Cezzy Skrevet 20. desember 2008 Skrevet 20. desember 2008 Jeg har nå fått det for meg at jeg må ta kontroll. At jeg må sulte for at jeg skal bli likt. At jeg skal sulte for å ta kontroll over vrangforestillingene. Jeg må minne om at jeg lider av paranoid psykose. Men jeg begynner å tvile på diagnosen, jeg mener at det er jeg som har rett. Men tilbake til sulteproblemet: Jeg spiser veldig lite.. Jeg har spist noen få små skjeier med grøt på snart 2 døgn. Når jeg drikker så drikker jeg bare et lite dramglass vann som jeg tar med medisinene. Ellers så drikker jeg sjelden. Men jeg vurderer å slutte å ta medisinene mine bare for å slippe å drikke. Det er liksom som om noen sier i hodet mitt: "sult deg, du fortjener det"... Jeg mener jeg holder på slik bare for å ta kontroll over meg selv, for å slippe alle de vrangforestillingene og "synene" som dukker av og til opp.. Jeg vet ikke hvor lenge jeg klarer meg, men jeg klarer meg vel en uke til tenker jeg. Trenger jeg hjelp, eller er det noe som vil gå over i løped av få dager? Hva slags hjelp trenger jeg, om jeg trenger hjelp? 0 Siter
Gjest Mirakelet Skrevet 20. desember 2008 Skrevet 20. desember 2008 Klart du trenger hjelp, dette du skriver her er jo en bønn om hjelp, men det er bare du som kan ta initiativet, ingen rundt deg ser sikkert hva som skjer... Ta kontakt med fastlege eller psykolog om du har det. Du er tydeligvis bevisst på problemet, så hvorfor truer du ikke i deg maten, du vet du må ha mat for å overleve. Tror ikke du blir bedre likt av å ikke spise, folk som er sultne er grinete og vanskelig å like. Spis og vær glad sier jeg. Lett for meg å si sikkert, men ta i alle fall tak i dette tidligst mulig, ikke vent. 0 Siter
frosken Skrevet 20. desember 2008 Skrevet 20. desember 2008 Hva slags hjelp får du om dagen? Jeg tror det vil fungere bedre for deg å spørre den legen eller behandleren som forsøker å hjelpe deg enn at andre brukere på doktoronline gir deg råd. 0 Siter
mrxx Skrevet 20. desember 2008 Skrevet 20. desember 2008 Selvsagt er dette farlig. Det er ikke uten grunn at vi må ha i oss mat og drikke. 0 Siter
Cezzy Skrevet 20. desember 2008 Forfatter Skrevet 20. desember 2008 Hva slags hjelp får du om dagen? Jeg tror det vil fungere bedre for deg å spørre den legen eller behandleren som forsøker å hjelpe deg enn at andre brukere på doktoronline gir deg råd. Jeg har psykolog og fastlege, men psykologen har ferie.. så hun skal jeg ikke til før i januar.. Legen har helg og muligens juleferie.. 0 Siter
frosken Skrevet 20. desember 2008 Skrevet 20. desember 2008 Jeg har psykolog og fastlege, men psykologen har ferie.. så hun skal jeg ikke til før i januar.. Legen har helg og muligens juleferie.. Bor du hjemme fortsatt? I såfall bør du nok snakke med foreldrene dine om dette. Kan du forresten klare å "ta deg sammen" å begynne å spise normalt igjen? Vi andre mener jo at det er nødvendig å spise og drikke for å fungere, så hvorfor skulle ikke den samme regelen gjelde for deg? 0 Siter
jasåsånnerdet Skrevet 20. desember 2008 Skrevet 20. desember 2008 Det høres ut som om du har spiseforstyrresler av en eller annen form...Hørtes ikke særlig bra ut..Får du nok søvn? Tror ikke at lite søvn vil hjelpe særlig på en eventuell psykose.. Klarer du å spise noe, eller er hodet såpass bestemt på å ikke spise? 0 Siter
Cezzy Skrevet 20. desember 2008 Forfatter Skrevet 20. desember 2008 Det høres ut som om du har spiseforstyrresler av en eller annen form...Hørtes ikke særlig bra ut..Får du nok søvn? Tror ikke at lite søvn vil hjelpe særlig på en eventuell psykose.. Klarer du å spise noe, eller er hodet såpass bestemt på å ikke spise? Vel, jeg har fått i meg litt grøt og en kransekakestang på snart 2 døgn.. I dag har jeg ikke drukket noe og i går drakk jeg et lite glass med appelsinjuice og ca et dramglass med vann. Akuratt nå har jeg bestemt meg for å drikke minst mulig.. det holder med 2 dramglass vann til dagen.. Jeg sover noen dager bra og noen dager sover jeg bare få timer.. Akuratt nå har jeg vondt i magen.. De siste dagene har jeg vært noe svimmel og slapp.. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 20. desember 2008 Skrevet 20. desember 2008 ''At jeg skal sulte for å ta kontroll over vrangforestillingene.'' Det at du MÅ sulte er en vrangforestilling i seg selv. Ja, du trenger hjelp. Start med en telefon til fastlegen din mandag morgen. 0 Siter
jasåsånnerdet Skrevet 20. desember 2008 Skrevet 20. desember 2008 Vel, jeg har fått i meg litt grøt og en kransekakestang på snart 2 døgn.. I dag har jeg ikke drukket noe og i går drakk jeg et lite glass med appelsinjuice og ca et dramglass med vann. Akuratt nå har jeg bestemt meg for å drikke minst mulig.. det holder med 2 dramglass vann til dagen.. Jeg sover noen dager bra og noen dager sover jeg bare få timer.. Akuratt nå har jeg vondt i magen.. De siste dagene har jeg vært noe svimmel og slapp.. Svimmelheten og slappheten er garantert fordi du får i deg altfor lite næring..Tolker det som om matinntaket er din måte å føle kontroll på. Men blir du ikke tørst??? Jeg drikker minst 2,5 liter om dagen.....Klarer meg ikke uten væske....Får hodepine, osv. 0 Siter
jasåsånnerdet Skrevet 20. desember 2008 Skrevet 20. desember 2008 ''At jeg skal sulte for å ta kontroll over vrangforestillingene.'' Det at du MÅ sulte er en vrangforestilling i seg selv. Ja, du trenger hjelp. Start med en telefon til fastlegen din mandag morgen. Enig. Godt råd. 0 Siter
Cezzy Skrevet 20. desember 2008 Forfatter Skrevet 20. desember 2008 Svimmelheten og slappheten er garantert fordi du får i deg altfor lite næring..Tolker det som om matinntaket er din måte å føle kontroll på. Men blir du ikke tørst??? Jeg drikker minst 2,5 liter om dagen.....Klarer meg ikke uten væske....Får hodepine, osv. Vel, jeg er ikke så tørst. Har ikke drukket noe i dag. Drakk et bitte lite dramglass med vann før jeg la meg i går. Har begynt å rydde i huset til jul, men måtte sette meg ned nå, for når jeg bøyde meg ble jeg svimmel. Spørsmålet er bare hvor lenge holder jeg ut før jeg begynner å svime av... Jeg går tur, rydder osv.. selv om jeg ikke drikker... Hvor lenge er det egentlig mulig å leve med så lite vann som jeg drikker nå? Vil jeg klare meg til etter juleferien? 0 Siter
Lillemus Skrevet 20. desember 2008 Skrevet 20. desember 2008 Vel, jeg er ikke så tørst. Har ikke drukket noe i dag. Drakk et bitte lite dramglass med vann før jeg la meg i går. Har begynt å rydde i huset til jul, men måtte sette meg ned nå, for når jeg bøyde meg ble jeg svimmel. Spørsmålet er bare hvor lenge holder jeg ut før jeg begynner å svime av... Jeg går tur, rydder osv.. selv om jeg ikke drikker... Hvor lenge er det egentlig mulig å leve med så lite vann som jeg drikker nå? Vil jeg klare meg til etter juleferien? ''Hvor lenge er det egentlig mulig å leve med så lite vann som jeg drikker nå? Vil jeg klare meg til etter juleferien?'' Slett ikke sikkert. Vi tåler ikke mange dagene helt uten vann og så lite vann som du har i det regnes vel nesten som ingenting. Hvorfor i all verden gjør du dette? Det er ikke å ha kontroll i det hele tatt, det er å ødelegge kroppen sin fullstendig. Ring legen på mandag! 0 Siter
Gjest plingpling Skrevet 20. desember 2008 Skrevet 20. desember 2008 Vel, jeg er ikke så tørst. Har ikke drukket noe i dag. Drakk et bitte lite dramglass med vann før jeg la meg i går. Har begynt å rydde i huset til jul, men måtte sette meg ned nå, for når jeg bøyde meg ble jeg svimmel. Spørsmålet er bare hvor lenge holder jeg ut før jeg begynner å svime av... Jeg går tur, rydder osv.. selv om jeg ikke drikker... Hvor lenge er det egentlig mulig å leve med så lite vann som jeg drikker nå? Vil jeg klare meg til etter juleferien? Har vi et stort behov for oppmerksomhet kanskje? Hva er det du ønsker å oppnå med denne typen innlegg? Drikk og spis eller bli sjuk, så enkelt er det. Ingen kan fortelle deg hvor lang tid det tar før du svimer av eller at et eller annet skjer med dine indre organer og at du stryker med. Noen kropper tåler lite, andre mye. Hva din tåler vil tiden vise.... 0 Siter
Cezzy Skrevet 20. desember 2008 Forfatter Skrevet 20. desember 2008 Har vi et stort behov for oppmerksomhet kanskje? Hva er det du ønsker å oppnå med denne typen innlegg? Drikk og spis eller bli sjuk, så enkelt er det. Ingen kan fortelle deg hvor lang tid det tar før du svimer av eller at et eller annet skjer med dine indre organer og at du stryker med. Noen kropper tåler lite, andre mye. Hva din tåler vil tiden vise.... Jeg har på ingen måte ønske om oppmerksomhet.. Det eneste jeg ville oppnå med dette innlegget var å høre om det var en lur ide å oppsøke lege.. Jeg ville bare høre om jeg klarer meg en stund.. Fordi jeg vil på ingen måte sulte meg ihjel.. det er ikke det som er målet. Jeg beklager det hvis innlegget mitt var feil.. jeg beklager det hvis noen her inne har misforstått mitt innlegg.. Men jeg aner ikke hvorfor det på dol skal være noen som bare må starte en krangel. 0 Siter
Gjest plingpling Skrevet 20. desember 2008 Skrevet 20. desember 2008 Jeg har på ingen måte ønske om oppmerksomhet.. Det eneste jeg ville oppnå med dette innlegget var å høre om det var en lur ide å oppsøke lege.. Jeg ville bare høre om jeg klarer meg en stund.. Fordi jeg vil på ingen måte sulte meg ihjel.. det er ikke det som er målet. Jeg beklager det hvis innlegget mitt var feil.. jeg beklager det hvis noen her inne har misforstått mitt innlegg.. Men jeg aner ikke hvorfor det på dol skal være noen som bare må starte en krangel. Hvem krangler? Du er sikkert oppegående nok til å forstå at det å ikke spise og drikke vil føre til problemer for din egen kropp. I beste fall går dette bra i verst fall rett til h'. Det kommer helt an på hvor langt du tøyer strikken. Men det er ingen her som kan svare deg på det. Klart vi kan si kom deg til legen, vi forstår at du er ute og kjører. Men ikke en gang han/hun kan få deg til å spise/drikke. Hva er forresten vitsen med å la være å spise og drikke hvis du ikke har planer om å sulte/tørste deg i hjel? Liker du svimmelheten, ubehaget, uvissheten om hva utfallet av det du bedriver kan føre til av fysiske plager? 0 Siter
mrxx Skrevet 20. desember 2008 Skrevet 20. desember 2008 Vel, jeg er ikke så tørst. Har ikke drukket noe i dag. Drakk et bitte lite dramglass med vann før jeg la meg i går. Har begynt å rydde i huset til jul, men måtte sette meg ned nå, for når jeg bøyde meg ble jeg svimmel. Spørsmålet er bare hvor lenge holder jeg ut før jeg begynner å svime av... Jeg går tur, rydder osv.. selv om jeg ikke drikker... Hvor lenge er det egentlig mulig å leve med så lite vann som jeg drikker nå? Vil jeg klare meg til etter juleferien? Du merker jo det på kroppen din at du ikke har det bra, det er klart at med så lite inntak av mat og drikke så kolapser du snart. Det er jo derfor du er svimmel og bare såvidt klarer å holde deg oppegående. Hvis du ikke forstår dette så er du syk og burde gå til legen. Ikke driv med dette til etter jul. Hva er hensikten? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 20. desember 2008 Skrevet 20. desember 2008 Det som er litt rart er jo at du føler du har tatt kontroll over kroppen din, mens det egentlig er det motsatte som skjer: Du har mista kontrollen... Klarer du å bestemme deg for å spise og drikke, og gjøre det? Hvis ikke, så må du kontakte legen før det er for sent. Indre organer kan ta skade av for lite næring. Det er skummelt. Få hjelp før det er for sent. Det eneste du gjør nå, er å ødelegge det fantastiske makineriet kroppen din egentlig er! 0 Siter
jasåsånnerdet Skrevet 20. desember 2008 Skrevet 20. desember 2008 Vel, jeg er ikke så tørst. Har ikke drukket noe i dag. Drakk et bitte lite dramglass med vann før jeg la meg i går. Har begynt å rydde i huset til jul, men måtte sette meg ned nå, for når jeg bøyde meg ble jeg svimmel. Spørsmålet er bare hvor lenge holder jeg ut før jeg begynner å svime av... Jeg går tur, rydder osv.. selv om jeg ikke drikker... Hvor lenge er det egentlig mulig å leve med så lite vann som jeg drikker nå? Vil jeg klare meg til etter juleferien? Kroppen trenger jo minst 2,5 liter væske i løpet av en dag, og du drikker jo ingenting...Du kan risikere å bli kraftig dehydrert..... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.