Gjest vimseline Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 At man i perioder går å tror at alle er sinte på en, tror at en har gjort noe veldig galt, men vet ikke hva. I tillegg ser og hører jeg rare ting i perioder. Var f.eks på butikken og gulvet var full av ulldotter og det rørte på seg. Sitter nå og hører at noen puster meg i øret, men jeg vet jeg er hjemme alene. Ser ansikter som blir forvridd, har en intens følelse av at det blir en stor "smell" snart. Eneste medisin jeg bruker er lithionit, men hadde det sånn før den. Er ellers rimelig oppegående og vet jo at dette er tull, men det er så rart liksom. Det er jo så virkelig at jeg snur meg, snubler osv. Flere som er sånn? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/320524-er-dette-vanlig-ved-bipolar-lidelse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Psykojenta Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Jeg tror ikke det er noe veldig uvanlig når man er bipolar, men det er slettes ikke alle som har det sånn. Men uansett, du spurte om det var flere som hadde det sånn, og ville bare si at jeg har det sånn innimellom - spesielt om jeg er alvorlig deprimert. Mistenksom, småparanoid, "stemmer"- andre lyder, følelsen av at en eller annen følger etter deg når du er ute og går, "forvridd verden som slukes inn i seg selv" som når en ser gjennom briller med gedigen styrke i glassene(hvis man har normalsyn). Ser, føler, lukter ting som ikke er der - mennesker, branner, tegneseriefigurer..det er det jeg kommer på akkurat nå.. Jeg er ikke helt sikker på om disse tingene har noe spesielt navn, men kan hende dette nærmer seg at en er nærpsykotisk eller noe..når man er rimelig klar over at det ikke er usannsynlig at alt bare er "tull". Jeg trodde ikke alle disse tingene var tull da, men man skjønner jo litt etterhvert.. Ønsker deg i alle fall veldig lykke til !! Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/320524-er-dette-vanlig-ved-bipolar-lidelse/#findComment-2646585 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tenker jeg Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Det høres ut som om du kunne hatt nytte av et antipsykotika i tillegg til lithionit. Kanskje ikke så store dosen som skal til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/320524-er-dette-vanlig-ved-bipolar-lidelse/#findComment-2646587 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bipolar me too Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Virker som du har psykotiske symptomer. Hør om du kan få antipsykotika. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/320524-er-dette-vanlig-ved-bipolar-lidelse/#findComment-2646649 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimseline Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Jeg tror ikke det er noe veldig uvanlig når man er bipolar, men det er slettes ikke alle som har det sånn. Men uansett, du spurte om det var flere som hadde det sånn, og ville bare si at jeg har det sånn innimellom - spesielt om jeg er alvorlig deprimert. Mistenksom, småparanoid, "stemmer"- andre lyder, følelsen av at en eller annen følger etter deg når du er ute og går, "forvridd verden som slukes inn i seg selv" som når en ser gjennom briller med gedigen styrke i glassene(hvis man har normalsyn). Ser, føler, lukter ting som ikke er der - mennesker, branner, tegneseriefigurer..det er det jeg kommer på akkurat nå.. Jeg er ikke helt sikker på om disse tingene har noe spesielt navn, men kan hende dette nærmer seg at en er nærpsykotisk eller noe..når man er rimelig klar over at det ikke er usannsynlig at alt bare er "tull". Jeg trodde ikke alle disse tingene var tull da, men man skjønner jo litt etterhvert.. Ønsker deg i alle fall veldig lykke til !! Vennlig hilsen Takk for svar . Jeg tror det har med svingninger å gjøre. Merker når jeg er et sted midt i mellom, på tur opp eller ned, så blir jeg sånn. Men vet det jo selv, at det er bare tull. Nå har jeg vært deprimert, men tror det holder på å gi seg litt, er litt rar, mystisk. Bruker du AP mot dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/320524-er-dette-vanlig-ved-bipolar-lidelse/#findComment-2646803 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Psykojenta Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Takk for svar . Jeg tror det har med svingninger å gjøre. Merker når jeg er et sted midt i mellom, på tur opp eller ned, så blir jeg sånn. Men vet det jo selv, at det er bare tull. Nå har jeg vært deprimert, men tror det holder på å gi seg litt, er litt rar, mystisk. Bruker du AP mot dette? Nei, jeg bruker ikke det..skulle ønske jeg kunne bruke noe sånt innimellom. Den eneste jeg har prøvd som funker mot disse nærpsykotiske greiene er Zyprexa. Slutta med dem for 1år siden(men burde egentlig ikke gjort det, da jeg regner med at den bivirkninga jeg ikke ønsket sikkert hadde roet seg etter 2 1/2 på den..-vektøkninga) Men uansett bivirkning- er det virkelig verdt å gå på disse medisinene... jeg var kvitt de symptomene vi nevner heelt! Du bør prate med noen som kanskje kan gi deg råd, hjelp og evt. resept på noe sånt!! det hjelper i alle fall (på meg og sikkert mange andre) Sikkert veldig elendig formulert-håper du forstår hva jeg mener *klem* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/320524-er-dette-vanlig-ved-bipolar-lidelse/#findComment-2646901 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimseline Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Nei, jeg bruker ikke det..skulle ønske jeg kunne bruke noe sånt innimellom. Den eneste jeg har prøvd som funker mot disse nærpsykotiske greiene er Zyprexa. Slutta med dem for 1år siden(men burde egentlig ikke gjort det, da jeg regner med at den bivirkninga jeg ikke ønsket sikkert hadde roet seg etter 2 1/2 på den..-vektøkninga) Men uansett bivirkning- er det virkelig verdt å gå på disse medisinene... jeg var kvitt de symptomene vi nevner heelt! Du bør prate med noen som kanskje kan gi deg råd, hjelp og evt. resept på noe sånt!! det hjelper i alle fall (på meg og sikkert mange andre) Sikkert veldig elendig formulert-håper du forstår hva jeg mener *klem* Hei igjen :-). Jeg har prøvd AP jeg også engang i verden. Men velger å gå uten, kanskje ikke lurt? Ble så "syk" liksom, følte meg slapp og utafor, så derfor må jeg velge mellom to vondter. Vekta er et kapittel for seg, slanker meg hele tiden jeg. Siden jeg startet med lithionit har jeg lagt på meg 8 kilo uansett. Hvis jeg ikke hadde vært forsiktig med maten hadde jeg vel vært 100 kilo nå. Må slanke meg i jula også jeg, sliter med motivasjonen akkurat nå, har lyst til å drite i alt. Du kan jo tenke deg meg og AP og vekt, når jeg reagerer sånn på alt som heter medisiner. No, no, vil heller se rare mennesker og være litt snål innimellom :-). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/320524-er-dette-vanlig-ved-bipolar-lidelse/#findComment-2647381 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.