Gjest Tatjana Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Jeg la inn spørsmål om ei tallrekke for ei uke siden omtrent. I dag fikk tenåringen og klassa oppgavene tilbake, og slik gikk det: Det var en feil i oppgaven, tallet 256 skulle ikke være med. Svaret skulle være at alle tallene skulle opphøyes i tredje potens, altså 1 - 8 - 27 - 64 - 125 - 216 Pga feilen strøk hun (læreren altså) oppgaven slik at den ikke ble tellende. Ikke rart vi grubla her, tenker jeg... Og desto mer imponert ble jeg over at det faktisk fantes noen som greide å løse oppgaven _med_ feil! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Da var det jo kjempelett... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Aaah! Pokkers lærer ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.