Gå til innhold

Hvordan komme vel igjennom dette?

Anbefalte innlegg

''Begynn å jobbe på et område (først økonomi) for å få det bedre, og vær tålmodig. Sett deg et langsiktig mål, og visualiser den tilværelsen du ønsker å oppnå på sikt (med en trygg tilværelse i en koselig leilighet, med kontroll over egen økonomi kanskje?) – og tenk på dette bildet når det ser som svartest ut!''

Tusen takk for hjelpen, til også deg. Du skrev noe jeg tar med meg videre, det over. Spesielt det der med å jobbe på et område.

Jeg har fått en bror til å ta kontakt med advokat for meg nå, bestille en time. Han er veldig dyktig på sånne ting. En bror jeg ser opp til.. han har klart å bygge seg opp, både i privatliv og jobbmessig.. vi er ganske like, rolige begge to, men samtidig aktiv.. liker å være ilag med andre.. mange sier at eksen min har "ødelagt" meg mye, at han har gjort meg stresset.. for jeg var som broren min før jeg ble sammen med han..

Men jeg har troen på at behandling skal hjelpe meg her, det er iallefall noe jeg skal gjøre mitt beste for å klare.

Tusen takk :o)

''Jeg har fått en bror til å ta kontakt med advokat for meg nå, bestille en time. Han er veldig dyktig på sånne ting''

Så flott:-)

Fortsetter under...

Du.. denne tråden har vært svært nyttig for meg. Jeg håper ikke jeg har slitt deg ut, og at juletreet du innimellom "slaga" ble bra (du fikk meg til å smile litt da jeg leste det :o)

Det var også godt å høre hva du/andre gjør i jula, for jeg må si jeg føler et enormt forventningspress når "alle andre" stresser til jul..og da føler jeg at jeg er nødt til å henge på, for ungenes skyld, noe jeg ikke har klart å gjøre de 3 siste julene.. og det er en av mange ting som virkelig har gnagd meg, har følt meg mislykket som mor liksomm..

Jeg reflekterte over tråden i går når jeg la meg, og jeg ser nå etterpå at det ble en skikkelig "sytetråd" fra min side.. men du verden, det var godt å bare "få ut gørra" hvis du forstår hva jeg mener, godt å kunne sette ord på all negativiteten som har bygd seg opp. Føler meg mye lettere nå.. som om en stor byll er stukket hull på. Og jeg er utrolig takknemlig for at du lyttet.. ga tilbakemeldinger.. at du lot meg få øse ut.. (hva kan jeg gjøre til gjengjeld..?).

Jeg liker ikke å klage, er ikke vant til det. Men jeg tror at jeg kommer til å bruke psykepleieren jeg går til som en klagemur fremover.. de er vel til for det også..

Dessuten skal du vite at jeg tar med meg noen råd fra tråden også. Det med liste synes jeg var kjempelurt. Jeg har som deg, skrevet huskeliste (nå må du ikke glemme ribba da!:). Men har aldri tenkt at jeg kan sette opp en tilsvarende "prioriteringsliste" over alt som skal på plass i livet...

Tusen takk, igjen, du/dere har faktisk reddet julen til meg og barna. Det var så godt å våkne, og være lettet og glad/positiv, jeg er sikker på at ungene også merket det. Endelig kan vi igjen kose oss, akkurat slik vi gjorde for ca et par uker siden..

Jeg har alltid vært litt smart når det gjelder å kjøpe julegaver. Jeg kjøper gjennom hele året, når jeg finner noe som er bra og på salg. Dermed slipper jeg både utgifter samt stresse med å finne gaver til andre til jul.. er vant til å leve nøkternt, heldigvis, og når det blir så tøft som det er nå, er det lett å bli negativ.

Men ser lyst på det nå. Det viktigste er ikke det materielle. Og selv om en "aldri" blir ferdig til jul, så er det viktigste at en koser seg sammen disse dagene, spiller et spill som du sier, bare gjør noe hyggelig sammen.

Igjen, takk! :o))

'' Jeg håper ikke jeg har slitt deg ut''

Da hadde jeg ikke svart deg:-)

Det kan hende jeg lar være og svare fremover jeg ser det tar av igjen. Pass litt på, det er fort gjort :-)

Jeg hadde mistanke om det i går at du ville være i bedre humør igjen i dag.

Jeg har ofte sett det med deg at du kan være langt nede en dag og plutselig i langt bedre humør dagen etter.

Jeg vet ikke hva det kommer av.

Det er ihvertfall fint at du ser lysere på tilværelsen i dag:-)

Annonse

Det kan hende jeg lar være og svare fremover jeg ser det tar av igjen. Pass litt på, det er fort gjort :-)

Jeg har ofte sett det med deg at du kan være langt nede en dag og plutselig i langt bedre humør dagen etter.

Skal love deg jeg passer på. Men synes jeg har hatt så god nytte av denne tråden, at jeg håper at det nå vil vare en stund.

Hva det kommer av, vet jeg ikke sikkert. Trolig fordi det bygger seg opp over tid/dager, og så får jeg det ikke ut. Henter meg så inn igjen, her. Behandleren sa også noe om det - jeg må følges opp oftere. Det er jo en veldig tøff prosess jeg er igjennom, hvor mye skjer både med og rundt meg.. er mao sammensatt..

Diagnostisk sett ligger jeg i grenseland mellom uvpf og sosial angst også, men at jeg i tillegg takler avvisning dårlig følelsesmessig, så jeg skal ikke spekulere mer på diagnoser iallefall, jeg stoler på at vi har funnet svar på mine problemer).

''Det kan hende jeg lar være og svare fremover jeg ser det tar av igjen. Pass litt på, det er fort gjort :-)''

Usj, du har så rett så rett, så det jeg og, etter at jeg svarte deg og gikk meg en tur ut og fikk frisk luft..... det har ingen hensikt å gruble mer over dette.

Lister meg tilbake til "grublerådet" og ønsker deg en god jul :o)

Skal love deg jeg passer på. Men synes jeg har hatt så god nytte av denne tråden, at jeg håper at det nå vil vare en stund.

Hva det kommer av, vet jeg ikke sikkert. Trolig fordi det bygger seg opp over tid/dager, og så får jeg det ikke ut. Henter meg så inn igjen, her. Behandleren sa også noe om det - jeg må følges opp oftere. Det er jo en veldig tøff prosess jeg er igjennom, hvor mye skjer både med og rundt meg.. er mao sammensatt..

Diagnostisk sett ligger jeg i grenseland mellom uvpf og sosial angst også, men at jeg i tillegg takler avvisning dårlig følelsesmessig, så jeg skal ikke spekulere mer på diagnoser iallefall, jeg stoler på at vi har funnet svar på mine problemer).

Her skal du få en link til et dikt - skulle gjerne sendt det personlig til både deg, Sjokoladeplaten og andre her som jeg vet har fått erfare at livet ikke er for amatører:

http://www.culturenet.no/verk/verk.jsp?id=T11929212

Med ønske om en fredelig jul for deg og dine!

Her skal du få en link til et dikt - skulle gjerne sendt det personlig til både deg, Sjokoladeplaten og andre her som jeg vet har fått erfare at livet ikke er for amatører:

http://www.culturenet.no/verk/verk.jsp?id=T11929212

Med ønske om en fredelig jul for deg og dine!

Tusen tusen takk, rørende :o)

''Det kan hende jeg lar være og svare fremover jeg ser det tar av igjen. Pass litt på, det er fort gjort :-)''

Usj, du har så rett så rett, så det jeg og, etter at jeg svarte deg og gikk meg en tur ut og fikk frisk luft..... det har ingen hensikt å gruble mer over dette.

Lister meg tilbake til "grublerådet" og ønsker deg en god jul :o)

God jul til deg også:-)

Gjest lurerpådetjeg

Tusen takk for sparket i baken, jeg trengte faktisk det. Ble litt fornærma, må innrømme det.. Men det var kjempenødvendig. Heldigvis er jeg i stand til å "se" det etterpå.. det er jeg virkelig glad for, hvis ikke hadde jeg vært ødelagt mange ganger her inne, tror jeg :o)

Forøvrig har jeg slanket meg mange ganger, og jeg har vært aktiv. Jeg skulle ønske det var så lett som du sier her :o)

Jeg har gått ned ca 20 kg på det meste, og 16 kg en gang, med Grete Roede.. men jeg har prøvd så mange ganger og år på dette, at jeg vet jeg må ha hjelp til dette.. det er noe som ikke er normalt.. men heldigvis har jeg fått innsikt nok til å skjønne at jeg må ha hjelp til det.

Men får ta en ting i gangen. Det bare hopet seg opp en stund..

Det er ikke noe "unormalt" i jojo slanking. Det er det alle som har slanket seg sliter med, å prøve å ikke gå opp igjen. Men syns ikke du skal gi opp fordet.

Jeg forsto innlegget ditt slik at vekten plager deg, hvis den ikke gjør det er det jo ikke noe behov for å slanke seg, men hvis jeg oppfattet deg riktig bør du komme i gang over nyttår.

I VG`s vektklubb får du et godt verktøy for kaloriberegning, en dagbok hvor du fører alt du spiser og all trening. Den er meget bra. Det er også et veldig aktivt forum hvor folk hjelper og støtter hverandre. Når man er på ønsket vekt får man en beregning for hvor mye kalorier man kan spise for å holde vekten stabil.

Opplegget er bevisstgjørende. Gi det en sjanse. Det koster bare noen hundrelapper for 3 måneder. Syns du opplegget er bra utvider du medlemsskapet, og hvis ikke er det ikke noe tap.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...