Gå til innhold

Det undres jeg på....

puttelulle

Anbefalte innlegg

Altså: 1.klassingen i huset har besøk av ei jente fra 3. Disse to kjenner hverandre utrolig godt, da familiene er omgangsvenner, og naboer. Jeg er lærer, og har denne jenta i kunst&handverk. Jenta er ei trivelig jente, hun, men i dag har ho tatt heeeelt av!!

Jeg mener: Hva har hun innpå soverommet til meg og mannen i huset å gjøre!? Jeg spurte henne, og da sa hun at hun var så interessert i interiør...Jeg sa bare at nå lukker vi døra, og så går dere på rommet til 1. klassingen og leker litt. Etter 5 minutter går det i døra på kjøkkenet, og der står den freidige: "Hvorfor har ikke "NN" Nintendo DS? Det liker jeg å leke med!" Greit nok, den nevnte dingsen ligger innpakket og klar for julaften. Jeg svarte noe ullent om at hun var kanskje litt lita enda osv. ville ikke diskutere det noe nærmere. Etter noen minutter står hun der igjen: "Hvorfor det? Hvorfor ditt? Hvordan sånn? Hvorfor datt?" Spørsmål, spørsmål spørsmål.... Jeg hadde liksom tenkt å vaske litt til jul, men blir jo stadig avbrutt av denne spørringa. Reine avhøret, vet du!!!

Jeg mener, det er jo ikke alt et besøk har behov for å vite om andres hjem og familier!!! Og spørsmålene hennes var _veldig_ private, for å si det sånn!!

Sukk.... Det er ikke noe stort problem, jeg klarer da å vri meg unna det meste. Men de jeg undres over, er : Er det vanlig at dagens unger er SÅ nysgjerrige!?!?! Hm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner flere som er minst så nysgjerrige. Siden dere kjenner hverandre godt, så synes jeg ikke det du beskriver er noe merkelig. Til gjengjeld så tåler hun forhåpentligvis godt at du synliggjør hva du synes er ok og ikke når hun er hos dere.