært litt mindre rundt midjen til bryllupet mitt, men det kan kanskje være vanskelig med medisinbruk (60 mg Cymbalta, 2x83 mg Lithionit, 2x150 mg Lamictal, 20 mg Abilify, 12,5 mg Zyprexa, 1-2 mg Rivotril, 50 mmg Levaxin) og narkose? Jeg er 176 cm høy og veier 78 kg. Hvilke bivirkninger, psykisk og fysisk kan en slik operasjon ha for en med psykisk lidelse? Er det dumt å gjøre et inngrep i unge 30-år? Svært takknemlig for svar fra alle! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/320318-nhd-bed-og-plastikk-f%C3%B8lelser-og-konsekvenser/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.