Gå til innhold

Gravid med spiral?

Spirello

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt spiral snart et år nå. Den siste uken har jeg vært morgenkvalm, vært litt dårlig og oppblåst i magen, og har murringer (nede) i magen og korsryggen. Kjennes mistenkelig ut som om jeg er gravid... Får litt hetta. Hvor stor sannsynlighet er det for graviditet med hormonspiral? Noen her som har blitt gravid med spiral?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1229676142' post='4043600]

Ta en test, det er ikke umulig.

Ja, jeg skal det etterpå.. Ville bare høre her om noen har opplevd det.

Hva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal det etterpå.. Ville bare høre her om noen har opplevd det.

Hva

Jeg har mistenkt at jeg var gravid et par ganger, med hormonspiral. Følte at symptomene var der, dessuten har jeg aldri mensen lenger. Men begge ganger avdekket testen at det ikke var noe barn på vei. Tror nok hormonene i spiralen kan spille oss et puss noen ganger..

Jeg ville definitivt tatt en test for sikkerhets skyld, det er jo mulig å bli gravid med spiral selv om det er veldig sjelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke opplevd det selv, men en venninne har.

satt den ikke på plass da, eller satt den der den skulle? Har jo hørt om spiralen som vandrer rundt i kroppen... *angst* Liker ikke ha fremmedlegeme i kroppen, men tåler ikke annen form for prevensjon, så legen min anbefalte det på det sterkeste.. Prøvde minipiller, men la utrolig mye på meg, og glemte pilla av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

satt den ikke på plass da, eller satt den der den skulle? Har jo hørt om spiralen som vandrer rundt i kroppen... *angst* Liker ikke ha fremmedlegeme i kroppen, men tåler ikke annen form for prevensjon, så legen min anbefalte det på det sterkeste.. Prøvde minipiller, men la utrolig mye på meg, og glemte pilla av og til.

Kjenner ikke detaljene rundt denne graviditeten, det er også mange år siden nå (nå en ca. 8 år gammel jente ;)).

Spiral skal jo være temmelig sikkert - frykter du at du er gravid er det vel bare å ta en test?

Selv stortrives jeg med hormonspiral.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke detaljene rundt denne graviditeten, det er også mange år siden nå (nå en ca. 8 år gammel jente ;)).

Spiral skal jo være temmelig sikkert - frykter du at du er gravid er det vel bare å ta en test?

Selv stortrives jeg med hormonspiral.

Såpass ja! :) Så det ble barn ut av det ja.. Er også redd for å miste hvis jeg evt. er gravid for da må jo spiralen ut osv. Vet heller ikke om min fysiske helse vil tåle et svangerskap nå, men er jeg gravid så vil jeg gjøre alt for å få barnet. Men det passer egentlig ikke.. derfor jeg har spiaralen :)

Er fornøyd jeg og.. Bortsett fra litt småblødninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1-2 prosent av kvinner som bruker spiral i 1 år blir gravide, så jeg et sted.

Jeg hadde spiral i ca 1 år, men tok den ut for 1 måneds tid siden pga bivirkninger (blødninger). Men jeg har flere ganger følt meg ganske gravid. Tror det også er vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en del "spiral-unger". Men å bli gravid med hormonspiral er relativt uvanlig. (Men mulig)

Jeg hadde samme følelse for noen år siden og tok en test som (heldigvis) var negativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...