Gjest halmioto Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 ...fra en studerende tante/onkel uten barn, til din familie? Hvis din familie hadde bestått av 3 barm og mor+far, og dere selv ga en gave i prisklassen 200-300 kroner? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 En liten oppmerksomhet til barna ville holdt lenge. Prisen er uten betydning, for de er fornøyde uansett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Jeg forventer ingenting. Men det er koselig med en liten gave. Hva med å gi familien/barna en fellesgave, f.eks. et brettspill, noe snop e.l. Det er vel helst barna som blir skuffet om de ikke får noe fra tante/onkel. Når du evt. får barn, så dropper de kanskje gave til deg, og gir heller til ditt barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Ingenting til foreldrene. Den studerende gir til barna - og så får barna hans/hennes gaver når hun/han får barn selv. Intil da så er det studenten som får gave fra din familie. En passende sum er kanskje rundt 200 kroner? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Er det snakk om min tante/onkel? Ingen forventninger, pleier ikke å få noe der. Er det snakk om barnas tante/onkel (altså søsken av meg eller far) forventer jeg en liten oppmerksomhet til ungene, men ikke nødvendigivs noe til meg selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Studenten er tante eller onkel til disse tre barna? Ingenting til de voksne, men noe til ungene - enten litt til hver, eller (gjerne) noe felles. Pris etter hva giveren har råd til, ikke etter hva h*n mottar tilbake. Ungene tenker ikke på det uansett. Mye viktigere at man ikke kjøper noe som er helt håpløst feil i forhold til alderen deres. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest halmioto Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Er det snakk om min tante/onkel? Ingen forventninger, pleier ikke å få noe der. Er det snakk om barnas tante/onkel (altså søsken av meg eller far) forventer jeg en liten oppmerksomhet til ungene, men ikke nødvendigivs noe til meg selv. Ja, barna er studentes nieser/nevøer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 En gave til ungene (gjerne en felles gave som f.eks et spill, hvis de er nær nok i alder til at det passer). Ingenting til de voksne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliza1365380759 Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Jeg er en studerende tante uten barn, men med fem nieser og en nevø. Gir gaver til barna, med ingenting eller litt snop til foreldrene, de får vente med "ordentlige" gaver jeg får ordentlig inntekt :-) Er sannsynligvis siste året jeg handler julegaver til de fire eldste, og da kan faren deres begynne å få julegaver igjen ;-) (de fire eldste har jeg i tillegg tilnærmet ingen kontakt med, så det blir egentlig bare dumt at jeg handler gaver til de ennå) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Vet ikke hva de forventer, men kanskje du kan kjøpe et spill og gi det til hele familien. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest konfi Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Jeg er en studerende tante uten barn, men med fem nieser og en nevø. Gir gaver til barna, med ingenting eller litt snop til foreldrene, de får vente med "ordentlige" gaver jeg får ordentlig inntekt :-) Er sannsynligvis siste året jeg handler julegaver til de fire eldste, og da kan faren deres begynne å få julegaver igjen ;-) (de fire eldste har jeg i tillegg tilnærmet ingen kontakt med, så det blir egentlig bare dumt at jeg handler gaver til de ennå) her slutter vi å gi julegaver etter konfirmasjon. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliza1365380759 Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 her slutter vi å gi julegaver etter konfirmasjon. Det er ikke noe "formell" enighet om det blant meg og mine søsken, siden det er stor aldersforskjell mellom oss søsken. Det gjør at de til broren min alle er over 16 år, mens de til søsteren min er under 10 år, samtidig som jeg har et mye nærmere forhold til søsteren min og hennes barn, enn til broren min og hans barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aimabel Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Jeg ville forvente noe til barna, men det behøver ikke være dyrt. Om man studerer eller jobber så bør man handle etter hva man har mulighet til synes jeg. Jeg ville få dårlig samvittighet om folk handlet for mer enn de hadde råd til. Personlig så har jeg ikke så mye mer penger å handle gaver for nå enn jeg hadde som student :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Jeg hadde forventet en liten leke eller noe til barna, men ikke nødvendigvis til de voksne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Jeg hadde forventet at barna fikk gave fra alle tanter og onkler uansett om de var studenter eller ei. Oss voksne er det ikke så nøye med, men barna synes jeg skal få... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gave til barna Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Hvis jeg var tanten, ville jeg kjøpt en felles gave til barna (vet ikke hvor gamle de er, men for eksempel en slik: http://www.brio.net/BRIO_NET/Norge/?b=2). Til foreldrene ville jeg gitt noe som jeg hadde brukt litt tid og lite penger på. For eksempel noen fine fotografier jeg hadde tatt av barna eller noe slikt. Det kommer an på hvor mange du har å kjøpe gave til, og hvor dårlig råd du har. Jeg har vært student med god deltidsjobb, og hadde egentlig bedre økonomi enn når jeg var ferdig med studiene, og skulle kjøpe leilighet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Søstra mi strikka skjerf til hele familien i fjor. De to minste ungene fikk en strikka kosedyr-orm da. Hun har studert i 100 år nå, og jeg er 10 år eldre enn henne,så hun ligger nok kraftig på minus hvis vi skulle sammenlignet verdiene på gavene oppigjennom årene. -men akkurat det blåser jeg i. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Jeg ville ikke forventet at vi voksne skulle få noe som helst, men at kanskje barna fikk ett eller annet til ca 100-150? Jeg ville ikke blitt sur om de ikke fikk noen ting heller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.