Gjest mogs Skrevet 21. desember 2008 Skrevet 21. desember 2008 Hvilke kriterier for hypomani. Jeg har lest litt, men er likevel usikker. Veldig giret på et prosjekt. Klarer ikke å konsentrere meg om noe annet. Alt annet er uintressant. Kan være hos venner, men klarer ikke å konsentrer meg om det de snakker om. Tenker kun på det jeg er opptatt av. Har en venn som sier h*n misunner meg litt når jeg blir så engasjert i det jeg blir opptatt av. Selv syns jeg det kan bli slitsomt. Og også vanskelig når jeg ikke klarer konsentrere meg om noe annet. Kan dette være hypomani? Det kan være nyttige prosjekt, men det kunne være greit med en gyllen mellomting. Tenker enda til tider om jeg er bipolar. Når jeg reagerer på ytre omstendigheter tror jeg det ikke. Men når jeg ikke forstår hvorfor jeg reagerer lurer jeg på om det kan være bipolart. Ble bedre med 300mg.lamictal 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 22. desember 2008 Skrevet 22. desember 2008 ''Tenker enda til tider om jeg er bipolar.'' Du kan ha BP og andre diagnoser samtidig (komorbiditet, tror jeg det heter). ''Når jeg reagerer på ytre omstendigheter tror jeg det ikke.'' Kan det være diagnosen din unnvikende pf, som gjør at du reagerer på ytre omstendigheter? 0 Siter
Gjest mogs Skrevet 22. desember 2008 Skrevet 22. desember 2008 ''Tenker enda til tider om jeg er bipolar.'' Du kan ha BP og andre diagnoser samtidig (komorbiditet, tror jeg det heter). ''Når jeg reagerer på ytre omstendigheter tror jeg det ikke.'' Kan det være diagnosen din unnvikende pf, som gjør at du reagerer på ytre omstendigheter? Jeg har også trodd at det er uvpf som får meg til å reagere, men mange ganger forstår jeg ikke hvorfor jeg reagerer og da blir jeg forvirret. Ønsker å forstå hva det er. Prøvd å ikke henge meg for mye opp i diagonoser, men det hadde kanskje vært enklere å forstå. takk for svar 31 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 Dette _kan_ være tegn på hypomani. Å avgjøre slikt kan være vanskelig og krever et lengre intervju. Ofte er det nyttig å også snakke med personer som står en meget nær og som evt kan beskrive endringer fra det normale/vanlige. Jeg har laget et spørreskjema/sjekkliste på dette. Svært mange leger/DPS bruker dette. Kanksje fastlegen din har det? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.