Gå til innhold

2 cm på 9 mnd

AneM1365380603

Anbefalte innlegg

AneM1365380603

Ikke noe å bekymre seg om. Er selv mamma til tre voksne gutter, og det gikk i rykk og napp. Den som var minst da han begynte på ungdomskolen er i dag 186. Lillebror har alltid vært lang, både født lang og lengst i klassen hele veien. Han er 190. Men storebror som jeg trodde ville bli veldig lang, er "bare" 180. I klassen hans lagde de en voksekalender i 7. Da de gikk ut 10 (han hoppet over 8) hadde en av guttene vokst 25 cm på tre år.

Er selv lærer på vgs, og ser at guttene på 17 på vg1 blir "voksne" over sommeren til vg2 og 18.

Så da kan det altså ta en tid før han vokser kraftig. Det er vel uansett ikke så mye jeg kan gjøre, men jeg skal i allefall følge med litt framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AneM1365380603

Jeg vet ikke om du skal bekymre deg, men 2 cm på 9 mnd. i vokse alder er veldig lite. Han er helt klart lav for alderen, men ser at du også ikke er speiellt høy, så det er sikkert arvelig. Mine barn er jenter på 8 og 9 år. De er 135 og 140 høye. Det er mange i samme klasse som er på deres høyde. Noen er høyere og noen er lavere. Det er alltid noen i hver klasse som er veldig lange, og noen er veldig lave. Alt er vel normalt, men jeg ville kanskje ha fulgt med litt ekstra for å se om veksten hans hadde stoppet opp. Lykke til. Jeg selv er 180 og min mann er 185. Hans foreldre er 160 og 170, og mine var 165 og 183.

Dere er blitt høye til å ha så lave foreldre, spesielt mannen din.

Ja, sønnen min er liten for alderen, men han er ikke lav i forhold til mange i klassen. Det er nok fordi han er født tidlig på året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om du skal bekymre deg, men 2 cm på 9 mnd. i vokse alder er veldig lite. Han er helt klart lav for alderen, men ser at du også ikke er speiellt høy, så det er sikkert arvelig. Mine barn er jenter på 8 og 9 år. De er 135 og 140 høye. Det er mange i samme klasse som er på deres høyde. Noen er høyere og noen er lavere. Det er alltid noen i hver klasse som er veldig lange, og noen er veldig lave. Alt er vel normalt, men jeg ville kanskje ha fulgt med litt ekstra for å se om veksten hans hadde stoppet opp. Lykke til. Jeg selv er 180 og min mann er 185. Hans foreldre er 160 og 170, og mine var 165 og 183.

Neida. Det er ikke urovekkende. Det er helt normalt. Gutter vokser ikke mye i lengden før de når 15 - 16 års alder. De fortsetter dessuten å vokse til de er rundt 20.

Men er man veldig bekymret kan man be fastlegen om rekvisisjon til såkalt stipulert håndleddrøntgen. Da tar de røntgen av venstre håndledd og kan ut fra dette si hvor høy barnet antagelig vil bli.

Viser det store avvik fra en "normal" kan man gå inn med behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svært stolt mor

Ikke noe å bekymre seg om. Er selv mamma til tre voksne gutter, og det gikk i rykk og napp. Den som var minst da han begynte på ungdomskolen er i dag 186. Lillebror har alltid vært lang, både født lang og lengst i klassen hele veien. Han er 190. Men storebror som jeg trodde ville bli veldig lang, er "bare" 180. I klassen hans lagde de en voksekalender i 7. Da de gikk ut 10 (han hoppet over 8) hadde en av guttene vokst 25 cm på tre år.

Er selv lærer på vgs, og ser at guttene på 17 på vg1 blir "voksne" over sommeren til vg2 og 18.

Takk for "håpet" :D

Har selv to sønner som ikke er så høye.

Størstemann er 15 og ca 167 (men bred over rygg og skuldre som en bjønn)

Minstemann er akkurat fyldt 12, vet ikke høyden hans men han er ikke videre høy han heller.

Jeg er 165 og faren er 167

Har ønsket at de skulle strekke seg mot 180. Kanskje det ikke ser heeeelt håpløst ut?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingenting å bekymre seg over0))) Gutten min var en liten knert

til konfirmasjonsalderen...den minste på hele Rådhussamlingen.

Idag er han 180 høy0))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke bekymret meg spesielt for det...

Min yngste stesønn sto leeeeeenge stille... Tror knapt han vokste på et år... Dette er vel ca tre år siden, og siden da har han skutt i været... Nesten så man ser buksene krympe mens han har dem på seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AneM1365380603

Jeg ville ikke bekymret meg spesielt for det...

Min yngste stesønn sto leeeeeenge stille... Tror knapt han vokste på et år... Dette er vel ca tre år siden, og siden da har han skutt i været... Nesten så man ser buksene krympe mens han har dem på seg ;)

Jeg får trøste meg med at det mest sannsynlig skjer min sønn også :) Jeg bare lurer på hva han skal ta av hvis han skal vokse så mye. Han er veldig slank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

ingenting å bekymre seg over0))) Gutten min var en liten knert

til konfirmasjonsalderen...den minste på hele Rådhussamlingen.

Idag er han 180 høy0))

Det høres lovende ut :) 180 cm er en fin høyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...