Gå til innhold

slo hodet - svettekule, slapp og trøtt

Anonym 82

Anbefalte innlegg

babyen på 9,5 mnd reiste seg nettopp etter sofaen. jeg gikk mot henne for å støtte, men så falt hun før jeg rakk frem... bakhodet rett i gulvet.

hun skrek med en gang - intenst, men sluttet ganske fort å gråte da jeg tok henne opp og trøstet. så kom ei skikkelig svettekule, det rant nedover hodet hennes, og kroppen var helt bløt. nå - ti min etterpå sitter hun på fanget og koser, noe hun 2aldri" gjør. hun sovner innimellom også, og er litt fjern i blikket.

redd jeg! legevakten neste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, mye bedre å kontakte lege en gang for mye enn en gang for lite når det gjelder slag i hodet. Unger tåler jo stort sett en trøkk, men sålenge hun forandrer adferd ville jeg vært litt føre var rett og slett.

PS: Få høre hvordan det går med ho da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville reist til legevakten med én gang hvis jeg var deg.

Jeg ventet på å komme igjennom på tlf til legevakten mens jeg skrev her. De fortalte meg at hun nok hadde en liten hjernerystelse, og hva slags omsorg jeg skulle gi. På venteværelset var det over 2 timer venting, så hun anbefalte oss å bare bli hjemme.

Jenta fikk sove litt, mens jeg vekket henne med 5 min mellomrom. Så våknet hun etter tre kvarter - og var sitt vanlige jeg:-) Glad og blid har hun vært siden heldigvis, og virker frisk! (Bank i bordet)

Men jeg hadde virkelig hjertet i halsen der ja...! :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes du skal ringe legevakten

Jeg gjorde det, faktisk mens jeg skrev her. De mente det var en hjernerystelse, og ga meg instrukser for omsorg videre. Go` ungen min er i hundre i dag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mye bedre å kontakte lege en gang for mye enn en gang for lite når det gjelder slag i hodet. Unger tåler jo stort sett en trøkk, men sålenge hun forandrer adferd ville jeg vært litt føre var rett og slett.

PS: Få høre hvordan det går med ho da...

Ja det skal du få høre:-) Hun hadde visstnok fått en hjernerystelse, men jeg fikk gode instrukser for hva slags omsorg jeg skulle gi! Legevakten ba meg la henne få sove, siden hun sovnet sittende. Men jeg skulle vekke henne hvert 10. min, og se at hun var lett å vekke. Hysteria vekket babyen hvert 5. min;-)

Etter tre kvarters søvn våknet hun og var sitt gamle jeg igjen:-) Hun hylte og skrek av fryd, og det var slutt på kosing på fanget og svettekuler!

I dag er hun høyt og lavt, og jeg har blitt litt skeptisk til uttrykket "brent barn skyr ilden";-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det?

Håper du kontaktet legevakt før du fikk råd om det fra dol.

Jada, jeg ventet allerede på å komme igjennom til dem mens jeg skrev, men det tar så innmari lang tid. Ville bare høre om jeg burde gjøre noe mer akutt... Samboeren hadde kjørt avgårde med barnesetet og bilen se, og jeg fikk ikke tak i ham, så jeg fikk litt hetta!

Vel, hun hadde fått en liten hjernerystelse, og jeg fikk beskjed om hva jeg skulle gjøre med det. Hun fikk lov å sove litt, hvis jeg vekket henne ofte. Etter tre kvarter våknet hun selv, og var helt seg selv igjen:-) I dag er hun helt i hundre!

Jeg hadde virkelig hjertet i halsen der en stund, og har gjetet etter henne i hele dag! For hun har ikke lært noe som helst "heldigvis":-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det skal du få høre:-) Hun hadde visstnok fått en hjernerystelse, men jeg fikk gode instrukser for hva slags omsorg jeg skulle gi! Legevakten ba meg la henne få sove, siden hun sovnet sittende. Men jeg skulle vekke henne hvert 10. min, og se at hun var lett å vekke. Hysteria vekket babyen hvert 5. min;-)

Etter tre kvarters søvn våknet hun og var sitt gamle jeg igjen:-) Hun hylte og skrek av fryd, og det var slutt på kosing på fanget og svettekuler!

I dag er hun høyt og lavt, og jeg har blitt litt skeptisk til uttrykket "brent barn skyr ilden";-)

He he, godt å høre :-) Tror de må være litt eldre enn det for å sky ilden jeg :-) Virker som de glemmer veldig lett, og det er jo egentlig bra. De detter og slår seg noen ganger i oppveskten og skulle de bli redd for å røre seg ville det vært ille :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg ventet allerede på å komme igjennom til dem mens jeg skrev, men det tar så innmari lang tid. Ville bare høre om jeg burde gjøre noe mer akutt... Samboeren hadde kjørt avgårde med barnesetet og bilen se, og jeg fikk ikke tak i ham, så jeg fikk litt hetta!

Vel, hun hadde fått en liten hjernerystelse, og jeg fikk beskjed om hva jeg skulle gjøre med det. Hun fikk lov å sove litt, hvis jeg vekket henne ofte. Etter tre kvarter våknet hun selv, og var helt seg selv igjen:-) I dag er hun helt i hundre!

Jeg hadde virkelig hjertet i halsen der en stund, og har gjetet etter henne i hele dag! For hun har ikke lært noe som helst "heldigvis":-)

Det var godt å høre!

Jeg slapp min gutt rett ned på ryggen i parketten da han var 5 mnd, og har hørt mange skrekkhistorier som ligner - det går som regel bra, men herregud så skummelt det er...

Håper jula blir roligere fremover :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt å høre!

Jeg slapp min gutt rett ned på ryggen i parketten da han var 5 mnd, og har hørt mange skrekkhistorier som ligner - det går som regel bra, men herregud så skummelt det er...

Håper jula blir roligere fremover :o)

Jeg husker du har nevnt det før, og da tenkte jeg på det med gru! Skulle ikke bli min unge nei! Men i et eneste ubevoktet sekund... Usj, det var skummelt ja:-(

Men takker takker, nå trenger vi litt helse og fred her:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker du har nevnt det før, og da tenkte jeg på det med gru! Skulle ikke bli min unge nei! Men i et eneste ubevoktet sekund... Usj, det var skummelt ja:-(

Rett og slett bare sånn som skjer. Tror det ikke finnes en unge i Norge som ikke har hatt sånn type uhell, det er en del av barndommen. Det er faktisk ikke mulig å fange de hver gang de tar overbalanse, og skulle man forhindre sånne uhell måtte man binde de fast i senga hele dagen :-)

Datteren min var en klatremus av rang da ho var lita. Lekte med storesøster på rommet da ho var 1,5 år og klatret opp i overkøya, og fallt ned. Det gikk heldigvis bra. En annen gang i samme alder var vi på ferie i Afrika. Ho var så redd for mannfolk på den tiden. Vi gikk i en gang og møtte en mann, ho ble så opptatt av å følge med på mannen at ho ikke så murveggen...BANG, og skikkelig blå Donald kul... gikk fint det også heldigvis :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Jeg husker du har nevnt det før"

Du og den hukommelsen din altså :o)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett og slett bare sånn som skjer. Tror det ikke finnes en unge i Norge som ikke har hatt sånn type uhell, det er en del av barndommen. Det er faktisk ikke mulig å fange de hver gang de tar overbalanse, og skulle man forhindre sånne uhell måtte man binde de fast i senga hele dagen :-)

Datteren min var en klatremus av rang da ho var lita. Lekte med storesøster på rommet da ho var 1,5 år og klatret opp i overkøya, og fallt ned. Det gikk heldigvis bra. En annen gang i samme alder var vi på ferie i Afrika. Ho var så redd for mannfolk på den tiden. Vi gikk i en gang og møtte en mann, ho ble så opptatt av å følge med på mannen at ho ikke så murveggen...BANG, og skikkelig blå Donald kul... gikk fint det også heldigvis :-)

"Lekte med storesøster på rommet da ho var 1,5 år og klatret opp i overkøya, og fallt ned."

Det ville garantert skjedd her også, om vi hadde hatt køyesenger.. Håper hun har kommet over sin redsel for menn da :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Lekte med storesøster på rommet da ho var 1,5 år og klatret opp i overkøya, og fallt ned."

Det ville garantert skjedd her også, om vi hadde hatt køyesenger.. Håper hun har kommet over sin redsel for menn da :o)

Ja, den redselen gikk raskt over :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg husker du har nevnt det før"

Du og den hukommelsen din altså :o)))

He he, tenkte på det da jeg skrev det:-) Jeg driver ikke å fører lister her altså!

Du slo albuen borti noe, slik at du mistet ham, gjorde du ikke? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, tenkte på det da jeg skrev det:-) Jeg driver ikke å fører lister her altså!

Du slo albuen borti noe, slik at du mistet ham, gjorde du ikke? ;-)

Nei nei, det var underarmen. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...