Gjest Bedre organisering neste år? Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 http://www.emil-moestue.no/kalendere/katalog/Avtaleb%C3%B8ker/Meny%20Matkalender/ Er det noen som har prøvd den og vet om den er bra? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Jeg har ikke prøvd denne, men jeg har kikket litt i slike bøker. Jeg synes mange av oppskriftene i slike bøker er litt sære. Det er mange retter der som flere i min husstand aldri ville drømt om å spise. I tillegg skal det passe inn til familiens aktiviteter de enkelte dager og uker. Det som fungerer best i vår familie er å sette seg ned en dag i uka og planlegge for hele uka. Dette gjør jeg ofte på søndager, så handler jeg på mandag kveld. Jeg har sikkert 100 kokebøker, og disse bruker jeg aktivt i planleggingen. Flere av disse er rene middagskokebøker, som ligner litt på matkalenderen. Har man flere bøker å plukke fra blir det gjerne mer variasjon. Du kan feks sette opp faste retter på faste dager: Fisk/fiskmat, suppe, pølse/kjøttdeig, kylling. Vi må ha mat som er rask å lage på mandager og torsdager pga. aktiviteter, så da tar jeg slikt som ikke trenger lang tilberedning. Jeg prøver gjerne ut nye oppskrifter, men da må det bli på dager der vi har god tid til å lage og spise maten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Jeg har ikke prøvd denne, men jeg har kikket litt i slike bøker. Jeg synes mange av oppskriftene i slike bøker er litt sære. Det er mange retter der som flere i min husstand aldri ville drømt om å spise. I tillegg skal det passe inn til familiens aktiviteter de enkelte dager og uker. Det som fungerer best i vår familie er å sette seg ned en dag i uka og planlegge for hele uka. Dette gjør jeg ofte på søndager, så handler jeg på mandag kveld. Jeg har sikkert 100 kokebøker, og disse bruker jeg aktivt i planleggingen. Flere av disse er rene middagskokebøker, som ligner litt på matkalenderen. Har man flere bøker å plukke fra blir det gjerne mer variasjon. Du kan feks sette opp faste retter på faste dager: Fisk/fiskmat, suppe, pølse/kjøttdeig, kylling. Vi må ha mat som er rask å lage på mandager og torsdager pga. aktiviteter, så da tar jeg slikt som ikke trenger lang tilberedning. Jeg prøver gjerne ut nye oppskrifter, men da må det bli på dager der vi har god tid til å lage og spise maten. Jøss, da jeg leste innlegget ditt lurte jeg på om jeg hadde skrevet det selv og skrevet under med nytt nick, men det har jeg da vitterlig ikke gjort. Så da sier jeg bare "amen"! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bedre organisering neste år? Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Jeg har ikke prøvd denne, men jeg har kikket litt i slike bøker. Jeg synes mange av oppskriftene i slike bøker er litt sære. Det er mange retter der som flere i min husstand aldri ville drømt om å spise. I tillegg skal det passe inn til familiens aktiviteter de enkelte dager og uker. Det som fungerer best i vår familie er å sette seg ned en dag i uka og planlegge for hele uka. Dette gjør jeg ofte på søndager, så handler jeg på mandag kveld. Jeg har sikkert 100 kokebøker, og disse bruker jeg aktivt i planleggingen. Flere av disse er rene middagskokebøker, som ligner litt på matkalenderen. Har man flere bøker å plukke fra blir det gjerne mer variasjon. Du kan feks sette opp faste retter på faste dager: Fisk/fiskmat, suppe, pølse/kjøttdeig, kylling. Vi må ha mat som er rask å lage på mandager og torsdager pga. aktiviteter, så da tar jeg slikt som ikke trenger lang tilberedning. Jeg prøver gjerne ut nye oppskrifter, men da må det bli på dager der vi har god tid til å lage og spise maten. Takk for svar. Det er sikkert vanskelig å følge slike slavisk, og en del av maten liker man kanskje ikke. Men det jeg syntes var fint med denne, var at det ser ut som mat fra grunnen av og enkel og lage. Samt det med å slippe å planlegge. For en del år siden brukte vi matkalenderen til Ingrid Espelid Hovig. Den var også fin, selv om vi ikke lagde alt, så blir det jo til at man prøver en del nytt. Og det hadde vært moro å høre om noen hadde prøvd denne. Takk for tips om planlegging ellers, og bruke de kokebøkene man har. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.