Gå til innhold

Hva ville dere forventet i gave..

Gjest halmioto

Anbefalte innlegg

Gjest halmioto

...fra en studerende tante/onkel uten barn, til din familie?

Hvis din familie hadde bestått av 3 barm og mor+far, og dere selv ga en gave i prisklassen 200-300 kroner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forventer ingenting. Men det er koselig med en liten gave. Hva med å gi familien/barna en fellesgave, f.eks. et brettspill, noe snop e.l.

Det er vel helst barna som blir skuffet om de ikke får noe fra tante/onkel. Når du evt. får barn, så dropper de kanskje gave til deg, og gir heller til ditt barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting til foreldrene. Den studerende gir til barna - og så får barna hans/hennes gaver når hun/han får barn selv. Intil da så er det studenten som får gave fra din familie. En passende sum er kanskje rundt 200 kroner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det snakk om min tante/onkel? Ingen forventninger, pleier ikke å få noe der.

Er det snakk om barnas tante/onkel (altså søsken av meg eller far) forventer jeg en liten oppmerksomhet til ungene, men ikke nødvendigivs noe til meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studenten er tante eller onkel til disse tre barna?

Ingenting til de voksne, men noe til ungene - enten litt til hver, eller (gjerne) noe felles. Pris etter hva giveren har råd til, ikke etter hva h*n mottar tilbake. Ungene tenker ikke på det uansett. Mye viktigere at man ikke kjøper noe som er helt håpløst feil i forhold til alderen deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest halmioto

Er det snakk om min tante/onkel? Ingen forventninger, pleier ikke å få noe der.

Er det snakk om barnas tante/onkel (altså søsken av meg eller far) forventer jeg en liten oppmerksomhet til ungene, men ikke nødvendigivs noe til meg selv.

Ja, barna er studentes nieser/nevøer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aliza1365380759

Jeg er en studerende tante uten barn, men med fem nieser og en nevø. Gir gaver til barna, med ingenting eller litt snop til foreldrene, de får vente med "ordentlige" gaver jeg får ordentlig inntekt :-) Er sannsynligvis siste året jeg handler julegaver til de fire eldste, og da kan faren deres begynne å få julegaver igjen ;-) (de fire eldste har jeg i tillegg tilnærmet ingen kontakt med, så det blir egentlig bare dumt at jeg handler gaver til de ennå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en studerende tante uten barn, men med fem nieser og en nevø. Gir gaver til barna, med ingenting eller litt snop til foreldrene, de får vente med "ordentlige" gaver jeg får ordentlig inntekt :-) Er sannsynligvis siste året jeg handler julegaver til de fire eldste, og da kan faren deres begynne å få julegaver igjen ;-) (de fire eldste har jeg i tillegg tilnærmet ingen kontakt med, så det blir egentlig bare dumt at jeg handler gaver til de ennå)

her slutter vi å gi julegaver etter konfirmasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aliza1365380759

her slutter vi å gi julegaver etter konfirmasjon.

Det er ikke noe "formell" enighet om det blant meg og mine søsken, siden det er stor aldersforskjell mellom oss søsken. Det gjør at de til broren min alle er over 16 år, mens de til søsteren min er under 10 år, samtidig som jeg har et mye nærmere forhold til søsteren min og hennes barn, enn til broren min og hans barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville forvente noe til barna, men det behøver ikke være dyrt. Om man studerer eller jobber så bør man handle etter hva man har mulighet til synes jeg. Jeg ville få dårlig samvittighet om folk handlet for mer enn de hadde råd til. Personlig så har jeg ikke så mye mer penger å handle gaver for nå enn jeg hadde som student :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde forventet at barna fikk gave fra alle tanter og onkler uansett om de var studenter eller ei. Oss voksne er det ikke så nøye med, men barna synes jeg skal få...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gave til barna

Hvis jeg var tanten, ville jeg kjøpt en felles gave til barna (vet ikke hvor gamle de er, men for eksempel en slik: http://www.brio.net/BRIO_NET/Norge/?b=2). Til foreldrene ville jeg gitt noe som jeg hadde brukt litt tid og lite penger på. For eksempel noen fine fotografier jeg hadde tatt av barna eller noe slikt.

Det kommer an på hvor mange du har å kjøpe gave til, og hvor dårlig råd du har. Jeg har vært student med god deltidsjobb, og hadde egentlig bedre økonomi enn når jeg var ferdig med studiene, og skulle kjøpe leilighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søstra mi strikka skjerf til hele familien i fjor.

De to minste ungene fikk en strikka kosedyr-orm da.

Hun har studert i 100 år nå, og jeg er 10 år eldre enn henne,så hun ligger nok kraftig på minus hvis vi skulle sammenlignet verdiene på gavene oppigjennom årene. -men akkurat det blåser jeg i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke forventet at vi voksne skulle få noe som helst, men at kanskje barna fikk ett eller annet til ca 100-150?

Jeg ville ikke blitt sur om de ikke fikk noen ting heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...