Gå til innhold

Tomt for cipramil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har det siste året tatt 40 mg Cipramil i tillegg til litium og risperdal. Men her om dagen, da jeg skulle legge i dosettene, hadde jeg ikke mer Cipramil enn for et par dager. Jeg la i de andre medisinene og hadde planer om å dra på apoteket og hente ut nye AD. Dette har jeg imidlertid fullstendig glemt, og først i går oppdaget jeg at det var litt lite piller i dosetten (det går litt fort om dagen). Det har nå gått litt over en uke uten noe Cipramil.

Er dette skadelig? Jeg har ikke merket noen bivirkninger eller abstinenser eller hva man skal kalle det, og stemningen har heller ikke sunket mer enn den pleier å gjøre før jul. Jeg er veldig usikker på om jeg bare skal fortsette uten Cipramil framover og se om det funker, eller om jeg bør begynne å ta dem igjen, for så å eventuelt kutte gradvis ned. Jeg innser jo at det er et relativt stort sprang fra 40mg til ingenting.

Legen min har tatt juleferie, og jeg har dårlig erfaring med å spørre legevakten om slikt, så derfor håper jeg at du, NHD, kan gi meg et råd - gjerne med begrunnelse. Takk.

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Bråseponering/slutt av en skikkelig dose AD kan utløse ny depresjon. Tilbakefall kommer oftest etter flere uker. Du bør derfor begynne igjen snarest mulig.

Om du senere skal slutte, skal det skje etter drøfting med legen og med en gradvis reduksjon på 10 mg per måned.

Skrevet

Takk for ryddig og godt svar. Jeg drar på apoteket med det samme. Skal jeg bare gå rett opp på 40 mg igjen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...