Gå til innhold

Stearinlys som lukter jul

caprice

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest God Jul !

Finn en appelsin og stapp inn nellikspiker i det :) lukter så deilig jul atte :)

På glassmagasinet hos oss så jeg at de solgte røde lys som det lukter kanel av .... vet ikke om det er julelukt akkurat ....

Når du får inn juletreet på tirsdagen så lukter det jul da også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter forslaget om kongerøkelse, men det MÅ være av den typen med sånne små fargerike harpikslignende klumper, og ikke slik som bare er "tørre strå og kvister" ;-)

Ellers finnes det lys laget av voksplater eller hva det er fra bikuber. Du kan også kjøpe slike plater på Panduro, varme dem i lufta over en påskrudd kokeplate og rulle rund en veke (som du også kjøper).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg støtter forslaget om kongerøkelse, men det MÅ være av den typen med sånne små fargerike harpikslignende klumper, og ikke slik som bare er "tørre strå og kvister" ;-)

Ellers finnes det lys laget av voksplater eller hva det er fra bikuber. Du kan også kjøpe slike plater på Panduro, varme dem i lufta over en påskrudd kokeplate og rulle rund en veke (som du også kjøper).

''Jeg støtter forslaget om kongerøkelse, men det MÅ være av den typen med sånne små fargerike harpikslignende klumper, og ikke slik som bare er "tørre strå og kvister" ;-)''

Ja!

Synd at apoteket selger feil type. Men jeg fant den riktige på Plantasjen på onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn en appelsin og stapp inn nellikspiker i det :) lukter så deilig jul atte :)

På glassmagasinet hos oss så jeg at de solgte røde lys som det lukter kanel av .... vet ikke om det er julelukt akkurat ....

Når du får inn juletreet på tirsdagen så lukter det jul da også :)

Pekkaline? ;)

(ingen hemmeligheter avslørt her, ville ellers ikke tippet sånn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg støtter forslaget om kongerøkelse, men det MÅ være av den typen med sånne små fargerike harpikslignende klumper, og ikke slik som bare er "tørre strå og kvister" ;-)''

Ja!

Synd at apoteket selger feil type. Men jeg fant den riktige på Plantasjen på onsdag.

Jasså? Man lærer stadig.

Må man på Plantasjen for å få fatt i "riktig" røkelse, eller har de den f.eks. i vanlige blomsterforretninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja!

Jeg mener å huske at apoteket solgte riktig type før? Jeg har heldigvis et lite lager, så jeg klarre meg nok for denne julen, men tipset om Plantasjen er notert:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å huske at apoteket solgte riktig type før? Jeg har heldigvis et lite lager, så jeg klarre meg nok for denne julen, men tipset om Plantasjen er notert:-)

Ihvertfall ikke det lokale apoteket, der hadde de bare de hvite konvoluttene med rød skrift utenpå og rusk og rask inni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skal jo neppe på Plantasjen nå før jul - har de sånt i blomsterforretninger? Hva heter det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men skal jo neppe på Plantasjen nå før jul - har de sånt i blomsterforretninger? Hva heter det?

Kongerøkelse. Du må ha den sorten som ligger i en liten gjennomsiktig plastboks, ikke den som ligger i hvit konvolutt.

Det finnes sikkert andre steder også. Hvis du bor i Oslo, ville jeg forsøkt St. Olav bokhandel i Akersveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongerøkelse. Du må ha den sorten som ligger i en liten gjennomsiktig plastboks, ikke den som ligger i hvit konvolutt.

Det finnes sikkert andre steder også. Hvis du bor i Oslo, ville jeg forsøkt St. Olav bokhandel i Akersveien.

Ah, men sånt har jeg da fra apoteket, fra tidligere år? Trodde dere mente at det fantes en annen, enda bedre, røkelse, jeg! :)

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, men sånt har jeg da fra apoteket, fra tidligere år? Trodde dere mente at det fantes en annen, enda bedre, røkelse, jeg! :)

Takk for svar.

*S* Neida, det er god gammeldags type som "alltid" har funnets. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*S* Neida, det er god gammeldags type som "alltid" har funnets. :-)

Den i en type "snusboks"? Fantastisk lukt, husker den helt tydelig fra mine besteforeldres hus i barndommen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...