Gå til innhold

NHD: Medisinspørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest Villniss

Hei!

Har en kjæreste på 41 år som sliter veldig med angst og voldsom indre uro for tiden. Han har begynt på Truxal x 3 og Cipralex, foreløpig bare en halv tablett siden han nettopp har begynt på dem.

Problemet er at han ikke føler at det hjelper noen ting. I tillegg må han spe på med Sobril for å få det sånn noenlunde ok.

Det han (og jeg) gjerne vil vite, er om denne Cipralexen burde taes videre eller kuttes ut. Han sier nemlig at han tror den er med på å øke den indre spenningen. Han har kun tatt den i tre-fire dager.

Jeg prøver å si at det nok vil gå over og at han bør fortsette.

Hva er erfaringen her? Vil det gå over, tror du? Han sier at han ikke vil ta noe som får ham til å bli kvikkere, for det er å slappe av han trenger.

Hvor lang tid tar det før dette evt. vil gi se`? Er det noe annet medikament som hjelper bedre på?

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/320869-nhd-medisinsp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det tar lang tid å bli bra på anti depressive. Jeg har snart gått på cipralex i to år og førsta nå begynner ting å ta av;) Fantastisk følelse å kjenne at jeg begynner å bli bli bra. Går på 30 mg cipralex.

Men antakelig går jeg over til efexor snart for å bli helt bra . angst er det verste som har hendt meg. Og man må nok opp i stor dose på cipralex eller efexor for å bli bra. Det kan ta år å bli bra... Så en må smøre seg med tålmodighet...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dette høres ut som meget fornuftig medisinering. Det er ikke uvanlig at en blir noe verre av angsten i de første to ukene med SSRI/Cipralex.

Det er ikke farlig, tvert i mot ganske fornuftig å ta noe Sobril de første 2-3 ukene etter oppstart av SSRI for angstlidelse.

Hold ut - lykke til :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...