Gå til innhold

stress og angst

Gjest Kvinne 40 år.

Anbefalte innlegg

Gjest Kvinne 40 år.
Skrevet

Hei. jeg er en kvinne på 40 år som har vært frisk hele livet.Jeg lever et sundt liv og har det ellers godt med familien.Det siste året har jeg vært student, samt arbeidet en del ved siden av studiene. er nok en person som stiller høye krav til meg selv samt alt skal være pent og ryddig rundt meg. Det siste året har jeg vært mye syk forkjøla og urinvegsinfeksjoner.Ble lagt inn på sykehuset ved sist uvi for behandling. Føler meg sliten og nedstemt.Har en del hodepine på venstre side av hode. hodepinen kommer og går og jeg kan beskrive hodepinen som bankene lyn smerter som varer en stund, så plutselig er dem borte.Så kommer de igjen.Har også utvikler øresus på begge ørene.dette er veldig plagsomt, er forsterket på morgenen og kvelden, har vart snart fire mnd.Angst har jeg også fått, helt uten grunn. Har store problemer med og gå på butikken samt være sammen med andre mennesker. Blir veldig svimmel og urolig i kroppen, svimmelheten er egentlig konstant. føler meg veldig ør og sliten.Begynte på cipralex disse tbl tålte jeg ikke. Har gått på remeron 30mg nå i snart fire mnd økte dosen til 45 mg for snart tre uker siden. Har vel blitt noe bedre, men angsten er der like sterk.Skal begynne i terapi etter jul. Mitt spm til deg er skall jeg kutte ut remeron? har hatt lite bivirkninger på disse. er det noen andre medisiner du vil foreslå?Vil øresusen forsvinne? Har time til nese øre hals etter jul.Legen mener det er stress og det kan jeg nok være enig i. er for tiden sykemeldt, vil jo tilbake til jobben så fort som mulig. Hvor lang tid tar det før angsten slipper taket? er veldig takknemlig for svar. Hilsen kvinne 40 år.

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg synes ikke du skal slutte med Remeron fø rdu er godt i gang med annen behandling. Angst behandles først og fremst med psykoterapi.

Øresus som har vart i 4 mnd kan nok ha kommet for å bli - dessverre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...