tunglettlett Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 Jeg har det siste året tatt 40 mg Cipramil i tillegg til litium og risperdal. Men her om dagen, da jeg skulle legge i dosettene, hadde jeg ikke mer Cipramil enn for et par dager. Jeg la i de andre medisinene og hadde planer om å dra på apoteket og hente ut nye AD. Dette har jeg imidlertid fullstendig glemt, og først i går oppdaget jeg at det var litt lite piller i dosetten (det går litt fort om dagen). Det har nå gått litt over en uke uten noe Cipramil. Er dette skadelig? Jeg har ikke merket noen bivirkninger eller abstinenser eller hva man skal kalle det, og stemningen har heller ikke sunket mer enn den pleier å gjøre før jul. Jeg er veldig usikker på om jeg bare skal fortsette uten Cipramil framover og se om det funker, eller om jeg bør begynne å ta dem igjen, for så å eventuelt kutte gradvis ned. Jeg innser jo at det er et relativt stort sprang fra 40mg til ingenting. Legen min har tatt juleferie, og jeg har dårlig erfaring med å spørre legevakten om slikt, så derfor håper jeg at du, NHD, kan gi meg et råd - gjerne med begrunnelse. Takk. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 Bråseponering/slutt av en skikkelig dose AD kan utløse ny depresjon. Tilbakefall kommer oftest etter flere uker. Du bør derfor begynne igjen snarest mulig. Om du senere skal slutte, skal det skje etter drøfting med legen og med en gradvis reduksjon på 10 mg per måned. 0 Siter
tunglettlett Skrevet 23. desember 2008 Forfatter Skrevet 23. desember 2008 Takk for ryddig og godt svar. Jeg drar på apoteket med det samme. Skal jeg bare gå rett opp på 40 mg igjen? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.