Digital Skrevet 21. desember 2008 Skrevet 21. desember 2008 " Sitat:Sorry at jeg maser (blir lei av meg selv også nå)" JA, der kan jeg være enig med deg, det er mange som er lei.. 0 Siter
Orio Skrevet 21. desember 2008 Skrevet 21. desember 2008 Jeg er ikke enig med "flink pike" og det å "please" behandler, det har med å gjøre at jeg så gjerne vil få det til for min egen livskvalitet. For det er en (metakognitiv?) teknikk som visstnok skal virke. Men ellers begynner jeg å bli enig i at jeg bare skal drite en lang masj oppi det hele og bare gjøre slik som orio sier; Det funka jo uten denne faste grubletiden også. I hvertfall en stund. Og ja, jeg har vært aktiv disse dagene,så satser på det videre, også. Takk for svar! ) Om det funker uten fast grubletid er helt avhengig av hvor mye du grubler i løpet av dagen. Så lenge du fortsatt grubler trenger du fast grubletid, men hvis du må lete lenge etter noe å gruble på ville jeg heller brukt tiden til noe annet. 0 Siter
Gjest ærlp Skrevet 21. desember 2008 Skrevet 21. desember 2008 " Sitat:Sorry at jeg maser (blir lei av meg selv også nå)" JA, der kan jeg være enig med deg, det er mange som er lei.. Enig. 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 22. desember 2008 Skrevet 22. desember 2008 Dette har vært veldig viktig for meg å finne utav. Og med deres hjelp - tilbakemeldinger - tålmodighet og spark i baken, samt nhd's komiske og ironiske bekreftelse, har jeg nå funnet utav det, og hva behandleren min har prøvd å fortelle meg. Det å ha et ytre fokus er nok det som er viktigst. Det har jeg testet ut, og det virker i flere sammenhenger, deriblant sosial angst og dårlig selvtillit. For jeg grubler fortsatt mye, og jeg vil helt sikkert gå i grublefella mange ganger. Men også her gjelder trening, trening og atter trening. Jeg må henge opp en huskelapp på kjølelskapet, for dette gir virkelig bedre livskvalitet. For de som sliter med det samme som meg, vil jeg på det varmeste anbefale å prøve det. Jeg sier ikke dette for å "please" noen, heller ikke for å få bekreftelser/tilbakemeldinger/oppmerksomhet o.l. Men selv synes jeg det gjør godt å kunne bidra der jeg kan og når andre har hatt hjelp av det. Derfør ønsket jeg bare å si at dere har vært til kjempehjelp for meg. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 22. desember 2008 Skrevet 22. desember 2008 " Sitat:Sorry at jeg maser (blir lei av meg selv også nå)" JA, der kan jeg være enig med deg, det er mange som er lei.. Det er en stor forskjell mellom å si det , og å bare tenke det. Forresten er det bare å hoppe over trådene til j31 dersom du er så forbanna lei av å lese. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.