Gjest lysivente Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Hei! Jeg stilte et spørsmål her inne for en stund siden anngående medisinering og ptsd. NHD annbefallte rivotril og evt. catapressan. Jeg ha snakket med lege og dps, men har ikke kommet i gang med medisinering ennå. De er veldig skeptisk til denne type medisin og foreslår i stede zoloft og seroquel. De begrunner det med avhengighetsfaren ved rivotril. Jeg er veldig skeptisk til alle typer medisin, men min tilstand har ikke forbedret seg uten, så jeg prøver å si til meg selv at jeg må gi medisin ett forsøk. Hva mener du NHD om disse to medisinene zoloft og seroquel? Er det andre her inne som har erfaring med disse medisinene i forbindelse med Pstd? Jeg snakket med sosionom på dps om metakognitiv terapi slik du skrev kunne være til hjelp ved Ptsd, hun mente dette ikke ville hjelpe siden hun hadde inntrykk av at jeg tenkte "riktig" og hovedproblemet er søvn og flash back som kommer uten at jeg kan kontrollere det ved hjelp av tanker. Hun mener det å snakke seg gjennom fortiden er det beste for å lette på flash back. Jeg forsøker virkelig å holde motet oppe og tenker mye på hva jeg trenger hjelp til og evt. metode. Jeg har ikke problemer med depresjon, men er helt utkjørt i mangel på søvn og alle flash back. 0-4 timer søvn i døgnet, over flere måneder går hardt utover både tanker og evne til å handle. Jeg ser og virker tilsynelatende oppegående, fordi jeg vil holde på de positive tankene og finne en løsning ut av dette. Jeg tilater ikke fortvilte tanker å slippe til. Månedene for ikke å si årene går, ingenting blir bedre og samtalene er bare snakk uten å komme videre. Jeg vet ikke hva jeg skal be om, blir bare usikker og vet ikke selv hva som hjelper. Det er det jeg skulle ønske noen kunne hjelpe meg med, stake ut en vei og vært litt mer konkret og systematisk i behandlingen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/320469-nhd-jeg-er-usikker-og-utslitt-kaos/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Førstevalg ved PTSD er SSRI som feks Zoloft. Rivotril anbefalte jeg kun om kvelden som hjelp for søvn og mot mareritt. Jeg tror ikke det er stor avhengighetsfare her. Skulle du dog bli avhengig av 0,5-1 mg hver kveld, er det rimelig bagatellmessig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/320469-nhd-jeg-er-usikker-og-utslitt-kaos/#findComment-2646070 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.