vici Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Holder nå på å skrive handleliste for vi ønsker å handle minst mulig i romjulen! Men hva i all verden skal vi finne på til middag (evt gode frokoster/kveldsmat/lunsj)? Vi er ganske matleie hele gjengen. Hva spiser dere? Har dere noen faste romjulstradisjoner? Eneste jeg vet er at vi skal på ribbe hos mamma 2. juledag og smørbrød hos slekt 1. juledag. Men så var det alle andre dager da..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Åh, romjulen er jo en herlig middagstid! - Kveite - Pinnekjøtt - Lammelår - Inderøy-Sodd ... og litt rester av dette innimellom. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Milde måne Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Skal på ribbe hos foreldrene mine første dag,ellers pleier vi ta det litt lett resten av dagene,kan bli både pølser og pizza : ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Faure Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Fiskekaker, fiskekaker, fiskekaker, fiskekaker, fiskekaker, fiskekaker, fiskekaker. Dere kan variere med brød, poteter, ris eller pasta. En ny saus for hver dag. Husk litt grønnsaker også og dere kan spise billig og sunt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smekka Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 pinnekjøtt, ribbe, lutefisk, torsk, laks, medisterkaker, skinke.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trise Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 alt,som blir igjen etter jula_0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Vi skal ha pinnekjøtt hos oss julaften, juletorsk hos oss 1. julaften og ribbe eller svensk juleskinke hos mamme 2. juledag. Så blir det vel rester 3. juledag. 4. juledag reiser vi til Vestlandet, og da blir det vel et par dager med hverdagsmat før det blir pinnekjøtt igjen nyttårsaften :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Julaften er jeg bortbedt så jeg vet ikke hva jeg får. ) Første juledag ble det hjort (verten endret plutselig mening da han fikk tak i en del hjortekjøtt!) og vi tar kveite en dag senere i jula. Ellers blir det vanlig middagsmat. Skal på julefrokost en dag også da, det gleder jeg meg til. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
muskath Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Vi har alltid et måltid med fiskemat i romjula. Fiskepudding eller fiskeboller i hvit saus. Det blir også mye rester av annen mat. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Kalkunrester etter jula, i gryte, sandwich etc. Fisk, julefrokost en dag (da er vi mette i to dager etterpå ;-)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Kalkunen blir neppe spist opp på julaften, så den blir nok restmiddag 1.juledag. 2juledag er vi muligens avsted på middag. Så skal jeg lage hjemmelaget pizza en dag for å kople ut potetmiddagen, fiskeboller bruker vi også gjerne ha i romjula. Vi har et halvt rådyr i frysen, så da har vi nok og ta av for noen dager 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bikku Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Kalkunen blir neppe spist opp på julaften, så den blir nok restmiddag 1.juledag. 2juledag er vi muligens avsted på middag. Så skal jeg lage hjemmelaget pizza en dag for å kople ut potetmiddagen, fiskeboller bruker vi også gjerne ha i romjula. Vi har et halvt rådyr i frysen, så da har vi nok og ta av for noen dager I datorekkefølge: Pinnekjøtt, restemat, kveite, kleftiko av villsau, boknafisk, lett middag, barnas middag, åpen nyttårsmeny 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bikku Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 I datorekkefølge: Pinnekjøtt, restemat, kveite, kleftiko av villsau, boknafisk, lett middag, barnas middag, åpen nyttårsmeny skulle til vici... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GPn Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Mat. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Matmonsen Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 1. juledag spiser vi julelunch med kalde og varme retter, tradisjonell julemat, sammen med slekta. Det holder for den dagen. 2. juledag spiser vi hellefisk med poteter, smelta smør og kokte grønnsaker 3. juledag spiser vi roast-biff med hjemmelaget potetsalat og grønnsaksalat 4. juledag skal vi spise borte 5. juledag skal vi ha tapas-fest her hjemme sammen med gode venner 6. juledag spiser vi lammestek med poteter, nydelig saus og kokte grønnsaker Nyttårsaften spiser vi terteskjell med fiskepudding, hvit saus og reker til forrett, og and til hovedrett 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest klaymen Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 blir nok julematrester tenker jeg, ellers har vi pinnekjøtt en av dagene, en dag skal vi ha søskenbarntreff med medbrakt spleisekoldtbord en dag, og så har vi pasta, fiskeboller og sånt i skapet hvis vi blir helt lei av julemat :-) Kom på juletorsk når jeg leste svarene her, så det "fikk jeg lyst til å ha en dag, men det er ikke så enkelt å få den fersk til feks fjerde dag.... Får se. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 blir nok julematrester tenker jeg, ellers har vi pinnekjøtt en av dagene, en dag skal vi ha søskenbarntreff med medbrakt spleisekoldtbord en dag, og så har vi pasta, fiskeboller og sånt i skapet hvis vi blir helt lei av julemat :-) Kom på juletorsk når jeg leste svarene her, så det "fikk jeg lyst til å ha en dag, men det er ikke så enkelt å få den fersk til feks fjerde dag.... Får se. Faren min har ute garn hver natt for å få tak i Den store Juletorsken - men foreløpig har han ikke hatt fiskelykke.... :-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest klaymen Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Faren min har ute garn hver natt for å få tak i Den store Juletorsken - men foreløpig har han ikke hatt fiskelykke.... :-( Det var jo en ide :-) Garn har vi, men båten er på land, så det spørs. Kunne jo tatt stanga og dratt ned og prøvd da. Men fiskelykken er det dårlig med her også :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Vi har fisk i alle fall en av dagene i romjula. Kokt torsk er best da. Ellers er det av og til godt å bare ha noe helt enkelt også - en helt normal hverdagsmiddag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Vi pleier å ha en dag med pinnekjøtt, ettersom vi har ribbe julaften. Så blir det restemat noen dager, og muligens en dag vi ikke orker middag... -og kanskje blir vi bedt bort en dag eller 3. Noe vi MÅ ha er hvetekake med sylte og ribberull, og kald ribbe og roastbiff til frokost 1.dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.