morsan Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Ok, da vet jeg at jeg ikke er helt rar ;-) ...eventuelt vet du at bustebeisa er like rar som deg;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bustebeisa Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 ...eventuelt vet du at bustebeisa er like rar som deg;-) Hmmm... Jeg er rar. Så på dette punktet så jeg for meg at jeg var litt normal, siden togli fremstår som normal og flott. Så om vi er rare, så er det hun som er like rar som meg. ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Hmmm... Jeg er rar. Så på dette punktet så jeg for meg at jeg var litt normal, siden togli fremstår som normal og flott. Så om vi er rare, så er det hun som er like rar som meg. ;-) *S* Legg merke til at jeg har ikke sagt noe om at jeg mener dere er rare - jeg har bare anvendt litt logikk;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Jeg vanner ut kjøttet i over ett døgn, ikke bare natta over. Men det er jo en smakssak. Det kommer også an på mengden vann, kor salt kjøttet er og om du har rennende eller stillestående vann. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Det kommer også an på mengden vann, kor salt kjøttet er og om du har rennende eller stillestående vann. Enig. Jeg bruker stillestående vann, og ettersom kjøttet ligger i en diger plastboks med lokk, som dog er mindre enn en oppvaskkum, blir det mindre vann enn i en kum. Jeg skifter vannet én gang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 *S* Legg merke til at jeg har ikke sagt noe om at jeg mener dere er rare - jeg har bare anvendt litt logikk;-) Logikk og pinnekjøtt går dårlig sammen, så du må nok være litt rar du og. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Enig. Litt tid under grillen er viktig. :-) Uenig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Logikk og pinnekjøtt går dårlig sammen, så du må nok være litt rar du og. :-) JA! :-D Vil være litt rar/sær/noe spesielt. :-) Men er nok litt for ordinær slæsh kjedelig...;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Enig. Jeg bruker stillestående vann, og ettersom kjøttet ligger i en diger plastboks med lokk, som dog er mindre enn en oppvaskkum, blir det mindre vann enn i en kum. Jeg skifter vannet én gang. Den kan eg "kjøpe", da ligger du trygt innenfor marginene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Når det gjelder tilbereding så er det svært enkelt, men du må bruke bjørkekvister (uten bark) eller rist i bunnen av panna så fyller du opp med vann til under pinnekjøttet (dampes) og så koker du opp og lar det småkoke på lav varme (under lokk) i ca. 2-2,5 time. Kvelden før tilbereding legger du pinnekjøttet i vann (eg bruker oppvaskkummen) over natta. Som tilbehør bruker du melne (koke lenge på svak varme)poeteter og hjemmelaga kålrabistappe. Kålrabistappen blir best om du lager kvit sos av melk, smør og litt hvetemel, deretter stauker du kokt kålrabi (kok i skiver) oppi der og smaker til med pepper og salt. Yummi! :-) ''Kålrabistappen blir best om du lager kvit sos av melk, smør og litt hvetemel, deretter stauker du kokt kålrabi (kok i skiver) oppi der og smaker til med pepper og salt. Yummi! :-)'' Sånn skal jeg lage den i år. Jeg smakte en utrolig god kålrabistappe som visstnok ble laget slik. Bruker du pinnekjøttkraft i stappen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bustebeisa Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Logikk og pinnekjøtt går dårlig sammen, så du må nok være litt rar du og. :-) Jeg ble hvertfall sulten nå.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 JA! :-D Vil være litt rar/sær/noe spesielt. :-) Men er nok litt for ordinær slæsh kjedelig...;-) Neida, du er klin hakke gal av og til! Så bare slapp av. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Jeg ble hvertfall sulten nå.... Ikke jeg! Har ganske så nyelig spist frokost... *deilig med juleferiemodus* :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Neida, du er klin hakke gal av og til! Så bare slapp av. :-) Moi? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bustebeisa Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Ikke jeg! Har ganske så nyelig spist frokost... *deilig med juleferiemodus* :-) Vært på jobb siden 05.30... Da blir jeg sulten av all denne pinnekjøttpraten. Spesielt siden det er min klare favoritt og jeg ikke skal spise det før ute i romjula ei gang... Sukk.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 ''Kålrabistappen blir best om du lager kvit sos av melk, smør og litt hvetemel, deretter stauker du kokt kålrabi (kok i skiver) oppi der og smaker til med pepper og salt. Yummi! :-)'' Sånn skal jeg lage den i år. Jeg smakte en utrolig god kålrabistappe som visstnok ble laget slik. Bruker du pinnekjøttkraft i stappen? ''Bruker du pinnekjøttkraft i stappen?'' Nei, det pleier vi ikkje bruke. (Men du kan jo prøvesmake og sette til litt og litt om du "må".) Pinnekjøttet skal smake pinnekjøtt, ikkje kålrabistappen! Kontraster er viktig når en skal komponere en ekte pinnekjøttmiddag...:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Vært på jobb siden 05.30... Da blir jeg sulten av all denne pinnekjøttpraten. Spesielt siden det er min klare favoritt og jeg ikke skal spise det før ute i romjula ei gang... Sukk.... Skjønner.. Det er jo veldig godt, da:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Moi? *Nikker alvorlig* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 ''Kålrabistappen blir best om du lager kvit sos av melk, smør og litt hvetemel, deretter stauker du kokt kålrabi (kok i skiver) oppi der og smaker til med pepper og salt. Yummi! :-)'' Sånn skal jeg lage den i år. Jeg smakte en utrolig god kålrabistappe som visstnok ble laget slik. Bruker du pinnekjøttkraft i stappen? ''Bruker du pinnekjøttkraft i stappen?'' Jeg bruker ihvertfall ikke det. Har aldri prøvd det, men tanken frister ikke. Jeg koker kålrabien, heller av vannet, moser med håndmoser, sper med litt fløte og tilsetter litt salt og pepper. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 ''Bruker du pinnekjøttkraft i stappen?'' Nei, det pleier vi ikkje bruke. (Men du kan jo prøvesmake og sette til litt og litt om du "må".) Pinnekjøttet skal smake pinnekjøtt, ikkje kålrabistappen! Kontraster er viktig når en skal komponere en ekte pinnekjøttmiddag...:-) ''Pinnekjøttet skal smake pinnekjøtt, ikkje kålrabistappen! '' Det tror jeg du har rett i. Da sløyfer jeg kraften 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.