Sporty mamma Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Det er nissefest i barnehagen.De driver med jul i blåfjell, men det står klart at man ikke trenger og kjøpe utstyr til dette.Man kan også være rødnisse. Det er fint om barna har på seg noe rødt eller blått står det.Ved levering er så og si alle barna kledd opp som blånisser fra topp til tå med blånisseklær man får kjøpt.Min pode på tre har på seg rød trøye og rød strømpebukse. Han er ikke så glad i oppstyr og det var så vidt jeg fikk på de røde klærne.Noe nissedrakt var ikke aktuelt. Tror ikke han tenker på at han ikke har blånisseklær eller rød nissedrakt, men jeg kjenner litt at jeg kanskje burde ha kjøpt det? Vi har ikke så god råd akkurat nå, men jeg burde vel tatt meg råd eller hva mener dere andre om dette? Jeg syns det egentlig holder med røde/blå klær og nisselue. All ære for de som er fult oppkledd og de er jo kjempefine, men jeg syns det er litt bortkastet penger. Kan jeg ha god samvittighet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Milde måne Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Ja du kan ha god samvittighet : ) Da mine gikk i barnehage var det røde klær og nisselue,mange som hadde det. Men også noen som hadde fullt utstyr,sånn vil det alltid være,i grunn syns også jeg at et er bortkastet penger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Jeg har hatt to barnehagebarn og tror aldri jeg har kjøpt noe som helst til nissefesten. Men jeg har hatt akkurat (røde) nisseluer på lager fra opptredener tidligere. De har hatt (tilnærmet) røde klær og ferdig med det. Det eneste jeg har kjøpt noen gang, er vel noen halvmetre glitter til Lucia. For all del, ikke la disse tradisjonene bli noe utstyrshysteri. Spar pengene til junior blir såpass stor at han ønsker seg en bestemt drakt til karnevalet... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Ja du kan ha god samvittighet : ) Da mine gikk i barnehage var det røde klær og nisselue,mange som hadde det. Men også noen som hadde fullt utstyr,sånn vil det alltid være,i grunn syns også jeg at et er bortkastet penger. For all del - ikke gidde å invistere i full blånisseoppkledning (det er dyrt også!) - spesielt ikke om ungen ikke er interessert. Vi har kjøpt nissekjoler til jentene på Europris. Det var for noen år siden og da tror jeg vi betalte rundt 60 kroner for kjole + lue. Det kan jeg leve med. Ble brukt i flere år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Jeg synes også sånt er bortkastede penger. Jeg kjøper nissenattdrakt m/nisselue - det blir jo faktsk brukt til utkledning, og som nattdrakt. Lucia f.eks, da bruker ungene hvit skjorte/jenta bruker kjole. Kjøper ikke ekstra kun for den ene anledningen. Og det der blånissegreiene - det egner seg kun på TV. Det er dritstygt, bortsett fra det lilla kjolen som er i årets kolleksjon. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Da gutta mine var med på sånt, pleide jeg å ordne med nisseluer fra til dem, nisseluene varte jo flere år da. Ellers tok jeg noe sånn ca rødt på dem den dagen, hvis vi hadde. Nissedrakt hadde nok ungene mine protestert kraftig på uansett. Så for meg høres det helt fint ut sånn som du har tenkt :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Jeg sendte ungene i bhg med røde klær og nisselue. Jeg ville kjøpt nissekjoler om jeg fant noe fint og rimelig, men jeg orket ikke å stresse rundt for noe så lite viktig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Jeg kjøpte en nissedrakt på salg over jul for rundt 100 kr. for 3-4 år siden, denne har nå begge mine barn brukt på diverse nissefester. Med andre ord mye moro for de pengene, nå er den nærmest utslitt og jeg vurdere å se etter en ny over jul. Når det er sagt er det _helt_ greit med andre røde klær og en nisselue. De fleste barna i barnehagen vår er kledd slik når det er nissefest. Mange har også "nissepysj", som jeg antar også er i bruk som pysj. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Jeg kjøpte nissedrakt på nille til 98,- kr. Kjøpte den for lenge siden, da poden min elsker å kle seg ut og har brukt min nisselue (han fant dden selv på loftet) fra 1. desember. I dag er det nissefest, så da var det på med drakta - han synes det er så stas å gå med den. Hadde ikke giddi å brukt masse penger på drakt, og i hvert fall ikke hvis ungen ikke hadde bydd seg om det. Siden han synes det er så gøy, så kjøpte jeg drakt, men den kosta ikke stort da.. Var mange søte små i barnehagen i dag, både med dakter, og røde klær og nisselue. Synes alle var fine. Synes ikke du trenger å ha dårlig samvittighet nei. Sånn blånisse-utstyr er vel ganske dyrt? Neida, så lenge de er litt røde holder det i massevis. Det viktigste er jo at ungene har det gøy, og trives i det de går med enten det er fullt utstyr, eller rød strømpebukse og genser. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sporty mamma Skrevet 19. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2008 For all del - ikke gidde å invistere i full blånisseoppkledning (det er dyrt også!) - spesielt ikke om ungen ikke er interessert. Vi har kjøpt nissekjoler til jentene på Europris. Det var for noen år siden og da tror jeg vi betalte rundt 60 kroner for kjole + lue. Det kan jeg leve med. Ble brukt i flere år. Takk skal dere ha.Jeg har en nissedrakt fra Europris her, men det var som sagt ikke på tale og ha på den så da ble det rød bukse og genser og nisselue. Godt at det er flere som meg, men understreker nok en gang at dette ikke er ment som kritikk til de som kanskje har kjøpt fult utstyr :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Du kan ha all verdens beste samvittighet! Synes det er helt forkastelig at det legges opp til et slikt kjøpepress allerede i barnehagen. Synes barnehagen skulle hatt nissefest og sagt bare at "alle må stille med nisselue", for en nisselue får man for noen få kroner bare. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest J31! Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Du kan ha all verdens beste samvittighet! Synes det er helt forkastelig at det legges opp til et slikt kjøpepress allerede i barnehagen. Synes barnehagen skulle hatt nissefest og sagt bare at "alle må stille med nisselue", for en nisselue får man for noen få kroner bare. Her må jeg bare signere.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1229675333' post='4043575] Jeg synes også sånt er bortkastede penger. Jeg kjøper nissenattdrakt m/nisselue - det blir jo faktsk brukt til utkledning, og som nattdrakt. Lucia f.eks, da bruker ungene hvit skjorte/jenta bruker kjole. Kjøper ikke ekstra kun for den ene anledningen. Og det der blånissegreiene - det egner seg kun på TV. Det er dritstygt, bortsett fra det lilla kjolen som er i årets kolleksjon. ''Lucia f.eks, da bruker ungene hvit skjorte/jenta bruker kjole. Kjøper ikke ekstra kun for den ene anledningen.'' Jeg kjøpte faktisk Lucia-kjoler på H&M til mine en gang, de kostet en femtilapp stykket. ) De var i bruk i flere år, Snuppa brukte dem også som nattkjole. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kjøper pysj på H&M og bruker det masse Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Fult blånisse-utstyr er fryktelig dyrt, og jeg synes kanskje ikke de burde legge opp til at mange skaffet seg dette. Vi har alltid hatt H&M Nissepysj i alle str, fra baby til småskolen. De kommer med lue, og pysjen er i bruk mye av vinteren. God og myk bomull og koster ikke mye. Så har vi kombinert denne med rødt skjørt / hvit bukse eller annet avhengig av kjønn, alder, øsnker og temperatur og hva vi har hatt tilgjengelig. Det samme med Lucia, H&M har fine lucianattkjoler jentungen har likt å bruke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bikku Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Vær stolt over å ha stått i mot kjøpepresset! Selvsagt må ikke ungen din ha nyinnkjøpt antrekk for anledninga. Helt unødvendig. Vær like standhaftig til karnevalet også - kle barnet i hjemmelaga antrekk. Jeg var irritert til hver eneste temaklær-anledning i barnehagen over utstyrshysteriet. Vi må lære barna våres bedre holdninger enn som så! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Vær stolt over å ha stått i mot kjøpepresset! Selvsagt må ikke ungen din ha nyinnkjøpt antrekk for anledninga. Helt unødvendig. Vær like standhaftig til karnevalet også - kle barnet i hjemmelaga antrekk. Jeg var irritert til hver eneste temaklær-anledning i barnehagen over utstyrshysteriet. Vi må lære barna våres bedre holdninger enn som så! ''Selvsagt må ikke ungen din ha nyinnkjøpt antrekk for anledninga. Helt unødvendig. Vær like standhaftig til karnevalet også - kle barnet i hjemmelaga antrekk.'' Helt enig i at hjemmelaget er det beste, men for mange av oss er det vanskelig å få til i en travel hverdag - mye enklere å ta frem et nissekostyme elle annet kostyme fra loft og skap. Det er jo de med hjemmelagde kostymene som har de virkelig ressursterke foreldrene - ikke alle de som stille i kjøpekostyme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Vær stolt over å ha stått i mot kjøpepresset! Selvsagt må ikke ungen din ha nyinnkjøpt antrekk for anledninga. Helt unødvendig. Vær like standhaftig til karnevalet også - kle barnet i hjemmelaga antrekk. Jeg var irritert til hver eneste temaklær-anledning i barnehagen over utstyrshysteriet. Vi må lære barna våres bedre holdninger enn som så! ''Jeg var irritert til hver eneste temaklær-anledning i barnehagen over utstyrshysteriet. Vi må lære barna våres bedre holdninger enn som så!'' Mine var alltid kledd i hjemmelagde kostymer til karneval i barnehagen. ) Veldig avanserte var de dog ikke... Snuppa var kattunge - hadde hårbøyle med hvite ører av filt, hvit genser og strømpebukse og en annen hvit strømpebukse ble ofret til hale, det ene beinet i den ble stappet med vatt og den ble knyttet rundt livet med et silkebånd. Svart snute av sminke - var så skjønn så! Broren var Bakemester Harepus og jeg sydde et hvitt forkle av noe stoff og lagde en bakerlue som jeg festet ører av papp på. Han var også fotballspiller en gang iført pysjtrøye med fotballer på, mørkeblå longs og utenpå der en bokser han hadde med fotballer på + en caps han hadde fått av noen med fotball på. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 ''Jeg var irritert til hver eneste temaklær-anledning i barnehagen over utstyrshysteriet. Vi må lære barna våres bedre holdninger enn som så!'' Mine var alltid kledd i hjemmelagde kostymer til karneval i barnehagen. ) Veldig avanserte var de dog ikke... Snuppa var kattunge - hadde hårbøyle med hvite ører av filt, hvit genser og strømpebukse og en annen hvit strømpebukse ble ofret til hale, det ene beinet i den ble stappet med vatt og den ble knyttet rundt livet med et silkebånd. Svart snute av sminke - var så skjønn så! Broren var Bakemester Harepus og jeg sydde et hvitt forkle av noe stoff og lagde en bakerlue som jeg festet ører av papp på. Han var også fotballspiller en gang iført pysjtrøye med fotballer på, mørkeblå longs og utenpå der en bokser han hadde med fotballer på + en caps han hadde fått av noen med fotball på. ) Så flink du er, Lillemus! Du er jo nettopp sånn ressursterk forelder jeg viser til i mitt innlegg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Så flink du er, Lillemus! Du er jo nettopp sånn ressursterk forelder jeg viser til i mitt innlegg. Nå ser jeg ikke på meg selv som enormt ressurssterk - de fleste kostymene ble tryllet frem av ting vi hadde liggende eller laget til i full fart på kort tid. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Nå ser jeg ikke på meg selv som enormt ressurssterk - de fleste kostymene ble tryllet frem av ting vi hadde liggende eller laget til i full fart på kort tid. ) Nettopp! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.