Gå til innhold

noen som vet hva dette kan være

Anbefalte innlegg

Gjest den stundeløse
Skrevet

er inni noe som føles som transe. der alt er flytende, rart og svevende. alt gjør vondt for klarer ikke skille tankene fra hverandre. er som å være i en drøm. vet at jeg er våken, men en del av meg tror at jeg sover og har mareritt. føles som å sitte i et lite glassbur og rope, men det kommer ikke en lyd ut av munnen. ingen hører likevel. har tatt 8 mg abilify i dag, men hjelper ikke. hva er dette? har aldri vært psykotisk før meg bekjent. er det bare angst? eller er dette noe mer? det er mange tanker som surrer og går i hodet hele tiden, men prøver å fortrenge de, for de virker syke. men nå har det blitt til en jevn dur i stedet. hadde det sånn for ei uke siden også. kom meg ikke ut av transen. neste morgen var det bedre. nå er det på an igjen. kan noen værsåsnill svare? dette er så ekkelt, og ukjent. har slitt lenge, men dette føles altså ukjent.

Videoannonse
Annonse
Gjest den stundeløse
Skrevet

Kanskje du faktisk er i transe.

det skjønte jeg ikke. hvordan da?

Gjest den stundeløse
Skrevet

Høres psykotisk ut.

jeg vet ikke helt hva det vil si å være psykotisk. trodde at da hørte og så man ting som ikke er der. men går det an å være psykotisk på andre måter? og hva gjør man med sånt når alle er borte i jula og jeg bare har abilify som ikke hjelper?

Skrevet

Dette er så difust at det eneste som kan hjelpe er en ordentlig dask på rompa :)

Skrevet

jeg vet ikke helt hva det vil si å være psykotisk. trodde at da hørte og så man ting som ikke er der. men går det an å være psykotisk på andre måter? og hva gjør man med sånt når alle er borte i jula og jeg bare har abilify som ikke hjelper?

Det kan være starten på en psykose eller en psykose.

En psykose trenger ikke innebære vrangforestillinger eller hallusinasjoner. Det høres ut som du har problemer med å skille deg deg selv fra omverdenen og det kan være et tegn på psykose. Videre kan et høyt angstnivå sammen med forvirring være symptomer på psykose.

Du bør kontakte noen der du får utskrevet Abilify i morgen. Noen er der sikkert. Kanskje bør en endre på doseringen, legge til medikament eller noe.. Kan hende du trenger at noen tar litt ekstra vare på deg noen dager framover.

Ville prøvd å forebygge psykose, selv om du føler at du ikke er psykotisk nå. Det kan fort bli verre og det går fortere å komme ut av denne vonde tilstanden om en tar tak i det på et tidlig tidspunkt.

Skrevet

Tidligere diagnoser? Noen ytre påkjenninger som kan være årsak? Hvordan er søvnkvalitet?

Gjest Milde måne
Skrevet

det skjønte jeg ikke. hvordan da?

Jo,folk kan komme i transe uten noen grunn,det har skjedd meg tidligere.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Vanskelig å si sikkert. Kan være noe i nærheten av en psyokose.

Greier du å utføre det du skal, eller er funksjonsevnen din nedsatt som følge av dette? Har du opplevd noe svært alvorlig de siste ukene? Har du brukt rusmidler?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...