Gjest prust Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Gutten min på snart ti år ønsket seg skøyter til jul, og fikk det av mormor og morfar. Han har hatt før, men de var for små. Jeg sa at han måtte ha str 40 - men de han fikk var regyulerbare fra 36 til 40 - og dermed passer han de bare så vidt.... Vi må altså bytte. Er det ikke bedre å ha skøyter med én størrelse, som en snører skikkelig? Disse var med klyper (som slalomsko liksom), med en innertøffel og plast utenpå... Han bruker str 38-39 i vanlige sko. Hvis jeg kjøper vanlige hockeyskøyter i 40 eller 41, er ikke det bedre? Eller hva er fodelen med sånn plastgreier utenpå? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Bytte, bytte og bytte... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Jo, vanlige skøyter er mye, mye bedre. Er du usikker på om de vil bli brukt, så kjøp et par brukt på finn.no f.eks.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Jo, vanlige skøyter er mye, mye bedre. Er du usikker på om de vil bli brukt, så kjøp et par brukt på finn.no f.eks.. Hvilken størrelse tror du han må ha når han bruker 38-39 i sko? Håper jo han kan ha dem i et par år i alle fall.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Hvilken størrelse tror du han må ha når han bruker 38-39 i sko? Håper jo han kan ha dem i et par år i alle fall.... Eh, ikke vær _for_ optimistisk mht hvor lenge de varer... Det er veldig vondt å ha for store ting på beina, jeg hadde ikke gått over 40. Det må være plass til ullsokk i skøytene, men blir de for store vil man "skli rundt" nedi dem, og da får man bare vondt. Jeg oppfordrer nok en gang til bruktkjøp, billigere og bedre for miljøet! :-) (Og da føles det ikke så bortkastet om man må kjøpe nye for hver sesong heller, liksom.) :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Eh, ikke vær _for_ optimistisk mht hvor lenge de varer... Det er veldig vondt å ha for store ting på beina, jeg hadde ikke gått over 40. Det må være plass til ullsokk i skøytene, men blir de for store vil man "skli rundt" nedi dem, og da får man bare vondt. Jeg oppfordrer nok en gang til bruktkjøp, billigere og bedre for miljøet! :-) (Og da føles det ikke så bortkastet om man må kjøpe nye for hver sesong heller, liksom.) :-) Ja, vi har kjøpt mye utstyr brukt vi - men akkurat skøytene fikk han jo egentlig helt nye i går - og det er jo litt ekstra stas med nye.... Vi solgte de forrige han hadde, til nabogutten :-) Jentene vil bare ha hvite skøyter - og det ene paret kjøpte vi brukt :-) OK - jeg går for 40. Vet du forresten om det går an å vente med å bytte dem til etter nyttår? Vi rekker det trolig ikke før vi reiser på lørdag, og kommer ikke tilbake før 3.-4. januar..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Bytte, bytte og bytte... Ja, denne jula blir det en del bytting - vanligvis bytter vi omtrent aldri. 7-åringen hadde ønsket seg kjelke, og så har min kjære gamle mor klart å kjøpe et AKEBRETT til henne i stedet for kjelke!!!! Stakkars gamle mamma - hun har rotet en del i år.... ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Jeg har ingen erfaring med slike regulerbare skøyter, men vanlige skøyter bør være en del større enn andre vintersko, for de er uforede og kalde og det er derfor behov for tykke sokker inni. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Ja, vi har kjøpt mye utstyr brukt vi - men akkurat skøytene fikk han jo egentlig helt nye i går - og det er jo litt ekstra stas med nye.... Vi solgte de forrige han hadde, til nabogutten :-) Jentene vil bare ha hvite skøyter - og det ene paret kjøpte vi brukt :-) OK - jeg går for 40. Vet du forresten om det går an å vente med å bytte dem til etter nyttår? Vi rekker det trolig ikke før vi reiser på lørdag, og kommer ikke tilbake før 3.-4. januar..... Du kan helt sikkert vente med å bytte, men har butikk startet salget kan du risikere å "få tilbake" bare det de er på salg for. Det kan jo være litt kjipt. Her snakker jentene om hvite eller rosa danseskøyter, men de fyker rundt på hockeyskøyter og slik skal det få bli ei stund til. Ser de stakkars små jentene (nybegynnere) som stavrer seg rundt på kunstløpskøyter - de har ikke så veldig mye glede av tiden på isen... Men jeg skjønner godt at jentene mine synes slike skøyter er flotte, det gjorde jeg også i min spede skøytebarndom. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Ja, denne jula blir det en del bytting - vanligvis bytter vi omtrent aldri. 7-åringen hadde ønsket seg kjelke, og så har min kjære gamle mor klart å kjøpe et AKEBRETT til henne i stedet for kjelke!!!! Stakkars gamle mamma - hun har rotet en del i år.... ;-) Det er helt vanlig at de gamle roter litt, eg har faktisk begynt å rote litt sjøl allerede... Her er en fin kjelke: http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=15320455&reference=5/153/204/55_1977408299.jpg&adheading=Kiste+fra+1773+%2F+gullspeil+%2F+rattkjelke+mm&sid=xz3cbas8etb684937&adTypeId=67&WT.svl=Minibilde 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Det er helt vanlig at de gamle roter litt, eg har faktisk begynt å rote litt sjøl allerede... Her er en fin kjelke: http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=15320455&reference=5/153/204/55_1977408299.jpg&adheading=Kiste+fra+1773+%2F+gullspeil+%2F+rattkjelke+mm&sid=xz3cbas8etb684937&adTypeId=67&WT.svl=Minibilde 500 kr for den der?! Enig i at den var klassisk og nostalgisk - en den var jo ikke akkurat fint hodt! Kjelken som mannen min hadde som barn, er i flott form fremdeles (ikke trekjelke, men mer som de vanlige Hamax-kjelkene er i dag) - og den blir brukt hver vinter når vi er hos svigermor. Kjempemoro! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Jeg har ingen erfaring med slike regulerbare skøyter, men vanlige skøyter bør være en del større enn andre vintersko, for de er uforede og kalde og det er derfor behov for tykke sokker inni. Så da synes du jeg bør kjøpe 41 til ham? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 500 kr for den der?! Enig i at den var klassisk og nostalgisk - en den var jo ikke akkurat fint hodt! Kjelken som mannen min hadde som barn, er i flott form fremdeles (ikke trekjelke, men mer som de vanlige Hamax-kjelkene er i dag) - og den blir brukt hver vinter når vi er hos svigermor. Kjempemoro! Det MÅ være trekjelke! Denne såg litt bedre ut. http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=15808790&reference=0/158/087/90_1749992247.jpg&adheading=Gammeldags+rattkjelke&sid=xz3cbas8etb226357&adTypeId=67&WT.svl=Hovedbilde 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Du kan helt sikkert vente med å bytte, men har butikk startet salget kan du risikere å "få tilbake" bare det de er på salg for. Det kan jo være litt kjipt. Her snakker jentene om hvite eller rosa danseskøyter, men de fyker rundt på hockeyskøyter og slik skal det få bli ei stund til. Ser de stakkars små jentene (nybegynnere) som stavrer seg rundt på kunstløpskøyter - de har ikke så veldig mye glede av tiden på isen... Men jeg skjønner godt at jentene mine synes slike skøyter er flotte, det gjorde jeg også i min spede skøytebarndom. :-) Nå har nå jentene mine kunstløpskøyter, og det blir kanskje 1-2 ganger skøyting på dem i vinter, kjenner jeg oss rett. I fjor var vi ikke noen tur, men året før hadde jeg med de to eldste et par ganger. Tenkte hun minste kunne få prøve nå i år (hun er snart 5). Men det er sikkert enklest med hockeyskøyter. Husker vi hadde først oransje læreskøyter med 3 meier - og det var dritflaut da vi begynte på skolen.... Så skulle jeg få arve noen ordentlige skøyter - og jeg gledet meg vilt til å få dem! Men så var det BRUNE hockeyskøyter....GUTTESKØYTER.... :-( Hadde dem en stund, så arvet jeg noen andre hvite jenteskøyter, men de var uten hakk foran, så jeg kunne ikke snurre rundt.... Så da jeg endelig fikk ordenlitge hvite kunstløpsskøyter, var jeg i himmelen!!! Og jeg brukte dem mye! Det siste paret jeg fikk, passer jeg ennå, men de har ikke blitt mye brukt... Hadde jo vært gøy om ungene ble gald i det også da! Og da skal de få ha hvite kunstløpsskøyter - så det så!!!! *s* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Det MÅ være trekjelke! Denne såg litt bedre ut. http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=15808790&reference=0/158/087/90_1749992247.jpg&adheading=Gammeldags+rattkjelke&sid=xz3cbas8etb226357&adTypeId=67&WT.svl=Hovedbilde Ja, den var fin! Men 1000 kr??!!!! Betaler virkelig folk så mye for en kjelke? Jenta mi skal få en vanlig en til 300-400 kr på G-sport :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Nå har nå jentene mine kunstløpskøyter, og det blir kanskje 1-2 ganger skøyting på dem i vinter, kjenner jeg oss rett. I fjor var vi ikke noen tur, men året før hadde jeg med de to eldste et par ganger. Tenkte hun minste kunne få prøve nå i år (hun er snart 5). Men det er sikkert enklest med hockeyskøyter. Husker vi hadde først oransje læreskøyter med 3 meier - og det var dritflaut da vi begynte på skolen.... Så skulle jeg få arve noen ordentlige skøyter - og jeg gledet meg vilt til å få dem! Men så var det BRUNE hockeyskøyter....GUTTESKØYTER.... :-( Hadde dem en stund, så arvet jeg noen andre hvite jenteskøyter, men de var uten hakk foran, så jeg kunne ikke snurre rundt.... Så da jeg endelig fikk ordenlitge hvite kunstløpsskøyter, var jeg i himmelen!!! Og jeg brukte dem mye! Det siste paret jeg fikk, passer jeg ennå, men de har ikke blitt mye brukt... Hadde jo vært gøy om ungene ble gald i det også da! Og da skal de få ha hvite kunstløpsskøyter - så det så!!!! *s* He-he, rart hvordan minnene strømmer på, ja, blir rent nostalgisk av slikt! :-) Jentene mine skal også få fine skøyter etter hvert, foreløpig er de mer opptatt av å gå fort enn av å snurre og danse. De går ikke sånn kjempemye på skøyter, men det blir vel 4-5 ganger denne vinteren. I barnehagen deres hadde de som var eldst skøyter 1 gang i uka i vinterhalvåret, så da gikk de mye og ble ganske flinke. De storkoser seg på isen! :-) La jentene dine få fine skøyter, du, det har de helt sikkert fortjent! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Ja, den var fin! Men 1000 kr??!!!! Betaler virkelig folk så mye for en kjelke? Jenta mi skal få en vanlig en til 300-400 kr på G-sport :-) Jada, de ligger nok på linje med "Viking Proff" fotballsko, og DBS "Apache" sykler i popularitet. Du sliter aldri ut en slik kjelke, og den taper seg ikkje i verdi, snarere tvert om. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bustebeisa Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Jeg fikk nettopp nye hockey skøyter. Deilige og varme. Foret hele veien og med litt "pels". Siden de er så godt foret, sitter de kjempegodt på foten også. Fordel med alle skøyter er vel at de sitter godt på foten. Og da blir jeg litt spørrende i forhold til de regulerbare. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Jeg har ingen peiling, men må si han har store føtter i forhold til min sønn 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Jeg fikk nettopp nye hockey skøyter. Deilige og varme. Foret hele veien og med litt "pels". Siden de er så godt foret, sitter de kjempegodt på foten også. Fordel med alle skøyter er vel at de sitter godt på foten. Og da blir jeg litt spørrende i forhold til de regulerbare. Takk for tips! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.