Gå til innhold

Noen tanker...om å ta hensyn til seg selv..

Anbefalte innlegg

Huff, i går var en forferdelig dag, jeg styrte fælt på med maten..

Forstår at det nok hang sammen med at jeg synes jul er veldig vanskelig. Føler det er så store forventninger til en i julen. "Heisann og hoppsann og fallerallera, på julekvelden da skal alle sammen være glad"

Jeg har jo så lyst til å være en snill og morsom tante,en hjelpsom, glad og smilende datter, og et barnebarn som klarer seg bra her i livet. Men faktum er at jeg takler ikke livet mitt så bra, jeg blir veldig lett sliten og har mye angst. Skulle ønske det ikke var slik...Derfor det kanskje litt merkelig innlegget jeg skrev i går, "mål for julen 2008";)

For en som bruker stort sett å være alene, er det en utfordring å plutselig skulle tilbringe en masse tid sammen med slekt og familie. Jeg skulle egentlig vært i kirken sammen med de andre nå snart, men jeg valgte litt ekstra tid for meg selv sammen med Mikke Mus og vennenen hans i stedet:) Vet at jeg skuffer familien, men jeg trenger å lade opp batteriene for å få en OK kveld selv, og ikke minst for å klare å være et hyggelig selskap for de andre. Gårsdagens "herjinger" merkes fortsatt godt i kroppen...huff.

Egentlig er jeg ganske fornøyd med at jeg tok det valget med å lytte til hva JEG hadde behov for, og gå for det nå. Prøver å gi blaffen i samvittigheten som hvisker "Egoist, egoist, typisk deg å ikke bare kunne ta seg sammen..." Jeg har mange juledager der jeg kan gi av meg selv til familien uansett. Men for å klare å gi noe som helst må jeg gi meg selv rom og omsorg også. Jeg fortjener vel en god jul jeg óg?! (kostet meg litt å skrive den siste setningen der, hehe. Terapeuten min ville vært stolt hadde hun sett det;))

Tror bl.a. svarene fra deg i går, bella, hjalp meg med å komme fram til dette. Takk:) En riktig god jul til deg og dere andre her inne. Håper hver og en kan klare å unne seg selv akkurat hva DU trenger for å komme greit gjennom julen. Det er dere verd!!

Juleklem,

Fortsetter under...

Se det er jenta si gitt! Nå ble jeg glad, du lytter jo! Stolt av deg.. tenk at du faktisk prioriterer Mikke istede for kirken (jeg og faktisk!). Julen kan være et rent helvete (selv for friske..), forsøk å spre jævelskapen utover så det ikke blir så mye på en gang. Jeg håper dette med maten går noenlunde ok for deg, skjønner at sånt kan være vanskelig. Du fortjener en god jul, så gi deg selv noen pauser.

Se det er jenta si gitt! Nå ble jeg glad, du lytter jo! Stolt av deg.. tenk at du faktisk prioriterer Mikke istede for kirken (jeg og faktisk!). Julen kan være et rent helvete (selv for friske..), forsøk å spre jævelskapen utover så det ikke blir så mye på en gang. Jeg håper dette med maten går noenlunde ok for deg, skjønner at sånt kan være vanskelig. Du fortjener en god jul, så gi deg selv noen pauser.

:)) Faktisk litt stolt av meg selv, jeg...

Mikke og dol og en cappuccino i ro og mak er så mye bedre enn en overfylt kirke med en tørr prest som forgjeves prøver å fange oppmerksomheten til store og små som har hodet fullt av pakker og ribbe...ikke sant;)

Takk igjen, og klem til deg

Annonse

Takk for støtten;) Blir det Fjordland juletallerk på deg i dag da? God jul!

Nei, dumme dumme butikker. Trodde de hadde åpent til 15 i dag, men så stengte de 14. Sånn er det å bo på bygda. Jeg hadde heldigvis medisterkaker jeg kjøpte for noen dager siden. Sammen med poteter, grønnsaker og brun saus ble jeg god og mett :)

Jeg håper du får en fredelig julaften. God jul til deg også. :)

''Stolt av deg.. ''

Vet du ikke hvor nedlatende det er å si noe sånt? Skulle tro Ellipse var din lille datter.

Gjest Shira :o)

Elsker stillheten!

Stillheten er deilig innimellom :o) Akkurat nå spiller sambo julesanger på full guffe, så stille er det ikke ;o) Hans måte og få julestemning på, og med den jobben han har gjort før jul (husvask, mat, ja alt) så skal han få ha sangene sine :o)

God jul da hidi.

Annonse

hidi, the scorpion

[quote name=Shira :o)' timestamp='1230136738' post='4047157]

Stillheten er deilig innimellom :o) Akkurat nå spiller sambo julesanger på full guffe, så stille er det ikke ;o) Hans måte og få julestemning på, og med den jobben han har gjort før jul (husvask, mat, ja alt) så skal han få ha sangene sine :o)

God jul da hidi.

Så nydelig det hørtes ut, Shira, tenker dere får en herlig og fredfylt jul!

[quote name=Shira :o)' timestamp='1230136812' post='4047158]

Du gjorde helt rett i å ta hensyn til deg selv. På den måten kan du gi mer av deg selv senere. Jeg er begynt og lytte til kroppen, og jeg må ha timeout, men det vinner vi alle på.

Håper du hadde det koselig med Mikke :o)

Ja, julaftenen min blr kjempebra, og det tror jeg vi kan takke Mikke og vennene hans for, hihi;) Nei, men timeout er nok kjempelurt,ja. Er litt tungt å innrømme at en trenger det når en er "ung og sprek"(min bestemor på over 80 holder ut lenger enn meg...:-p)...Men vi er jo alle forskjellige og har ulik mengde energi(både psykisk og fysisk) å rutte med. Håper du har hatt det fint så langt i julen Shira, og at du finner den rette balansen mellom aktivitet og hvile også i romjulen:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...