Gjest Hasselnøtt Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Er nettopp ferdig med førstehjelpskurs og vet at nøtter er livsfarlige for barn. Nu vil foreldrene til mitt barnebarn at jeg skal lage suksessterte til dem til jul, den er jo smekkfull av malte mandler. Er disse også farlige for barnet? Hun er litt over ett år. Vil ha svar av noen som VET sikkert, ikke noen som bare "tror" På forhånd takk! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Milde måne Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Nøtter er jo bare farlige for barn når de er hele og kan settes fast i halsen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nøtten11 Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 http://www.helsesoster-service.no/demo/Forum/topic.asp?TOPIC_ID=679 En av mange linker. Google barn og nøtter så kommer dte opp mye. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nøtten11 Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Nøtter er jo bare farlige for barn når de er hele og kan settes fast i halsen. Se link. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Nøtter er jo bare farlige for barn når de er hele og kan settes fast i halsen. Eller hvis de er svært allergiske. Min sønn kan dø om han får i seg peanøtter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Milde måne Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Se link. Ok. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Milde måne Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Eller hvis de er svært allergiske. Min sønn kan dø om han får i seg peanøtter. Ja selvfølgelig er det farlig da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Milde måne Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 http://www.helsesoster-service.no/demo/Forum/topic.asp?TOPIC_ID=679 En av mange linker. Google barn og nøtter så kommer dte opp mye. Oi,det visste jeg ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Hæ? Grunnen til at nøtter kan være farlige er vel 1. hvis de svelges hele og settes i halsen eller 2. om barnet er allergisk Mandler er mindre allergifremkallende enn nøtter visstnok og om de er malte så kan hun i alle fall ikke sette dem i halsen... Så med mindre barnet er hyperallergisk eller veldig disponert for det så skjønner jeg ikke problemet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nøtten11 Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Hæ? Grunnen til at nøtter kan være farlige er vel 1. hvis de svelges hele og settes i halsen eller 2. om barnet er allergisk Mandler er mindre allergifremkallende enn nøtter visstnok og om de er malte så kan hun i alle fall ikke sette dem i halsen... Så med mindre barnet er hyperallergisk eller veldig disponert for det så skjønner jeg ikke problemet. Der er flere grunner til at det ikke skal gies nøtter til små barn enn de du lister opp. Google og les, eller les linken nedenfor. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Der er flere grunner til at det ikke skal gies nøtter til små barn enn de du lister opp. Google og les, eller les linken nedenfor. Har hørt det med oljen ja, men trodde det gjaldt bare peanøtter, gjelder det alle nøtter altså? Ellers sto det jo ikke noen flere punkter der enn de to jeg nevnte... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Har hørt det med oljen ja, men trodde det gjaldt bare peanøtter, gjelder det alle nøtter altså? Ellers sto det jo ikke noen flere punkter der enn de to jeg nevnte... ''men trodde det gjaldt bare peanøtter, gjelder det alle nøtter altså' Jeg trodde også det bare var peanøtter, eller jordnøtter (pga. jordnøttoljen). Jeg kan fortsatt "høre" min mors stemme fra da jeg var liten: "ikke snakke mens du spiser nøtter, det er farlig å sette i halsen". Jeg hørte om et tilfelle av kjemisk lungebetennelse da jeg var liten, men det er jo ikke akkurat noe man hører om særlig ofte... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Kakebunnen inneholder jo malte mandler, og det setter man ikke så lett i halsen. Det er de hele, glatte nøttene som har lettere for å skli ned og sette seg fast. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.