Gå til innhold

Nøtter

Gjest Hasselnøtt

Anbefalte innlegg

Gjest Hasselnøtt

Er nettopp ferdig med førstehjelpskurs og vet at nøtter er livsfarlige for barn. Nu vil foreldrene til mitt barnebarn at jeg skal lage suksessterte til dem til jul, den er jo smekkfull av malte mandler. Er disse også farlige for barnet? Hun er litt over ett år. Vil ha svar av noen som VET sikkert, ikke noen som bare "tror" På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest annlovinda

Nøtter er jo bare farlige for barn når de er hele og kan settes fast i halsen.

Eller hvis de er svært allergiske.

Min sønn kan dø om han får i seg peanøtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hæ? Grunnen til at nøtter kan være farlige er vel

1. hvis de svelges hele og settes i halsen

eller

2. om barnet er allergisk

Mandler er mindre allergifremkallende enn nøtter visstnok og om de er malte så kan hun i alle fall ikke sette dem i halsen... Så med mindre barnet er hyperallergisk eller veldig disponert for det så skjønner jeg ikke problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nøtten11

Hæ? Grunnen til at nøtter kan være farlige er vel

1. hvis de svelges hele og settes i halsen

eller

2. om barnet er allergisk

Mandler er mindre allergifremkallende enn nøtter visstnok og om de er malte så kan hun i alle fall ikke sette dem i halsen... Så med mindre barnet er hyperallergisk eller veldig disponert for det så skjønner jeg ikke problemet.

Der er flere grunner til at det ikke skal gies nøtter til små barn enn de du lister opp. Google og les, eller les linken nedenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er flere grunner til at det ikke skal gies nøtter til små barn enn de du lister opp. Google og les, eller les linken nedenfor.

Har hørt det med oljen ja, men trodde det gjaldt bare peanøtter, gjelder det alle nøtter altså?

Ellers sto det jo ikke noen flere punkter der enn de to jeg nevnte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt det med oljen ja, men trodde det gjaldt bare peanøtter, gjelder det alle nøtter altså?

Ellers sto det jo ikke noen flere punkter der enn de to jeg nevnte...

''men trodde det gjaldt bare peanøtter, gjelder det alle nøtter altså'

Jeg trodde også det bare var peanøtter, eller jordnøtter (pga. jordnøttoljen). Jeg kan fortsatt "høre" min mors stemme fra da jeg var liten: "ikke snakke mens du spiser nøtter, det er farlig å sette i halsen". Jeg hørte om et tilfelle av kjemisk lungebetennelse da jeg var liten, men det er jo ikke akkurat noe man hører om særlig ofte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakebunnen inneholder jo malte mandler, og det setter man ikke så lett i halsen. Det er de hele, glatte nøttene som har lettere for å skli ned og sette seg fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...