Gå til innhold

Når du føler selv at diagnosen ikke stemmer?

Anbefalte innlegg

Gjest tror ikke på dette

Og behandlerne sier at "joda, den stemmer." Hva gjør en da?

I min familie er det veldig mange som sliter i mørketiden og har det helt på topp vår, sommer og høst. Når vinteren kommer forsvinner energien og mange kommer seg ikke ut, blir liggende og sove osv.

Jeg ble diagnostisert som bipolar 2 fordi noen mente jeg var hypoman i mine "lyse" perioder. Det mener ikke jeg. Jeg mener det er ganske naturlig å sprette opp og ville gjøre det som en ikke har greid i en hel vinter når en føler at energien kommer tilbake.

Men ingen vil høre på dette argumentet mitt, påstår jeg er for glad, setter igang for mange ting osv.

Ingen andre som har det sånn i slekta mi har fått diagnosen bipolar, bare meg. Opplever også at uansett medisinering så er jeg energiløs og liggende/sovende rundt juletider.

Fortsetter under...

Du bare driter i det. Har du vært innlagt MÅ de gi deg en diagnose. Hipp hurra. Som å finne nåla i høystakken vil jeg tro. De har puttet samme merkelapp på meg, men jeg tror heller ikke på det. Heller ikke behandlerne utenfor sykehuset. Jeg bare driter i det, jeg trenger ikke å forholde meg til det. De medisinene jeg fikk hjalp, så de tar jeg. Fint. Ferdig med det. Hva er en diagnose da? En rar liten merkelapp? Jeg er meg uansett, og det kan ingen diagnose endre. Og DU ER DEG, BARE DEG!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...