Gjest VKF Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Gleder meg allerede til å få opp treet:-) vi kan skifte overskrift;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Ja, det er jo flott men litt mer styrete når vi må dra frem treet for å gå i rundt det. Her er stua laget slik at vi må ha det stående inntil vegge, I år går stjerna nesten opp til taket og hun fikk det slik hun var vant med å ha det, så da får vi håper frøkna er fornøyd. Alt kan ikke bli som det var for det er en del møbler som forsvant under oppussing, så helt likt kan det umulig bli;o) Ungene synes ihvertfall jeg er verdens flinkete til å lage jul da og de kunne ikke tenke seg og dra til besteforeldre på julaften og det er da noe;-) Dra fram treet for å gå rundt?? ;-) Det har jeg aldri vært vant til - ei heller ikke hjemmefra, der treet var adskillig mindre enn dem vi bruker å ha nå. For noen år siden kjøpte vi forresten DET digre treet - vi måtte innkalle ekstra hjelp for å klare å reise det opp i stua, for to voksne klarte det ikke alene;-) Og da det først var oppe, var det jo så bredt at vi måtte ommøblere for å komme _forbi_ det;-) Og vi hadde vel noe som 5 barduner av fiskesnøre for å hindre at det bikket...;-) Det var det flotteste treet vi noen gang har hatt, men vi følte at det nok var litt i overkant mye jobb og styr...;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 vi kan skifte overskrift;o) Hehe,- ja så sannelig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Grøsser ennå mer :-) Jeg prøver å holde igjen så mye jeg kan med glitter,- datteren vil helst ha på mer enn jeg, så vi har en kamp hvert år... Har de tynne, men fester dem ikke fra toppen og ned, men henger et par over noen grener her og der. Men veldig sparsomt. Ellers går det i noen få papirkurver :-) (har ikke vært så flink til å flette), bast-pynt (kongle-aktig), små røde bær, noen stoffkurver i rolig farge, og så litt av barnas pynt, da... Synes det høres veldig pent ut:-) ''men henger et par over noen grener her og der. '' det har jeg sett hos noen, og det var veldig fint. Nesten som tynne istapper. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest VKF Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 han blir jo vant med det nye så klart. Men jeg synes ikke det er så fint når mormor samme året som-nille åpnet sin første butikk på stedet gikk bananas i denne butikken og kjøpte bare julepynt som "matcher" og byttet ut de gamle, forseggjorte kulene. Hun får selvsagt gjøre som hun vil - jeg sier ingen ting - men jeg får jo tenke som jeg vil. Jeg er veldig glad for at jeg ikke begynte med fugler og flaggremser da ungene var små. Da måtte jeg vel hatt det fremdeles, så tradisjonsbundne ungene mine har blitt. Jeg husker min mor byttet ut flagg og fugler med noe nytt da jeg var tenåring og jeg kan ikke huske at jeg gjorde slik opprør som min datter ville ha gjort:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Synes det høres veldig pent ut:-) ''men henger et par over noen grener her og der. '' det har jeg sett hos noen, og det var veldig fint. Nesten som tynne istapper. Har du glitterbånd rundt treet eller henger det nedover? Jeg forsto ikke helt det du beskreiv isted. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Jeg er veldig glad for at jeg ikke begynte med fugler og flaggremser da ungene var små. Da måtte jeg vel hatt det fremdeles, så tradisjonsbundne ungene mine har blitt. Jeg husker min mor byttet ut flagg og fugler med noe nytt da jeg var tenåring og jeg kan ikke huske at jeg gjorde slik opprør som min datter ville ha gjort:-) *S* Ja til fugler og flaggremser!! Men det skal bare være én eller to fugler da, og de bør helst sitte i et av toppskuddene. Og flaggremsene må være med slike bittesmå flagg. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Jeg er veldig glad for at jeg ikke begynte med fugler og flaggremser da ungene var små. Da måtte jeg vel hatt det fremdeles, så tradisjonsbundne ungene mine har blitt. Jeg husker min mor byttet ut flagg og fugler med noe nytt da jeg var tenåring og jeg kan ikke huske at jeg gjorde slik opprør som min datter ville ha gjort:-) Flaggremser er heller ikke helt etter min smak. Hvis jeg fikk velge ville treet vært veldig stilfult, men det er ikke så enkelt når familien vil ha det såkalt koselig ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Har du glitterbånd rundt treet eller henger det nedover? Jeg forsto ikke helt det du beskreiv isted. Jeg skrev der mest om hvordan båndet ser ut, uavhengig av hengeretning. Altså: Hjemmefra var jeg vant med glitter som har mer denne type "fasong" (ikke farge!!), og nå for tiden bruker vi noe ala dette (men ikke så "buskete"). http://files.turbosquid.com/Preview/Content_on_11_30_2005_12_30_10/tinsel_01.bmpfb437d49-c10b-4fc3-aa0e-abeeb3c78a93Large.jpg Det moren min bruker nå, derimot, er mer som dette, og det hennger hun fra toppen og ned i store mengder: http://www.fieldgallery.org/sculptures/WhiteTinsel.jpg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Jeg skrev der mest om hvordan båndet ser ut, uavhengig av hengeretning. Altså: Hjemmefra var jeg vant med glitter som har mer denne type "fasong" (ikke farge!!), og nå for tiden bruker vi noe ala dette (men ikke så "buskete"). http://files.turbosquid.com/Preview/Content_on_11_30_2005_12_30_10/tinsel_01.bmpfb437d49-c10b-4fc3-aa0e-abeeb3c78a93Large.jpg Det moren min bruker nå, derimot, er mer som dette, og det hennger hun fra toppen og ned i store mengder: http://www.fieldgallery.org/sculptures/WhiteTinsel.jpg Den siste var da bare helt skrekkelig :-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest VKF Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Dra fram treet for å gå rundt?? ;-) Det har jeg aldri vært vant til - ei heller ikke hjemmefra, der treet var adskillig mindre enn dem vi bruker å ha nå. For noen år siden kjøpte vi forresten DET digre treet - vi måtte innkalle ekstra hjelp for å klare å reise det opp i stua, for to voksne klarte det ikke alene;-) Og da det først var oppe, var det jo så bredt at vi måtte ommøblere for å komme _forbi_ det;-) Og vi hadde vel noe som 5 barduner av fiskesnøre for å hindre at det bikket...;-) Det var det flotteste treet vi noen gang har hatt, men vi følte at det nok var litt i overkant mye jobb og styr...;-) ''Dra fram treet for å gå rundt?? ;-) Det har jeg aldri vært vant til - ei heller ikke hjemmefra'' Ha ha, dette er morsomt;o) Vi må jo det da skjønner du hvis vi ikke skal kræsje inn i veggen;o)) ''For noen år siden kjøpte vi forresten DET digre treet - vi måtte innkalle ekstra hjelp for å klare å reise det opp i stua, for to voksne klarte det ikke alene;-)Og da det først var oppe, var det jo så bredt at vi måtte ommøblere for å komme _forbi_ det;-) Og vi hadde vel noe som 5 barduner av fiskesnøre for å hindre at det bikket...;-)' Det er da _ingenting, for vi hadde et så stort tre en gang at vi måtte skjære hull i taket. Neida, jeg bøyer meg i støvet:-) ''Det var det flotteste treet vi noen gang har hatt, men vi følte at det nok var litt i overkant mye jobb og styr...;-)'' Jeg tviler ikke;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest VKF Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 *S* Ja til fugler og flaggremser!! Men det skal bare være én eller to fugler da, og de bør helst sitte i et av toppskuddene. Og flaggremsene må være med slike bittesmå flagg. :-) Du verden;o) Du vet ihvertfall hvordan du vil ha det;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 ''Dra fram treet for å gå rundt?? ;-) Det har jeg aldri vært vant til - ei heller ikke hjemmefra'' Ha ha, dette er morsomt;o) Vi må jo det da skjønner du hvis vi ikke skal kræsje inn i veggen;o)) ''For noen år siden kjøpte vi forresten DET digre treet - vi måtte innkalle ekstra hjelp for å klare å reise det opp i stua, for to voksne klarte det ikke alene;-)Og da det først var oppe, var det jo så bredt at vi måtte ommøblere for å komme _forbi_ det;-) Og vi hadde vel noe som 5 barduner av fiskesnøre for å hindre at det bikket...;-)' Det er da _ingenting, for vi hadde et så stort tre en gang at vi måtte skjære hull i taket. Neida, jeg bøyer meg i støvet:-) ''Det var det flotteste treet vi noen gang har hatt, men vi følte at det nok var litt i overkant mye jobb og styr...;-)'' Jeg tviler ikke;o) du glemmer å skifte overskrift selv, jo;-) Vi har aldri gått rundt treet hjemme - det har alltid stått inntil en vegg og aldri blitt dratt fram. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest VKF Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 du glemmer å skifte overskrift selv, jo;-) Vi har aldri gått rundt treet hjemme - det har alltid stått inntil en vegg og aldri blitt dratt fram. Går dere ikke rundt juletreet??? Slikt er ikke jeg vant til hjemmefra;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Du verden;o) Du vet ihvertfall hvordan du vil ha det;-) *he he* ja, jeg har mange meninger, men er ikke strid. Dvs ikke alltid og ikke overfor alle*he he* Jeg har f eks alltid villet ha spir istedenfor stjerne - hvorfor ha en sånn stygg liten hvit plaststjerne med lys i når man kan ha et vakkert spir? ;-) Gubben måtte bare gi seg:-) Men da junior for noen år siden proklamerte at han heller ville ha stjerne, sa morsan "ja, gutten min" og kjøpte stjerne uten å blunke *he he* Men den er i messing med slike bittesmå hull som lyser skinner ut gjennom, og veldig fin;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Går dere ikke rundt juletreet??? Slikt er ikke jeg vant til hjemmefra;o) ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 *he he* ja, jeg har mange meninger, men er ikke strid. Dvs ikke alltid og ikke overfor alle*he he* Jeg har f eks alltid villet ha spir istedenfor stjerne - hvorfor ha en sånn stygg liten hvit plaststjerne med lys i når man kan ha et vakkert spir? ;-) Gubben måtte bare gi seg:-) Men da junior for noen år siden proklamerte at han heller ville ha stjerne, sa morsan "ja, gutten min" og kjøpte stjerne uten å blunke *he he* Men den er i messing med slike bittesmå hull som lyser skinner ut gjennom, og veldig fin;-) ''Men da junior for noen år siden proklamerte at han heller ville ha stjerne, sa morsan "ja, gutten min" og kjøpte stjerne uten å blunke *he he*'' Det var gutten sin med god smak ;o) Jeg holder med han der! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Den siste var da bare helt skrekkelig :-( Ikke sant?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest VKF Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 *he he* ja, jeg har mange meninger, men er ikke strid. Dvs ikke alltid og ikke overfor alle*he he* Jeg har f eks alltid villet ha spir istedenfor stjerne - hvorfor ha en sånn stygg liten hvit plaststjerne med lys i når man kan ha et vakkert spir? ;-) Gubben måtte bare gi seg:-) Men da junior for noen år siden proklamerte at han heller ville ha stjerne, sa morsan "ja, gutten min" og kjøpte stjerne uten å blunke *he he* Men den er i messing med slike bittesmå hull som lyser skinner ut gjennom, og veldig fin;-) Da har du samme type stjerne som oss da:-) Puh, da ha jeg ihvertfall gjort noe riktig;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 ''Men da junior for noen år siden proklamerte at han heller ville ha stjerne, sa morsan "ja, gutten min" og kjøpte stjerne uten å blunke *he he*'' Det var gutten sin med god smak ;o) Jeg holder med han der! Lurer forresten på hvor det kommer fra dette med spir. Stjerna er jo selvforklarende. En britisk dame jeg kjenner har forresten en lengel i toppen av treet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.