jasåsånnerdet Skrevet 20. desember 2008 Skrevet 20. desember 2008 Lurer på hvilke medisiner som egner seg mot sosial fobi og generell angst? Jeg brukte seroquel i 3 år, men fikk hodepine og ble veldig trett av dem. Fastlege bytta meg derfor over på Zoloft. Sistnevnte føler jeg ikke fungerer så bra, dvs den hjelper egentlig ganske greit slik at jeg klarer å fungere i hverdagen, men jeg føler at jeg er blitt mer deprimert etter at jeg begynte med denne. Dette er noe jeg misliker, og føler for å bytte. Andre bivirkninger er lav libido og stor søvnproblemer. NHD, hvilken medisin tror du vil passe for meg? 0 Siter
Gjest socialfear.com Skrevet 20. desember 2008 Skrevet 20. desember 2008 at du ble trett på seroquel er jo ikke så rart, da den er en av de mest sedative antipsykotika per dags dato. I forhold til zoloft, høres det rart ut at du blir mer deprimert, det skulle jo egentlig være motsatt. Det at du har blitt mer deprimert kan jo skyldes manglende effekt mot angstlidelsene. Hva med efexor? Den virker på to hormoner(serotonin & noradrenalin) i motsetning til zoloft som kun virker på et(serotonin). Men nedsatt libido komme du nok til å oppleve på efexor også. Rivotril skal være utmerket mot sosialangst, gjerne i kombinasjon med ssri, men også alene. Les om dette på www.socialfear.com 0 Siter
jasåsånnerdet Skrevet 20. desember 2008 Forfatter Skrevet 20. desember 2008 at du ble trett på seroquel er jo ikke så rart, da den er en av de mest sedative antipsykotika per dags dato. I forhold til zoloft, høres det rart ut at du blir mer deprimert, det skulle jo egentlig være motsatt. Det at du har blitt mer deprimert kan jo skyldes manglende effekt mot angstlidelsene. Hva med efexor? Den virker på to hormoner(serotonin & noradrenalin) i motsetning til zoloft som kun virker på et(serotonin). Men nedsatt libido komme du nok til å oppleve på efexor også. Rivotril skal være utmerket mot sosialangst, gjerne i kombinasjon med ssri, men også alene. Les om dette på www.socialfear.com I kombinasjon med ssri sier du, kan du gi eksempler på dette? 0 Siter
jasåsånnerdet Skrevet 20. desember 2008 Forfatter Skrevet 20. desember 2008 at du ble trett på seroquel er jo ikke så rart, da den er en av de mest sedative antipsykotika per dags dato. I forhold til zoloft, høres det rart ut at du blir mer deprimert, det skulle jo egentlig være motsatt. Det at du har blitt mer deprimert kan jo skyldes manglende effekt mot angstlidelsene. Hva med efexor? Den virker på to hormoner(serotonin & noradrenalin) i motsetning til zoloft som kun virker på et(serotonin). Men nedsatt libido komme du nok til å oppleve på efexor også. Rivotril skal være utmerket mot sosialangst, gjerne i kombinasjon med ssri, men også alene. Les om dette på www.socialfear.com Likte ikke bivirkningene på efexor....De virket verre enn på Zoloft....Mye til felles også forresten. ''Bivirkninger: Hyppige (>1/100): Asteni, anoreksi, hodepine, buksmerter, vektøkning, svetting (inkl. nattlig svetting), ørhet, somnolens, tremor. Gastrointestinale: Uvelhet, brekninger, obstipasjon, dyspepsi, munntørrhet. Hud: Utslett. Luftveier: Gjesping. Metabolske: Økning i serumkolesterol (spesielt ved langvarig behandling og muligens ved høyere doser), vekttap. Sentralnervesystemet: Forvirring, mareritt, redusert libido, økt muskeltonus, insomnia, parestesi, angst, nervøsitet, sedasjon. Sirkulatoriske: Hypertoni, postural hypotensjon, takykardi, vasodilatasjon, palpitasjoner. Syn: Akkommodasjonsforstyrrelser, mydriasis, synsforstyrrelser. Urogenitale: Ejakulasjons-/orgasmepåvirkning, impotens, svekket urinering (hovedsakelig vegring). Mindre hyppige: Ødem, tinnitus. Blod: Slimhinneblødninger. Gastrointestinale: Øsofagitt, gastritt, gingivitt, smaksforandring, bruksisme, diaré. Hud: Alopesi, fotosensitivitet, urticaria, ekkymose. Lever: Økte transaminaseverdier. Luftveier: Astma. Metabolske: Unormale leverfunksjonsverdier, hyponatremi. Sentralnervesystemet: Apati, ataksi, hyperkinesi, hallusinasjoner, mani, agitasjon. Sirkulatoriske: Hypotoni, synkope. Syn: Konjunktivitt. Urogenitale: Menoragi, urinretensjon. Sjeldne ( 0 Siter
Faure Skrevet 21. desember 2008 Skrevet 21. desember 2008 at du ble trett på seroquel er jo ikke så rart, da den er en av de mest sedative antipsykotika per dags dato. I forhold til zoloft, høres det rart ut at du blir mer deprimert, det skulle jo egentlig være motsatt. Det at du har blitt mer deprimert kan jo skyldes manglende effekt mot angstlidelsene. Hva med efexor? Den virker på to hormoner(serotonin & noradrenalin) i motsetning til zoloft som kun virker på et(serotonin). Men nedsatt libido komme du nok til å oppleve på efexor også. Rivotril skal være utmerket mot sosialangst, gjerne i kombinasjon med ssri, men også alene. Les om dette på www.socialfear.com ''Rivotril skal være utmerket mot sosialangst, gjerne i kombinasjon med ssri, men også alene.'' Det er en utopi å tro at noen leger vil skrive ut Rivotril for sosial fobi. 0 Siter
Gjest gi det et forsøk Skrevet 21. desember 2008 Skrevet 21. desember 2008 Når du bare har prøvd et SSRI, zoloft ville jeg prøvd et annet, for eksempel cipralex. Ikke bry deg om disse bivirkningslistene. De er alltid lange som et vondt år. Det er likevel alltid individuelt. Det er derfor en kan prøve forsiktig ut. Prøv efexor en liten stund. Eller lenge, om det skulle være medisinen for deg. (Hvis du da ikke vil prøve ut cipralex først). Skulle ikke det fungere oppfyller du kravene til å prøve ut wellbutrin(da må du ha prøvd uten hell SSRI(cipralex, zoloft, fontex med mer) og SNRI(efexor eller cymbalta) som ikke virker inn på libidoet og er kjent for å gi mer energi. 0 Siter
Gjest http://www.socialfear.com Skrevet 21. desember 2008 Skrevet 21. desember 2008 ''Rivotril skal være utmerket mot sosialangst, gjerne i kombinasjon med ssri, men også alene.'' Det er en utopi å tro at noen leger vil skrive ut Rivotril for sosial fobi. Utopi? Det er vel ingen mer utopi å skrive ut rivotril enn andre benzoer. Rivotril eller Klonopin som det går under i i usa er jo det mest brukte benzodiazepinet mot sosial fobi. http://www.socialfear.com 0 Siter
Faure Skrevet 21. desember 2008 Skrevet 21. desember 2008 Utopi? Det er vel ingen mer utopi å skrive ut rivotril enn andre benzoer. Rivotril eller Klonopin som det går under i i usa er jo det mest brukte benzodiazepinet mot sosial fobi. http://www.socialfear.com De fleste leger tar ikke sosial fobi alvorlig en gang. Hvordan skal du ta greie å overbevise dem at du trenger en medisin som virker? 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 22. desember 2008 Skrevet 22. desember 2008 Hos meg har Efexor gjort underverker. Jeg hadde ubehagelige bivirkninger i starten og et par tre uker, men de gikk over. Dessuten tenker jeg slik; hva er verst av angst og depresjon vs bivirkninger? Absolutt verdt et forsøk ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.