Katt-ja Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Vi har vel knapt pynt som er laget på skolen, så hjemmelaget pynt = barnehageproduksjonen;-) Foruten mine intrikate papirkurver som er minst 15 år gamle...;-) OK,- våre har laget en del etter barnehagen,- på juleverksteder og slikt. Så da blir det nok å ta av uten at det verste skal brukes... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Fy morsan! Du er på småbarnsforumet - og dessuten er det snart jul. *synger* "Glaaade jul...heng i og p.." Neida, dette er IKKE et småbarnsforum, men et forum for småbarns_mødre_, og de må jo ha gjort det minst én gang, så jeg tror de tåler det:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest VKF Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Jeg synes ikke du er en dårlig mor fordi du ikke ønsker å ha barnas egenlagede julepynt på treet! Du har bare andre preferanser for juletreet ditt enn f eks meg. Neida, ta det med ro, jeg tar ikke deres diskusjon ille opp i det hele tatt. Jeg er julestemning og i alt for godt humør til å dette personlig, så bare slapp helt av:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 OK,- våre har laget en del etter barnehagen,- på juleverksteder og slikt. Så da blir det nok å ta av uten at det verste skal brukes... Vi bruker jo ikke all juletrepynt vi har hvert år uansett, så jeg kan godt skjønne at man ikke tar på alt som barna har produsert når man har veldig mye. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 *synger* "Glaaade jul...heng i og p.." Neida, dette er IKKE et småbarnsforum, men et forum for småbarns_mødre_, og de må jo ha gjort det minst én gang, så jeg tror de tåler det:-) Jeg tror du er høy på jula (eller noe annet) allerede. Hvordan skal du bli når julaften endelig kommer? *bekymret* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Jeg tror du er høy på jula (eller noe annet) allerede. Hvordan skal du bli når julaften endelig kommer? *bekymret* Jeg har drukket cola i kveld, så kanskje jeg er som datteren til togli;-) Visste du forresten at Finn junior samler på frosker? ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Sånn går det når man ikke følger med på dol kontinuerlig. Du gikk glipp av en begivenhet. Vi som fikk det med oss vet hva bokstavene står for...*s* Bare vær sånn! Jeg har nok skjønt at det har noe med Kronisk Forstoppelse å gjøre. Såh. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Jeg har drukket cola i kveld, så kanskje jeg er som datteren til togli;-) Visste du forresten at Finn junior samler på frosker? ;-) Jeg kjøpte en gang en frosk av en nabogutt. Det var eneste måten å berge den på, for han nektet å gi den friheten tilbake, he he. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Jeg synes ikke du er en dårlig mor fordi du ikke ønsker å ha barnas egenlagede julepynt på treet! Du har bare andre preferanser for juletreet ditt enn f eks meg. Det lå litt dømmende vibrasjoner i luften her...(kanskje ikke det var deg, men andre innlegg) - det var ikke bare en konstatering at de så ulikt på julepynting, men hva som var viktig, og hva som _burde_ være viktig... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest VKF Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Vi bruker jo ikke all juletrepynt vi har hvert år uansett, så jeg kan godt skjønne at man ikke tar på alt som barna har produsert når man har veldig mye. Bare for å få det på det rene. Noe barnehagepynt har hengt på treet hvert år her. Dette er første året jeg forsøkte og lure meg unna og ble da satt på plass av datteren min på en slik måte bare hun kan gjøre. Ikke såra og vonbråten, men sånn tenåringshissig og en reprimade at alt skal være slik det har vært;o) De husker hver minste detalj, skjønner du. Det er veldig liten grunn til å tro at hun skal få noen varige sår på sjelen av mitt lille forsøk på å vente for å se om det ble lagt merke til;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Jeg kjøpte en gang en frosk av en nabogutt. Det var eneste måten å berge den på, for han nektet å gi den friheten tilbake, he he. Disse lever ikke, da*he he* Det er alskens bittesmå froskefigurer i typisk glass eller keramikk. ikke så forseggjorte som denne her, da, men sånn noenlunde samme dur: http://www.leighmulley.com/files/glassfrogbig.jpg eller mer slik kanskje? http://www.frogstore.com/images/n1210.jpg Det er uansett ikke noen stor lidenskap - i de siste 3-4 årene har det vel blitt ca 10 frosker til sammen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Jeg kan ikke sende mannen min og ungene alene for å kjøpe juletre. Der må jeg ha full kontroll gitt:-) Men det ender som regel med at jeg kjøper det første treet vi ser på, selv om jeg ikke kan bestemme meg før jeg har sett på flere:-) Egentlig liker jeg best litt små tre og det har vi hatt de to siste årene men ungene har protestert villt, så år måtte vi kutte av toppen for å få på plass stjerna. Jeg måtte også kjøpe et ekstra lyssett. Det holdt ikke med 16 lys. Nå måtte vi ha 32. Jeg er litt nøye på dette med interiør så egentlig kunne jeg tenkt meg å skifte ut alle de røde julekulene også, men ungene skal ha det slik det alltid har vært, så jeg måtte gi meg på det :-) Jeg prøvde å lure meg til ikke å henge opp barnehagepynten de største laget for 15 år siden. Håpet de hadde glemt det, men hun på 17 år la merke til det med en gang, så jeg fikk værsågod bare henge det opp;o) Jeg fikk litt dårlig samvittighet, så jeg lot som jeg ikke var ferdig med å pynte enda og at jeg selvfølgelig hadde tenkt å henge det opp. Jeg prøver også å holde den verste pynten unna treet. Noe jeg ikke vil ha på treet er disse papirløkkene. Det er skikkelig skrekkelig pynt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 VKF... Hva, hva, hva står det for egentlig??? Verdens Kongelige Forbund? Vormsunds Kvinnelige Filantroper? Ville Korpulente Fribrytere? Jeg får ikke sove i natt hvis du ikke sier det. Bare så du vet det! Av en eller annen grunn leser jeg alltid "What a fuck" når jeg ser det nicket.... Tror jeg bør begynne å bruke brillene mine snarest! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Jeg skjønte det i første omgang. Og jeg reagerer fortsatt på at du først hengte opp barnas juletrepynt etter at de hadde etterlyst det. Jeg har barn som bare er litt yngre enn dine eldste. Og jeg ville aldri funnet på å la være å henge opp den juletrepynten de lagde i barnehagen. Min søster har tre nesten - voksne døtre, og de kunne ikke lenger tenke seg å ha pynt på treet som de laget da de var små. De er mer opptatt av at det skal være fint enn av nostalgien, og søsteren min er egentlig ganske glad for det. Jeg kan styre meg for en del hjemmelaget pynt jeg også, og håper at mine barn blir som min søsters når de blir så store. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Bare for å få det på det rene. Noe barnehagepynt har hengt på treet hvert år her. Dette er første året jeg forsøkte og lure meg unna og ble da satt på plass av datteren min på en slik måte bare hun kan gjøre. Ikke såra og vonbråten, men sånn tenåringshissig og en reprimade at alt skal være slik det har vært;o) De husker hver minste detalj, skjønner du. Det er veldig liten grunn til å tro at hun skal få noen varige sår på sjelen av mitt lille forsøk på å vente for å se om det ble lagt merke til;o) Av og til er det skummelt med tradisjoner... Min bror på nesten 60 år protesterer (humoristisk, men dog likevel) hvis ikke moren vår har pyntet på samme måte som i hans barndom ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Bare for å få det på det rene. Noe barnehagepynt har hengt på treet hvert år her. Dette er første året jeg forsøkte og lure meg unna og ble da satt på plass av datteren min på en slik måte bare hun kan gjøre. Ikke såra og vonbråten, men sånn tenåringshissig og en reprimade at alt skal være slik det har vært;o) De husker hver minste detalj, skjønner du. Det er veldig liten grunn til å tro at hun skal få noen varige sår på sjelen av mitt lille forsøk på å vente for å se om det ble lagt merke til;o) Jeg kan jo skjønne henne. Nå hadde vi så mye egenlaget juletrepynt da jeg var barn, bortsett fra noen kurver (gikk ikke i barnehage), men vi barna hadde jo veldig sterke oppfatninger om hva som skulle plasseres hvor. Nå for tiden er det ikke en eneste kule igjen på min mors tre av det vi hadde som barn. Noe har hun gitt bort til min ene søster, noe er sikkert kastet, noe er ødelagt, noe kanskje i kjelleren et sted... Jeg synes treet hennes er trist og kjedelig. Da vi som barn kom til mormoren vår, var det der enda mer gammeldagse kuler etc enn hjemme, og det var alltid stas og "slik det skulle være". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Av en eller annen grunn leser jeg alltid "What a fuck" når jeg ser det nicket.... Tror jeg bør begynne å bruke brillene mine snarest! LOL! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Disse lever ikke, da*he he* Det er alskens bittesmå froskefigurer i typisk glass eller keramikk. ikke så forseggjorte som denne her, da, men sånn noenlunde samme dur: http://www.leighmulley.com/files/glassfrogbig.jpg eller mer slik kanskje? http://www.frogstore.com/images/n1210.jpg Det er uansett ikke noen stor lidenskap - i de siste 3-4 årene har det vel blitt ca 10 frosker til sammen Den første var kjempefin Jeg så for meg at han dro på turer og leita etter frosker, for det vet jeg flere av naboungene har gjort. Bl annet sønnen min. Jeg passer alltid på at de ikke plager den stakkars frosken. Det er jo en fin interesse å samle på slike frosker som sønnen din gjør Min mor foreslo for et par år siden å kjøpe et minireke-klekkeri til sønnen min. Det var noe for barn som de kan ha i akvariet. Etter en tid klekkes det og blir til minireker. "NEI" svarte jeg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest VKF Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Jeg prøver også å holde den verste pynten unna treet. Noe jeg ikke vil ha på treet er disse papirløkkene. Det er skikkelig skrekkelig pynt. Det husker jeg de laget, men det får da være grenser for å være pedagogisk riktig. Sånt kommer ikke på treet nei. Da pleide jeg heller og si noe sånt:- Dette var så fint at jeg synes du skal pynte opp på rommet med det. Vi må jo pynte litt der også:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Den første var kjempefin Jeg så for meg at han dro på turer og leita etter frosker, for det vet jeg flere av naboungene har gjort. Bl annet sønnen min. Jeg passer alltid på at de ikke plager den stakkars frosken. Det er jo en fin interesse å samle på slike frosker som sønnen din gjør Min mor foreslo for et par år siden å kjøpe et minireke-klekkeri til sønnen min. Det var noe for barn som de kan ha i akvariet. Etter en tid klekkes det og blir til minireker. "NEI" svarte jeg http://www.world-alive.net/imatges/030408_1207237641_57_AntWorksHabitatdeGelGRANJPE.gif Sønnen min fikk faktisk en slik en før sommerferien, som vi skulle bruke på hytta, men så glemte vi det. Får ta den frem til sommeren og fange noen maur som kan bo der:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.