Gå til innhold

Ja - nå er det jul

Anbefalte innlegg

Gjest lei av alt nå
Skrevet

Er så deprimert. Nå er det jul igjen, og alle skal vise hvor lykkelige de er. Føler meg helt utenfor i samfunnet siden jeg ikke har så mange. Ikke bra nok, eller god nok. I jula blomstrer ensomheten min. Og så skal man funke bra sammen med familie og sånn. Noen råd til å komme seg gjennom jula? Har prøvd å holde meg opptatt så ikke tankene tar overhånd. Men det gjør de likevel og nå flater jeg helt ut. Depresjonen er i ferd med å ta overtaket og jeg føler meg alene og forlatt. Det er ikke mening i noe mer liksom. Hvorfor skal man slite og streve i år etter år etter år? Vil det være mening i å jobbe seg ut av det? Har gjort det lenge, men kanskje det ikke er mening i det. Vet ikke jeg. Hva gjør dere for komme dere gjennom jula?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er vel ikke den rette til å komme med råd,sliter med jula selv!men det var verre før.nå har jeg begynt å bruke tiden i jula på mer nyttige ting(frivillig-arbeid etc),og det hjelper meg litt.i år er jeg dessverre syk,så jeg har måttet avlyse...blir lange,kjedelige dager!ikke så lett å dra til familien når kontakten der fungerer så dårlig:/

har du det bedre utenom jul?her går det sakte men sikkert bedre,men jula er likevel tung,år etter år.

får håpe du kommer deg greit gjennom jula!liten trøst kanskje,men du er iallefall ikke alene om å ha det sånn!!

Gjest le av alt nå
Skrevet

er vel ikke den rette til å komme med råd,sliter med jula selv!men det var verre før.nå har jeg begynt å bruke tiden i jula på mer nyttige ting(frivillig-arbeid etc),og det hjelper meg litt.i år er jeg dessverre syk,så jeg har måttet avlyse...blir lange,kjedelige dager!ikke så lett å dra til familien når kontakten der fungerer så dårlig:/

har du det bedre utenom jul?her går det sakte men sikkert bedre,men jula er likevel tung,år etter år.

får håpe du kommer deg greit gjennom jula!liten trøst kanskje,men du er iallefall ikke alene om å ha det sånn!!

hei og takk for svar. Vet ikke om noe blir bedre, har slitt tungt lenge nå. Og år etter år etter år har det blitt. Ser ikke noe poeng i at det er sånn. Finner ingen glede i å lese, se på tv, være sammen med folk..ingenting. Alt føles meningsløst og tomt. Andre synes jeg er dum og jeg betyr nok ikke noe for noen. Hva er vitsen, har bare lyst å gi opp. Vi er nok flere ja som sliter i jula. Men det er ingen trøst for meg. Jeg får det bare enda vondere med tanke på alle som har det fælt.

Gjest that was a good vending
Skrevet

Jeg har dessverre ikke oppskriften. Fikk hjelp idag av en avdød tante. Hun er blitt en engel og hjelper meg i vanskelige stunder. Vanskelig å forklare, men når ting topper seg så kommer hun til meg og gir meg styrke. Hun hadde veldig til humor, så nå har jeg fått igjen litt galgenhumør i all elendigheten.

Det beste er kanskje å kle seg ut som nisse, ta på et "falskt" glis og prøve å puste så godt en kan.

Skrevet

Det virker som om du lever i en fantasiverden hvor du tror alle andre enn deg er så lykkelige, alle har sitt.. også i julen. Alt blir så inderlig når julen nærmer seg, alle følelser og tanker blir så nære og intense, jeg skjønner godt at høytiden er vanskelig å takle. Jeg tror det er viktig for deg at du setter grenser overnfor andre (hva du føler for å delta på og ikke) samt at du senker kravene til deg selv en anelse, - kanskje trenger ikke julen være så vellykket, fantastisk, unik, spesiell.. kanskje du skal ønske deg en rolig..og fredelig jul ..av deg selv.

Skrevet

Alle er ikke lykkelige slik du tror. Det er mange ensomme rundt omkring. Men det er riktig som du sier at man kan fort føle seg ensom og utenfor i en tid som dette. Det er veldig viktig å ikke fokusere så mye på seg selv. Prøv bevisst å rette blikket utover og vekk fra deg selv. Tving deg ut og gå turer. Frisk luft er alltid godt.

Gjest hadde det sånn før
Skrevet

Jeg hadde det sånn før. Jula var bare noe man måtte gjennom, en lang pine. Nå har jeg senket kravene og forventningene til hva jula skal være. Hvordan vil jeg ha min jul? Jeg er riktignok sammen med familie, men jeg er ikke overlykkelig og har et kjempenært forhold til dem fordet.

For meg er julen en deilig liten ferie, et avbrekk i mørketiden der jeg får slappet av og gjøre som jeg vil noen dager. Ingen vekkerklokke som ringer for å få meg opp om morgenen, ingen sjef som forventer noe av meg på jobben. Tenk deg at du har ferie og kan gjøre akkurat som du vil. Til neste jul forbereder du deg litt på forhånd med å kjøpe eller leie bøker, filmer, eller ett eller annet kreativt du kan holde på med i julen. Ha som mål å komme deg ut en tur hver dag, litt mosjon skader ingen.

Desverre er veldig mange opptatt med seg og sine i julen, så sånn sett kan ensomheten føles enda mer tilstede. Har du mulighet så avtal treff i julen på forhånd, før alle er som mest opptatt. Aller helst inviterer du noen hjem til deg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...