Gjest rtij Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Vi har laget vårt første pepperkakehus, og da lurer jeg på dette: Huset står jo fremme til pynt, og vil samle støv. Spiser dere det likevel? Eller dekker dere det til? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Huset vårt står fremme og samler støv, vitsen er vel borte hvis man dekker det til... Og barna river det og spiser deler av det mot slutten av julen. (Mirabell-mannen og jeg lar oss IKKE friste av det harde og støvete huset...) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bikku Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Fins ikke støv hos oss! Ikke hvis man lukker øynene i hvert fall, og passer på å støvsuge kakehuset godt før vi spiser. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Her høstes pepperkakehuset under vill jubel på nyttårsaften! Ungene spiser og koser seg. Det blir vel ikke så støvete på ei og ei halv uke, tenker jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Det står framme fra julaften til nyttårsaften, og det er jo ikke sååå mye støv som samler seg der i løpet av en uke ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Pepperkakehus skal spises med støv, så det så ) Vi setter opp huset søndag 21/12 - og så står det til 1. nyttårsdag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Vi monterer vårt nå til helga og jeg antar det spises i nyttårshelga eller i løpet av romjula. Har også et pepperkaketre (av mange stjerner oppå hverandre) som nå har stått i 2 uker alt. Friske unger dør ikke av å få i seg litt støv. ) Å dekke det til er ikke aktuelt - hva er vitsen med å lage det da?! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhea Silvia Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Støv? Har jeg aldri sett :-) Men det går iallefall ned, med støv og det heile.Og med mindre du driver med noe som fører til at det dekkes med murstøv eller lignende, kan jeg aldri tenke meg at det er farlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Junior har alltid syntes det har vært stor stas å knuse huset med kjevle og så spise det han orker, dvs ikke så veldig mye. Jeg er ikke voldsomt fristet, men det er ikke støvet sin skyld først og fremst. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Skal sette sammen huset i kveld, det er iallefall planen. Så skal det pyntes av minstemann og eldstemann på torsdag. Og det blir nok knust og spist av de samme to rett over nyttår vil jeg tro. Da tar minstemann fram hammeren sin og hamrer løs. Og han koser seg så utrolig med dette. Største spiser ikke mye av dette lenger, men en liten smak tar hun iallefall. Regner ikke med at det blir så mye støv i løpet av den lille tida det blir stående framme. Uansett så tåler de da såpass. Vi voksne vil ikke spise dette huset, men det er ikke pga støv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Vi monterer vårt nå til helga og jeg antar det spises i nyttårshelga eller i løpet av romjula. Har også et pepperkaketre (av mange stjerner oppå hverandre) som nå har stått i 2 uker alt. Friske unger dør ikke av å få i seg litt støv. ) Å dekke det til er ikke aktuelt - hva er vitsen med å lage det da?! ''Har også et pepperkaketre (av mange stjerner oppå hverandre)'' Åh, det høres jo kult ut - men hva lager du som "avslutning" øverst? Pynter du det - og eventuelt med hva/hvordan? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 ''Har også et pepperkaketre (av mange stjerner oppå hverandre)'' Åh, det høres jo kult ut - men hva lager du som "avslutning" øverst? Pynter du det - og eventuelt med hva/hvordan? Øverst står det to små pepperkakestjerner med melisglasur mellom på høykant. ) http://www.connie.no/Bilder/pepperkakejuletre-.JPG Vårt er pyntet med sølvkuler og geletopper da, ikke nonstop. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Øverst står det to små pepperkakestjerner med melisglasur mellom på høykant. ) http://www.connie.no/Bilder/pepperkakejuletre-.JPG Vårt er pyntet med sølvkuler og geletopper da, ikke nonstop. ) Stilig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Stilig! Ungene elsker det! Vi jukset litt da vi satte det opp - vi stakk nemlig et hull i hver pepperkake med et sugerør med en gang vi hadde tatt dem ut av ovnen så de fremdeles var myke. Ved montering tredte vi dem ned på en blomsterpinne så vi slapp å bruke tonnevis med melis for å få dem til å henge sammen. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Ungene elsker det! Vi jukset litt da vi satte det opp - vi stakk nemlig et hull i hver pepperkake med et sugerør med en gang vi hadde tatt dem ut av ovnen så de fremdeles var myke. Ved montering tredte vi dem ned på en blomsterpinne så vi slapp å bruke tonnevis med melis for å få dem til å henge sammen. ) Smart! Ser at det er ulik størrelse på stjernene - har du så mange stjerneformer, eller lager du de med papir? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tralla Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Det sår fremme og samler litt støv ja. Er knusingen som er morsomst her. Er ikke mange bitene som blir spist. Tradisjonen er viktigst. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Her spises pepperkakehuset _med_ støv på ;-) Må legge til at det kun er ungene som orker å spise det.... Vi laga pepperkakehus nå i kveld og eldstejenta var arkitekten bak vidunderet. Hun skulle absolutt lage et funkishus, så nå har vi pepperkakefunkishus med masse dilldall-goderier på, stående på ei hylla i stua. Funkis og pepperkakehus ble litt kræsj, etter mitt syn;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Smart! Ser at det er ulik størrelse på stjernene - har du så mange stjerneformer, eller lager du de med papir? Kjøpte fra http://www.cacas.no i fjor. ) http://webshop2.cacas.no/xx110FHGFGCEJHEGFGNFGGJGFHHCOGIGBGMDPHDGFHDHDGJGPGOGJGEDNCGGCGBGDGLHAGBGHGFDNFHGFGCEDHFHDHEDCCOGIGBGMCGGBGNHADLGCGBGDGLGOHCDNDACGGBGNHADLGJHEGDGPGEGFDNDCDGCGGBGNHADLGJHEGFGNGDGPGEGFDNDCDBDADECNDBDFDADBCGGBGNHADLGEGMGDGPGEGFDN 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Kjøpte fra http://www.cacas.no i fjor. ) http://webshop2.cacas.no/xx110FHGFGCEJHEGFGNFGGJGFHHCOGIGBGMDPHDGFHDHDGJGPGOGJGEDNCGGCGBGDGLHAGBGHGFDNFHGFGCEDHFHDHEDCCOGIGBGMCGGBGNHADLGCGBGDGLGOHCDNDACGGBGNHADLGJHEGDGPGEGFDNDCDGCGGBGNHADLGJHEGFGNGDGPGEGFDNDCDBDADECNDBDFDADBCGGBGNHADLGEGMGDGPGEGFDN OK - takk for oppklaringer! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Litt støv tar nok ikke livet av noen:-) Her lager vi pepperkakehus litt før jul, og knuser det på nyttårsaften. Så spiser vi det vi har lyst til:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.