Gå til innhold

Øyelokkbetennelse?

Anbefalte innlegg

Gjest Mirakelet

Siste par dagene har jeg hatt litt småvondt i ene øyet, det er i øvre øyelokk helt ytterst mot øyekroken jeg kjenner det, det ser ikke så veldig hovent ut, men når jeg tar på kjenner jeg det er ømt i et lite punkt der. HVa kan det være? Kan det ha sammenheng med en forkjølelse jeg har nå?

Jeg tenkte vente noen dager og se om det ble bedre før jeg oppsøkte lege, hva tror dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/320501-%C3%B8yelokkbetennelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde et øye som klødde og sved og var usigelig vondt. Var på legevakten hvor dustelegen tok et lite blikk på meg og sa det var øyelokkbetennelse. Jeg spurte om han ikke skulle sjekke litt nøyere - i spaltelampe eller noe sånt - men neida - det var så greit å se så... Fikk kloramfenikol - sånn man gjerne får for små betenenlser, sti på øyet etc. To dager senere lå jeg på isolat på Ullevål med alvorlig infeksjon. Øyer skal man ikke kødde med - sjekk det ut du!

Gjest Mirakelet

Kan det være sti: http://www.doktoronline.no/lex/s/Sti.html, eller ei kvise på innsiden av øyelokket? Sier ikke at det ikke er øyelokkbetennelse, gir deg bare andre alternativer.

Jeg tenkte litt på det, jeg har ikke andre symptomer, verken væske som siver fra eller noe, det er ikke rødt og ser ikke spesielt hovent ut.

Jeg skylte litt med øyedråper i stad, føler meg faktisk bittelitt bedre nå... men får bestille meg en time om jeg kjenner jeg blir verre igjen.

Føler jeg klør litt på øyet og, nesten som allergi...

Gjest Mirakelet

Kan det være sti: http://www.doktoronline.no/lex/s/Sti.html, eller ei kvise på innsiden av øyelokket? Sier ikke at det ikke er øyelokkbetennelse, gir deg bare andre alternativer.

Mulig det er sti ja, kjennes ut som det kommer fra ene vipperoten...

Har ikke sett noen gul abscess ennå, men mulig vipperoten er irritert? Bruker til vanlig øyesminke (kajal og mascara) - mulig jeg ikke har fått fjernet sminkerestene skikkelig slik at det har irritert vipperoten?

Annonse

Jeg tenkte litt på det, jeg har ikke andre symptomer, verken væske som siver fra eller noe, det er ikke rødt og ser ikke spesielt hovent ut.

Jeg skylte litt med øyedråper i stad, føler meg faktisk bittelitt bedre nå... men får bestille meg en time om jeg kjenner jeg blir verre igjen.

Føler jeg klør litt på øyet og, nesten som allergi...

Hvis det ikke blir bedre er det nok lurt å bestille seg time til lege. Tross alt øyne det er snakk om her. Håper det blir bra av seg selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...