Gjest jula er for barna Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Jo styggere tingene er, jo mer har barnet gjort selv av tingene. Du som mor burde være stolt og glad over tingene. Finn en stor koselig eske og putt det nede til barnet er så stort at det nekter at du gjemmer bort de stygge tingene. For det vil ta laang tid før tingene blir så fine at du ikke vil skjemmes ved å ha dem fremme. Men er ikke det hva jula går utpå egentlig? Barna skal ha det kos og pynting kan gjøres på barnas premisser og ikke la stuen ligne et bilde tatt utifra bonytt e.l. Selv har vi alltid fremme årets lagde ting fra to produktive barn. Ting fra tidligere legges i hver sin eske som de elsker å titte oppi og minnes eller ikke minnes..fordi dem var for små. Tenk litt over hva du skrev og kanskje du vil komme til en annen konklusjon alikevel? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 20. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1229787209' post='4044656] Jeg pælmer det usannsynlig stygge, og tar vare på et par ting. Man kan ikke ta vare på alt ræl, og hun er faktisk så lita at leireklatter ikke blir savnet ;-) Jøss, endelig en som forstår meg! Takkskaruha. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Jøss, endelig en som forstår meg! Takkskaruha. Men husk hva du har lovt å gjøre! Du kan ikke gå tilbake på det nå; du må skaffe en stooor eske...*s* Jeg fikk for noen år siden en stor ubestemmelig gjenstand av trolldeig laget av en nabojente. Det var ikke mulig å se hva det var, den var ikke malt eller tilsvarende, men hun hadde pakket den fint inn. Selv jeg må tilstå at den ikke fikk være med på flyttelasset noen år senere...*s* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 20. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2008 Men husk hva du har lovt å gjøre! Du kan ikke gå tilbake på det nå; du må skaffe en stooor eske...*s* Jeg fikk for noen år siden en stor ubestemmelig gjenstand av trolldeig laget av en nabojente. Det var ikke mulig å se hva det var, den var ikke malt eller tilsvarende, men hun hadde pakket den fint inn. Selv jeg må tilstå at den ikke fikk være med på flyttelasset noen år senere...*s* Kanskje jeg skal pakke inn dingsene og gi det til besteforeldrene. *knegg* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Heldigvis lager de ikke så mye skrot i barnehagen. Det hender de kommer hjem med papir som er klippet og tegnet på. Gjerne litt lim også hist og pist. Det går i søpla når de er i seng. Jeg er ikke så sentimental lenger i forhold til slikt som da jeg hadde en og to unger. Det som er pent pynter jeg med en liten stund i allelfall. De har laget mye fin julepynt. De voksne har lagt til rette for at det skal bli pent ved å forhåndsklippe filtstoff. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Kanskje jeg skal pakke inn dingsene og gi det til besteforeldrene. *knegg* Besteforeldre er også lovlig lagringsplass :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trultis Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Jeg har ikke hjerte til å i det hele tatt tenke på å kaste noe barna har laget "selv" i barnehagen. De fleste tegninger og malerier går opp på veggen eller inn i en perm, og julepynten dem har laget henges opp, og julegavene vi får blir jeg kjempeglad og rørt av!! I fjor fikk vi en malt kopp av min sønn på da 11 mnd. Kjempefin!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Jeg synes det er kjempemoro med de tingene ungene har laget selv! Hun minste kom hjem med bare 2 gaver i år :-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aimabel Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Jeg synes det er rart at barnehagen finner på å gir de små leire, det kan jo ikke bli noe særlig fint utav. (De kan vel heller leke med plastelina) Men sånn generelt så synes jeg at man skal ta imot gaver fra barna med stor glede, barna har jo laget noe, og gleder seg til å overaske foreldrene. Nå er jo jenta di så liten enda, men likevel vil hun nok bli glad for å se leireklumpen i hylla. Den trenger jo ikke stå der så lenge, før kjelleren kaller! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.