Gå til innhold

Ett siste spørsmål

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt angst og tvang siden midten av tenårene. De angstfylte periodene er de værste. Jeg har hatt tvangspreget psykose, og har alttid vært en enstøing. Jeg er ikke direkte redd for mennesker, men foretrekker å leve tilbaketrukket. Jeg har gått på zyprexa i 6 år, og har lyst til å slutte. Fastlegen min vil ikke sette meg på solian som jeg ser på som ett alternativ. Jeg veier nå godt over 120 kg.

Jeg tviler på om at jeg egentlig har hatt psykose. Det jeg ser for meg at jeg har hatt i de veldi psyke periodene er tvang som minner sterkt om schizofreni. Jeg har aldri hørt en hallusinasjon, men derimot hatt en indre stemme som er lik min egen, denne krangler jeg med, på det værste høylydt selv ute blandt folk (lenge siden nå), og når jeg var kristne ville jeg be slike som gud kaster tankene som satan implanterer i hodet mitt + at jeg så en masse tegn.

Jeg har alltid hatt en masse tvang som ligner på psykose. Feks at folk har brutt seg inn på rommet mitt og helt hiv-blod i fuktighetskremen min, at en dame ville ganne meg osv.

Kan OCD i sterk grad minne om schizofreni? Kan det være mulig at jeg ikke har schizofreni, men snarere ocd og schizotypal personlighetsforstyrrelse, og ville dette forandre på medisineringen i forhold til om jeg hadde vært schizofren?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/320516-ett-siste-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den stemmen som er lik din egen, som du har kranglet med, hører du den, eller er det din egen tanke, snakker du med en stemme eller med din egen tanke?

Tror du egentlig på at du mottar spesielel tegn?

Hvor sikker var du på at noen forgifta kremen din og ville infisere deg med hiv?

Hva gjorde du for å avverge det? Hva ville skje hvis du ikke gjorde dette?

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg tror ikke at dette er kun OCD og schizotyp lidelse, men sikker kan jeg ikke være siden jeg aldri har truffet deg.

Om det skulle være det du beskriver, ville det i forhold til mdisiner bety at du i tillegg burde hatt store doser SSRI ( mot OCD).

Jeg tror ikke at dette er kun OCD og schizotyp lidelse, men sikker kan jeg ikke være siden jeg aldri har truffet deg.

Om det skulle være det du beskriver, ville det i forhold til mdisiner bety at du i tillegg burde hatt store doser SSRI ( mot OCD).

ja, får ssri og. Takk for svar.

Den stemmen som er lik din egen, som du har kranglet med, hører du den, eller er det din egen tanke, snakker du med en stemme eller med din egen tanke?

Tror du egentlig på at du mottar spesielel tegn?

Hvor sikker var du på at noen forgifta kremen din og ville infisere deg med hiv?

Hva gjorde du for å avverge det? Hva ville skje hvis du ikke gjorde dette?

Jeg ble jo rasende på den som jeg trodde besmittet fuktighetskremen, men enda værre på hun jeg trodde skulle ganne meg. Jeg ble så sint at jeg hadde problemer med å holde meg i ro.

Det med tegn var at feks boktitler når jeg gikk på biblioteket så var det akkuratt som om boktitlene hadde direkte mening på livet mitt og den kampen mellom det gode og det onde inne i meg gikk ut på.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...