Gå til innhold

Psykisk terror

Gjest Han blir en annen når han er sint

Anbefalte innlegg

Gjest Han blir en annen når han er sint

Jeg er en jente på 16 år. Foreldrene mine skilte seg da jeg var 5 år gammel og siden det har de ikke klart å holde seg unna krangel. Jeg har de siste ca 2,5 årene hatt depresjoner og gått til psykolog jevnlig hver uke. Jeg har store problemer med forholdet til faren min. Jeg vet ikke på om han føler det på samme måte. Omtrent nøyaktig en gang i halvåret har vi en stor krangel, og de starter som regel nesten uten grunn. Sist gang var det fordi han hørte at jeg var lei meg på tlf. Når han får et av disse raseriutbruddene sier han mye han ikke kan stå for i etterkant. Han truer og terroriserer både på sms, telefon, og noen ganger kommer han på døren. Jeg har blitt kastet ut 2 ganger det siste året, denne gangen er begrunnelsen at jeg ikke hadde fortalt om noe som jeg ikke engang visste om. Raseriet hans ødelegger meg psykisk, og jeg har problemer med å komme på skolen og med å få karakterer i alle fag. (Jeg må nevne at de psykiske problemene ikke startet kun pga faren min, men trolig pga for mye ansvar under skilsmissen.) Når han kjefter, og jeg sier til han at raserianfallene og måten han oppfører seg på under dem skader meg psykisk og det kan jeg få dokumentasjon på, påstår han at jeg lyver. Faren min er lege og ovenfor andre er og virker han som en veldig hyggelig person. Men han er flink til å manipulere og vri litt på sannheten til sin egen fordel. Jeg har siden jeg var 5 år bodd hos han ca 2 dager i uka, men det siste halve året har jeg ikke bodd der, bare kommet på besøk. Av mine eldre halvsøsken får jeg bare råd om å tilpasse meg han fullt og helt. For eksempel ikke prate til han når han er sulten, trøtt osv.. og å bare si unnskyld for ting jeg ikke kjenner meg igjen i og late som at alt er greit selv om det ikke er det. Faren min bestemmer når krangelen er slutt, og da må alle være glade. Jeg har aldri fått sjansen til å prate ut om en krangel med han. Hva skal jeg gjøre for å få han til å endre måten han oppfører seg på når han er sint, og for at han skal skjønne at hvis han fortsetter på denne måten kommer han til å miste en av sine 5 døtre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/320565-psykisk-terror/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...