Gå til innhold

burde jeg være bekymret?

Anbefalte innlegg

Gjest paranoid84

Hei. er en kvinne i tidlig tyveårene. ble for noen år siden sendt rundt til en del psykiatere/psykologer som jeg aldri var spesielt villig til å åpne meg for. Fikk tilslutt en diagnose om at jeg var nok bipolar. følte meg aldri helt enig i diagnosen, og sluttet etterhvert helt å gå til psykologer, følte de bare bestemte seg for hva de mente og mine symptomer som ikke passet inn ble feid unna. jeg har klart meg fint veldig lenge nå, klarer å holde de verste depresjonene unna, har ikke hatt selvmordstanker på veldig lenge og føler at selv om jeg er uten medisiner går det ganske greit. men jeg har ett problem som bekymrer meg litt, og det er at jeg har en ganske "vivid" fantasi i perioder med medfølgende paranoia og tvangstanker, jeg skjønner det selv når det skjer og klarer å holde meg på bakkenivå ved å sitte og konstant overbevise meg selv om at dette er ikke logisk/fornuftig/i det hele tatt mulig. Jeg er bare redd dette kan eskalere til noe verre. er det en reell bekymring? har hørt om folk som plutselig blir schisofrene eller får harde psykoser med alderen og blir veldig redd. slik jeg har det nå klarer jeg fint å kontrollere det og det går ikke direkte ut over hverdagen min og det er ingen som vet noenting om det heller. ønsker helst å klare meg uten medisiner og hjelp. spørsmålet er bare om jeg kan fortsette med det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/320454-burde-jeg-v%C3%A6re-bekymret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...