ink1365380698 Skrevet 25. desember 2008 Skrevet 25. desember 2008 Er det noen som har opplevd veldig svimmelhet over lengre tid. jeg er ikke fysisk svimmel, kan gå på en strek, og stå på et bein i blinde, og all koordinasjon er i orden, men allikevel er ubehaget i hodet så ille at jeg ikke klarer stort annet enn å ligge på sofaen? Får og svimmelhetsbølger gjennom hodet - raske sådanne, men all koordinasjon er i orden umiddelbart etterpå. Virker som om de bølgene kommer fra bakhodet. kan dette være spenninger og angst? Må innrømme jeg blir redd av dette. Noen som har opplevd noe lignende? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 25. desember 2008 Skrevet 25. desember 2008 Dette er ikke det vi mener med svimmelhet (vertigo). Ekte svimmelhet er enten gyratorisk (som på en stol som går rundt i horisontalplanet på et tivoli) eller nautisk (som på en båt i sjøgang). Det du beskriver er en psykisk opplevelse sannsynligvis forårsaket av angst. 0 Siter
Gjest soulshine Skrevet 26. desember 2008 Skrevet 26. desember 2008 Ja det har jeg opplevd og det skyldtes første gang stoffskiftesykdom og andre gang stiv nakke. Svimmelhet kan selvsagt skyldes mye annet også. Stoffskiftet kan du sjekke hos legen hvis det ikke er gjort. Prøv evnt noen timer hos en kiropraktor. Det hjalp etter 4-5 behandlinger den gangen svimmelhetsfølelsen var relatert til nakken hos meg. Bruker du SSRI eller har brukt det i senere tid så kan dette også gi en slik merkelig "svimmelhetsfølelse" hos noen spesielt under nedtrapping. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.